pátek 19. července 2019

Bublanina s ovocem (1/12 66 kcal)

Léto je tu v plném proudu a k němu i neodmyslitelně patří i bublanina. Ikdyž úroda není taková, jakou bych si přála, tak nějakou tu jahodu či rybíz i vy najdete.

Inspirovala jsem se klasickým receptem, který vlastně ani tak nezdraví není. Použila jsem špaldovou mouku a místo cukru erythritol, který nemá žádné kalorie.

Těsto je na malou formu 27x18cm, do většího plechu určitě udělejte 2x-3x dávku. Já radši peču takhle v malém množství, at z nás doma nejsou kuličky, i když kousek téhle dobroty má 66 kcal, což je fakt pecka :)

Tak honem na zahradu posbírat nějaké bobulovité ovoce, ať si tuhle dobrotu můžete dopřát!


neděle 14. července 2019

ZOO Jihlava

Ještě dokud bylo krásně jsme stihly s mamkou jeden výlet - do ZOO v Jihlavě. Letos po ZOO jezdíme zatím jenom s mamkou :D V dubnu Brno a teď Jihlava. Po cestě jsme ještě nabrali jejího přítele se synem a už se jelo. Ale ne jak byste si mysleli - jelo se rovnou na motorkách! Naštěstí věci na převlečení jsme měli v kufru, protože bylo opravdu hrozné teplo.


Cesta nám celkově s přestávkou pro vyzvednutí kluků trvala asi 2 hodiny. Ani byste nevěřili, jaká je to rychlost 80km/hod na motorce. A to teprve 120, to jsem myslela, že mě to normálně odfoukne :D (Neřídila jsem, seděla jsem za mamkou.)



neděle 7. července 2019

Proteinový vanilkový pudink (1/3 219 kcal)

Na kaše teď vůbec nemám chuť. Vypozorovala jsem, že kolem dubna na ně přestanu mít chuť a vrátí se kolem října. Vždy přemýšlím, čím je nahradím, když jsem zvyklá je snídat denně.

Hrozně se mi v obchodech zalíbily proteinové pudinky, ale viděli jste tu cenu?! Přes 40kč za 200g, to snad nemyslí ani vážně ne? :D Už dříve jsem zkoušela nějaké proteinové pudinky si vyrobit doma, ale moc mě nechutnaly. Teď jsem konečně doladila vanilkový proteinový pudink, který je TOP!

Má hustou konzistenci. Kdyby jste ho chtěli konzistenčně více tekutý, použijte 600ml mléka místo 500ml. K slazení používám protein, ale klidně můžete použít 30g třtinového cukru nebo jiného sladidla dle vašich preferencí :)


středa 3. července 2019

Co jsem dnes jedla XVII.

7:15 Ranní probuzení
  • urologický čaj

Hned jak jsem vstala jsem se protáhla. Už to praktikuju pár dní a člověk se necítí tolik rozlámaný. Pak jsem si opláchla obličej a udělala peeling. Mezitím se mi louhoval čaj, který jsem si pak vzala k učení.

9:00 Snídaně
  • kefírové vločky (50g vloček, 200ml kefíru, 8g chia, 15g proteinu, 20ml vody), 30g malin, 40g borůvek, 2 para ořechy (á 8g), 2 lžičky Coffeenely (á 10g)
  • 0,5l vody
528 kcal, B 31g, S 51.5g, T 20g

Na snídani jsem se moc těšila. Po dlouhé době jsem si koupila maliny a borůvky, které měli v Lídlu za super cenu, tak bylo jasné, že si udělám kaši. Namáčela jsem si ji den předem a do letní dnů je úplně skvělá. Navíc díky kefíru vám poděkuje vaše zažívání. Snažím se ho častěji pít a tohle je super cesta. Para oříšky teď také zařazuji častěji. Měli by pomáhát na padání vlasů a pokožku, tak uvidíme, co to udělá :) Teď po 30min pauze se jdu vrátit zpět k učení.

neděle 30. června 2019

Vepřové kung pao (1/4 332 kcal)

V poslední době přidávám jen sladké recepty, tak je to třeba trochu vyrovnat. Tohle vepřové kung pao jsem nám dělala na dva obědy do práce. Našla jsem si nějaký klasický recept a ten si doladila k obrazu svému. 

Upřímně jsem ho dělala hlavně proto, abych spotřebovala v lednici bambusové výhonky. A myslíte, že jsem je spotřebovala? Samozřejmě, že jsem na ně zapomněla! :D Takže pokud jste je ukořistili jako já v nějakým týdnu v Lídlu, klidně je do kung paa můžete přidat. P.S. Už jsem je minule chtěla dát do rizota, ale na to jsem taky zapomněla xD

Já použila vepřové maso, ale klidně můžete použít kuřecí. To bylo i uvedené v původním receptu. Vypočítané kalorické hodnoty se ale budou lišit.

Recept je jednoduchý, vše se jen pokrájí, smichá a dusí, tak se nemusíte ničeho bát :)


středa 26. června 2019

Důležitost pitného režimu

Léto už je tady v plné síle. A i kalendářně - v pátek jsme měli první letní den. Možná bych byla více nadšená, že jsou tepla a tak, ale při odpoledních v práci v továrně je to peklo, doslova :D To jsem schopná jenom za směnu (8h) vypít 0,75-1l vody. Normálně vypiju tak 0,3-0,5l (v práci).

V různých skupinách jsem si všimla, že lidé mají často s dodržováním pitného režimu problém. Zapomínají pít a pijí až ve chvíli kdy mají žízeň. To už je ale "pozdě". To, že máte žízeň znamená, že máte málo vody v krevní plazmě (tekutá část krve) a buňkami, což je stres pro naše tělo. Žízeň může být také způsobena suchem na patře, jazyku, hltanu nebo působením některých hormonů.


Člověk bez vody přežije pouze 2-3 dny zatímco bez jídla až 40 dní. 

čtvrtek 20. června 2019

Čokoládovo-malinový dort - narozeninový (1/12 379 kcal)

I já jsem letos zase o rok starší, takže mě neminulo pečení narozeninového dort ode mě pro mě. Letos jsem si chtěla udělat dort ve stylu naháče a já myslím, že se mi to celkem povedlo.

Korpus jsem upekla podle skvělé Inspiration by Linda. Kdo ji nezná, určitě na její blog mrknětě :) Přesný recept najdete zde. Z receptu jsem použila jen korpus, zbytek jsem dělala podle sebe. Podle toho, na co jsem měla zrovna chuť :D

Dort je úžasně lehký, skvělý na léto. Vůbec se po něm necítíte těžcí. Spojení kakaového těsta, vanilkového krému, malin a čokolády je zkrátka úžasné. Sice si trochu máknete, ale výsledek za to stojí. Já pro ulehčení celé těsto dělala v robotovi :)

Koho by zajímalo, zde najde můj loňský narozeninový dort - Jablečný dort


čtvrtek 13. června 2019

Kokosovo-makové řezy s pohankou (1/15 170 kcal)

Ne vždy je chuť na pečení a v tu chvíli se dostává na scénu nějaký nepečený dezert! Abych vám tu nedávala bulíky na nos, tak mi zbylo doma trochu pohanky a když jsem uviděla tenhle recept z ní na instagramu Romanky (Rommiemax), bylo jasné, že takhle ten zbytek skončí.

To bych nebyla já, kdybych dodržela recept na 100%, proto ZDE najdete původní recept. Vynechala jsem hlavně spoustu medu, protože mě stačily na doslazení ty datle.

Koláč obsahuje spoustu oříšků a semínek a je tak více kalorický, ale nebojte. Dejte si 3 kousky na snídani s tvarohem nebo skyr jogurtem a vyvážená snídaně bude na světě. Díky němu do sebe dostanete zdravé tuky a spoustu vitamínů a minerálů. Věděli jste například, že mák obsahuje více vápníku než mléčné výrobky? Vápník je potřeba pro zdravé kosti.