úterý 9. dubna 2019

Kuřecí v arašídové omáčce (438 kcal)

Když jsem v únoru navštívila svoji kamarádku v Praze, kde se zrovna konal festival k příležitosti Čínského nového roku. tak jsme ochutnaly kuřecí maso v arašídové omáčce. Bylo to tak vynikající! Takže bylo jasné, že si něco podobného musím uvařit doma.

Všechny recepty, co jsem našla, měly seznam ingrediencí o 100 složkách a o půlce jsem do té doby neměla ani ponětí. Pak jsem ale na svých oblíbených stránkách našla tento recept a hned se ho rozhodla o víkendu vyzkoušet.

Od té doby jsem dělala omáčku několikrát. Podávám jí s rýží, protože tu taky zbožňuju. Ale samozřejmě si k tomu můžete uvařit cokoliv chcete.

Doufám, že fáma, že tuky jsou zlo je už dávno za vámi a že si tento lehce kaloričtější kousek vychutnáte bez výčitek :) Pro odlehčenější variantu, přidejte light kokosové mléko. Nebojte se, omáčka vás zasytí na dlouho a k sváče zvolte bilý skyr jogurt s ovocem a bude to v rovnováze ♥


Kuřecí v arašídové omáčce
- doba přípravy: 40 minut (10 min příprava + 30 min vaření)
- náročnost: lehké
- porce: 6


Ingredience
600g kuřecího masa
1 kokosové mléko z plechovky
2/3 hrnku (150 g) arašídového másla
lžíce (10 ml) sójové omáčky Shoyu
lžíce (15 g) třtinového cukru 
lžíce (10 g) kečupu nebo rajčatového protlaku
lžíce (10 ml) řepkového oleje
2 stroužky česneku
1-2 cm čertvého zázvoru
šťáva z 1/2 limetky nebo citrónu
lžička mleté sladké červené papriky


Postup
Na oleji si osmahneme na plátky nakrájený česnek a nastrouhaný zázvor najemno.  Poté přidáme na kousky nakrájený kuřecí prsa a smažíme do zatažení. Přidáme kokosové mléko z plechovky, arašídové máslo a kečup. Plamen snížíme, aby směs lehce probublávala a přidáme sójovou omáčku, třtinový cukr, mletou papriku a šťávu z limetky. Vaříme, dokuď maso nebude měkké a omáčka nezhoustne.

Makra (bez přílohy)
Kalorie: 438 kcal / 1 752 KJ
Bílkoviny: 31g
Sacharidy: 10g
Tuky: 30g
Vláknina: 2g

Recept je ze stránek Fitnessguru.

Máte rádi arašídové máslo? Co s ním nejčastěji připravujete?



Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)


  Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet




Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

14 komentářů:

  1. Tak už vím, co bude o víkendu k obědu/večeři! :) Děkuji za recept. Něco takového mi v restauracích vždy strašně chutná, takže ráda vyzkouším i doma... A přesně jak píšeš, recepty na které jsem zatím narazila, obsahovaly milion ingrediencí. Takže tímhle si mě opravdu potěšila :)

    Life by Angellyca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší, že jsi se inspirovala :) ♥ Já děkuji za milý komentář :) Přesně, jsem ráda, že to má někdo stejně jako já :) Jsi zlatíčko ♥♥

      Vymazat
  2. To vypadá zajímavě. Až nebudu mít v práci oběd, experimentálně vyzkouším jednu porci na sobě a uvidím, jestli by to prošlo i u manžela jako večeře :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já to teda vždycky dělám minimálně na 2 porce a nejlíp právě z celé plechovky kokosového mléka, aby mi potom nezbylo :) Ale fakt zkus, můj muž taky nevěřil a jak mu nakonec chutnalo :)

      Vymazat
  3. s tým cukrom neviem neviem nemám moc rada sladké omáčky preto sa bojím použiť takto aj arašidové maslo ale láka ma to do omáčky ľudia si to chvália, takto keby mi to niekto naservíruje vyskúšam rada vyzera to výborne:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Toho cukru je tam jenom drobek na to, jaké je to porce. Je to spojení sladké a lehce pálivé chuti a mě to teda děsně chutná :) Kdyby jsi nebyla tak daleko, ráda bych Ti to připravila :D ♥

      Vymazat
  4. To vypadá skvěle! V lednici mám kuřecí maso a už jsem přemýšlela co s ním udělám, ale nějak mě nic nenapadlo, tak vyzkouším tvůj recept. A jakmile je tam kokosové mléko, tak je to vždycky vynikající. Díky za tip, určitě to bude výborné :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji Lindi :) Je to rychlé a moc dobré :) Doufám, že vám bude chutnat! Kokosové mléko udělá fakt skvělou krémovou omáčku :)

      Vymazat
  5. Vyzerá to nesmierne chutne! :) Kuracie mäso zbožňujem, takže recept určite vyskúšam :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho mám taky nejradši, tak aby se mi nepřejedlo, tak zkouším různé recepty :) Jsem ráda, že se Ti recept líbí ♥

      Vymazat
  6. Určite bez cesnaku ale určite by som to vyskusala. Aj ked zrovna arasidove maslo nemusim ale v takejto kombinacii to moze byt zaujimave a hlavne niečo nove. Omacky mam rada a hoc varit neviem nachadzam si lahke recepty ktore by ma k vareniu pomaly priviedli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten asi i můžeš i vynechat, ale zázvor určitě nevynechávej. Povařením ani tolik nepálí :) No já ho taky normálně nemusím, ale tohle je teda dobrota. A jak vidíš, omáčka je velmi jednoduchá, vše se jen smíchá a povaří :)

      Vymazat
  7. Tak to vypadá moc zajímavě a myslím, že by mi to mohlo i chutnat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že určitě :) I když spousta lidí tomu nevěří, je to hrozně dobré :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥