pondělí 18. prosince 2023

nejen Vánoční DIY: Zdobené domácí svíčky

Jak jsem avizovala ve dřívějším článku Domácí voňavé mýdla, dnes se podíváme na výrobu domácích svíček. Zdobené svíčky se mi vždycky moc líbí. Co už se mi ale líbí míň, je jejich cena. Proto jsem se rozhodla je vyzkoušet doma. Objednávala jsem, stejně jako věci na výrobu mýdel, z Mýdlového světa.


Rozhodla jsem se pro sójový vosk pro výrobu svíček v nádobách ze skla. Sójový vosk oproti parafínovému hoří téměř o polovinu déle a také při jeho spalování se neuvolňují do ovzduší škodlivé látky. Tloušťku knotů jsem vybrala podle velikosti sklenic. Vůně padla na pomerančovou, která mi úplně evokuje vůni Vánoc. 


Pro jistotu jsem si hledala použití ozdob do svíček a našla jsem tam pár rad, kterých se budu také držet. Ozdoby by měly být na menší kousky, od knotu být vzdálené ideálně 1,5-2 cm a neměly by být úplně navrchu. Ozdoby by měly být ponořené ve vosku, aby si hoření postupně voskem klesaly. A samozřejmě nikdy nenechat hořet bez dozoru, kdyby náhodou ozdoba vzplanula.


Zdobené domácí svíčky
Pomůcky
  • sójový vosk
  • knoty vhodné velikosti
  • vůně na výrobu svíček
  • případně barvy
  • věci na ozdobu - citrónová tráva, sušené květiny, sušený citrón
  • skleničky


Postup
Sójový vosk jsem si rozpustila ve vodní lázni. 


Přidala jsem pomerančovou vůni. 


Do skleniček jsem si nachystala knot. Pokud nekoupíte plíšky jako já, konec knotu si namočte do vosku a upevněte na spodek skleničky. Pěkně se vám tam zachytí a bude držet.


Zalijeme rozpuštěným voskem, aby zbylo tak 2 cm od víčka. 


Nejbližší okolí knotu (2 cm) jsem nechala volné, zbytek jsem dokola ozdobila tak, že jsem ponořila ozdoby do rozpuštěného vosku. 


Nechala jsem den proschnout, zastřihla knot, zadělala víčkem a sklenici ozdobila dle chuti.

Jaké druhy cukroví letos pečete?

11 komentářů:

  1. Tak koukám, že jsi tvořila hodně podobně jako já minulý rok. Tento typ zdobení svíček se mi moc líbí, povedlo se ti to

    OdpovědětVymazat
  2. To musím zkusit! Poslední dobou totiž toužím spíš po svíčkách ze sojového nebo včelího vosku kvůli těm škodlivinám :). A vypadají úžasně!

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, takový dárek určitě potěší!
    Svíčky vypadají skvěle.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Míšo zdravím, dárky hand made jsou stejně nejlepší. Určitě potěšíš ! Taky občas některý rok svíčky vyrábím. Pozdravuju, Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Svíčky mám moc ráda. A ty tvoje jsou krásné. 🙂

    OdpovědětVymazat
  6. to je krásné :)

    peču perníčky a linecké :) a pak mám nepečené včelí úly, kuličky rafaelo :)

    OdpovědětVymazat
  7. Svíčky se chystám vyzkoušet. Home made dárky jsem zatím dělala myslím jen jedlé (nakládaný sýr, křížaly, džem a letos levandulové sušenky)

    OdpovědětVymazat
  8. Svíčky vypadají v těch skleničkách moc pěkně! Taky si doma sem tam udělám svíčku ze zbytků těch vypálených, muž mi k tomu vytiskl na 3D tiskárně i několik formiček, takže nemám jen klasické "skleničkové" :)

    A Bit Of Jitt

    OdpovědětVymazat
  9. To je skvělý nápad :) svíčky miluji, ale přesně jak říkáš, ceny jsou šílené :/...

    OdpovědětVymazat
  10. Krásne sviečky... My budeme mať charitatívny ples, na ktorom som usporiadateľom a mala som na starosti darčeky... použila som čajové sviečky a dala ich do košíkov na muffiny, no doma tiež rada vytváram mydlá a sviečky :)

    OdpovědětVymazat
  11. To je skvělý nápad na vánoční dárek 🎁. Včera jsem když byla v obchodě s korálky tak jsem akorát na to koukala, měli tam vše k tomu potřebné, ale bohužel bych asi teď na to nenašla dostatek času.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥