čtvrtek 13. června 2019

Kokosovo-makové řezy s pohankou (1/15 170 kcal)

Ne vždy je chuť na pečení a v tu chvíli se dostává na scénu nějaký nepečený dezert! Abych vám tu nedávala bulíky na nos, tak mi zbylo doma trochu pohanky a když jsem uviděla tenhle recept z ní na instagramu Romanky (Rommiemax), bylo jasné, že takhle ten zbytek skončí.

To bych nebyla já, kdybych dodržela recept na 100%, proto ZDE najdete původní recept. Vynechala jsem hlavně spoustu medu, protože mě stačily na doslazení ty datle.

Koláč obsahuje spoustu oříšků a semínek a je tak více kalorický, ale nebojte. Dejte si 3 kousky na snídani s tvarohem nebo skyr jogurtem a vyvážená snídaně bude na světě. Díky němu do sebe dostanete zdravé tuky a spoustu vitamínů a minerálů. Věděli jste například, že mák obsahuje více vápníku než mléčné výrobky? Vápník je potřeba pro zdravé kosti.


Kokosovo-makové řezy s pohankou
- doba přípravy: 30 minut (+ namáčení + tuhnutí)
- náročnost: lehké
- porce: 15 kusů

Ingredience
korpus
100g pohanky lámanky
50g sušených datlí

kokosová vrstva
100g strouhaného kokosu
60g kešu ořechů
50g medu
voda dle potřeby

maková vrstva
100g mletého máku
50g sušených datlí
50g sušených švestek


Postup
Pohanku si namočíme 4 hodiny dopředu nebo si ji uvaříme a necháme vychladnout. Datle, švestky a kešu si také dáme namočit pár hodin dopředu. Formu (18x27cm) si vyložíme potravinářskou fólií. Vše co jsme si namáčeli slijeme. Pohanku rozmixujeme s datlemi a hmotou vysteleme opatrně spodek formy. Rozmixujeme kokos s kešu ořechy a medem. Pokud směs nebude držet pohromadě, přidáme po trochách vodu. Směs dáme na pohankový korpus a opatrně utlačíme. Mák rozmixujeme s datlemi a švestkami a hmotu dáme navrch koláče. Necháme vychladit přes noc. Nakrájíme na 15 kousků.

Makra na 1/15
Kalorie: 170 kcal
Bílkoviny: 3g
Sacharidy: 17,5g
Tuky: 9g
Vláknina: 4,5g


Máte rádi nepečené koláče? Chutná vám mák?



Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)


  Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet



Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

14 komentářů:

  1. Nepečené koláče miluju, ale zrovna mák a kokos dvakrát nemusím. :D Mám bych ještě skosla, třeba makovec mi chutná, ale pohanku nevyhledávám. :( Zkoušela jsem ji zakomponovat do receptů jak sladkých, tak slaných, ale v ničem mi nejede. :(

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se s pohankou furt snažím :D Ale dělám ji tak 1x do měsíce :D víc ji nesnesu xD A já zrovna mák i kokos naprosto zbožňuju! Když na to přijde, klidně by se dala nahradit kuskusem, vločkami, jáhlami... :)

      Vymazat
  2. Já nejsem milovník máku, manžel zas nemá v oblibě zdravé dezerty. Takže tohle nevím, jestli zkusím, jakoliv to vypadá dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju! Chápu, že se nemusím trefit do chuti :) Ale koukám, kolik z vás mák nemá rádo, až mě to překvapuje :D

      Vymazat
  3. Nie som najväčší nadšenec pre mak, ale toto vyzerá naozaj úžasne! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň, že se líbí :D :) Ale byla to teda lahoda :)

      Vymazat
  4. Tak kombinace mák a kokos zní opravdu zajímavě a vypadá to přímo skvěle :) Díky za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V téhle příchuti mám i máslo a je naprosto boží :) Nemáš vůbec za co, já Ti děkuju za komentář ♥

      Vymazat
  5. Zbožňujem tvoje recepty a tento sa mi páči extrémne, pretože je bezlepkový. :) Teším sa až sa pustím do práce. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, tak to mě těší, že Ti bezlepkový recept udělal radost! :) Moc děkuji za Tvoji přízeň ♥

      Vymazat
  6. Miluju mák, takže za mě super! Jen to teda asi nikdy neudělám, protože moc lidí v mém okolí mák nemusí.

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peckáá! Aspoň někdo :D U nás ho teda všichni jí, tak se divím, kolik lidí ho nemusí :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥