čtvrtek 1. července 2021

DIY: Odličovací tampónky

Dlouho slibovaný DIY návod je tady! Konečně jsem po zkouškách měla čas pro vás připravit tento velmi jednoduchý návod na látkové odličovací tampónky. Jak víte, snažím se o trochu zerowaste život. Tak nějak. Jak mi je to příjemné. Radši malé změny, než žádné.


Já jsem si odličovací tampónky kupovala nejprve přes fler, ale rozhodla jsem se je zkusit i doma a to hlavně díky mé kamarádce Martínce, které šila tampónky její mamka a ukázala mi fotku, jak ty její vypadají. Ty z fleru jsou totiž overlockem a ten doma nemám. 

Protože se jedná o zerowaste, budete potřebovat jen minimum položek k vytvoření. Nebudeme to prodlužovat, jdeme se pustit do tvoření! Bože, to mi tak chybělo <3

Co teda budeme potřebovat?
  • starý ručník
  • staré povlečení, zbytky látek
  • fixu/křídu
  • skleničku
  • nůžky
  • špendlíky
  • stroj


Látku si vyžehlíme. Na jeden tampónek budou potřeba 2 kolečka - jedno z látky (bavlny) a druhé z ručníku. Já jsem si vybrala velikost sklenice, ať se mi to dobře obkresluje. Fixou jsem si jí objela a vystřihla. Potom jsem k sobě špendlíkem připojila kolečko ručníku a látky tou dobrou stranou nahoru. Na stroji jsem cikcakem kolo 2x objela. Nakonec jsem zastřihla okraje, kde jsem se moc netrefila.


Doporučuju před prvním použitím vyprat. Vydrolí se přebytečná látka a je to lepší. Peru jenom ručně s tuhým mýdlem. Když se odličuji, ihned po použití pomažu tuhým mýdlem a snažím se ho co nejvíc vyprat. Pak ho peru se zbytkem ještě jednou.


Tentokrát jsem tvořila 14 tampónků a zabralo mi to všehovšudy 1,5 h, což mi přijde jako krásný čas. Těžko říct, zda by to šlo šít v ruce. Určitě ano, ale pěkně byste se na tom nadřeli. Jinak je samozřejmě nejlepší jich mít co nejvíce. Zvlášť, pokud se malujete denně. Protože čím víc tampónků, tím méně je musíte prát... :D

A zde už tampónky v akci. Nově používám na odličování přírodní hydrofilní odličovací olej s arganem Sama sebou od značky Semante. Musím říct, že je hrozně příjemný a při odličování očí vůbec neštípe. Předtím jsem měla dvousložkový a to byl děs. Pořád se to muselo promíchávat a špatně se mi s tím odličovalo. Tento olej má pumpičku, kterou si stříknu na navlhčený tampónek a odličuju. Řasenku to odličuje hezky, jen je lepší tampónek nechat chvíli přitisklý na oku. Jde to pak mnohem lépe.



Doufám, že se vám tento jednoduchý návod líbil a třeba i vy se odhodláte zkusit tuto zerowaste variantu :) Kdyby bylo něco nejasného, neváhejte se mi ozvat. Ráda se vám pokusím více pomoct.

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

Používáte látkové tampónky? Snažíte se o nějaký zerowaste?

37 komentářů:

  1. Tyjo, tak to by mě vůbec nenapadlo, látkové tampony teda nepoužívám... zajímavé :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt ne? Tak ses dozvěděla aspoň něco nového. Samozřejmě na lak na nehty to použít nejde, ale na to odličování/čistění obličeje je to fajn :)

      Vymazat
  2. Tak na toto sa už dlho chystám... keď mi bude lepšie, idem na to :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vzhůru do toho a půl je hotovo :) Ať je ti brzy lépe <3

      Vymazat
  3. Hezkýý návod na látkové tampónky 🤗, popravdě jsem nad tím nikdy ani nepřemýšlela 🙈, ale je super, že se jen vyperou a jdou používat zase a furt dokola 😊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju <3 to mám na nich ráda, člověk netvoří další odpad :)

      Vymazat
  4. Tak to je skvelý článok! Už dlho premýšľam nad látkovými tampónikmi a vyrobiť si ich sama doma? - skvelý nápad, určite sa do toho pustím akonáhle budem mať trošičku času :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuju, jsi milá <3 Ať se tvoření povede <3

      Vymazat
  5. děkuji za zajímavý článek ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Ty máš ale šikovný ručičky! :-) Fakt jsi šikovná... tohle já bych neudělala. A skvělý nápad! :-) Já používám normální z drogerie, ale zase je fakt, že se tolik nemaluji, abych je vypotřebovávala ve velkým.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Jani <3 Ale určitě ano, je to velmi snadné :) já sice taky ne, ale teď si každý den čistím obličej a používám je i na to a každý ušetřený tampónek je super :)

      Vymazat
  7. Tohle je super nápad! Já nikdy tvořílek moc nebyla a tyhle ruční práce, jako je například šití, vyloženě nemám ráda, takže jsem šla pro mě jednodušší cestou a látkové odličovací tampónky jsem si koupila od místní značky, takže jsem měla dobrý pocit z toho, že jsem zase o trošku více zero waste a že jsem ještě podpořila místní business. :D

    Tereza z blogu Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale tak to je taky hezký a i to se počítá :D <3 mě zase tyto ruční práce baví :)

      Vymazat
  8. Tak já se musím přiznat, že tak daleko má snaha po zerowaste nesahá - odrazuje mne především nutnost vytvořit si i nějaké místo na sušení (přemáchnutí po odličení by asi nebyl problém).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To chápu, my máme ale v koupelně topení, takže je suším na něm. Naše koupelna je dost maličká, takže ho tam mám hezky po ruce :)

      Vymazat
  9. Dobrý návod. Já tedy nepoužívám odličovací tamponky vůbec, čištění pleti zvládám bez nich, takže mi tohle úplně odpadá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé a můžu vědět jak? Já si upřímně našla nějaký návod na netu, který používám u čištění. Na tampónek nanáším růžovou vodu pro tonizaci :)

      Vymazat
  10. To je super nápad!
    Já tyhle tamponky tedy kupovala, protože doma nemám žádné látky, které bych na to mohla využít, ale kdybych měla, určitě bych také zkusila, ráda tvořím. A zrovna se chystám vybrat a koupit i šicí stroj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Baru <3 To chápu, já ručník dostala od mamky :D Tak to doufám, že se o to pak s námi také podělíš :) Já si přála stroj k vánocům předloni a byl to super dárek.

      Vymazat
  11. Páni, to je parádní nápad, ani by mě nenapadlo, že půjdou tampónky vyrobit :). Povedly se! Já je moc nepoužívám, mám doma balení už tak přes rok :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Teri <3 Chápu, já ty klasické také ne. Používám je jen na odlakování nehtů :)

      Vymazat
  12. Já nějak furt přemýšlím, jak je to možné, že odličovač funguje přes látku. :D Ale podus nezkusím, nezjistím. :D Moc se ti povedly. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se teda vždycky odličovala za pomocí tampónků :D Moc děkuju Miško :)

      Vymazat
  13. Vyzerajú úžasne, veľmi sa ti podarili! A je to skvelý tip ako vytvárať menej zbytočného odpadu 🥰

    SIMPLYBERENICAINSTAGRAMNOVÝ ČLÁNOK: Dlho očakávaný projekt — kolekcia oblečenia SIMPLYBERENICA

    OdpovědětVymazat
  14. Tak to si moc šikovná, že sis je zvládla ušít :) Já doma mám znovupoužitelné odličovací tamponky, ale pořád jsem nedostala odvahu je použít ;)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je škoda Domi, když už je máš doma. Rozhodně je vyzkoušej :)

      Vymazat
  15. Já mám doma látkové odličovací tampony kupované, ale teda musím se přiznat, že mi moc nesedly a používám je jen, když mi zrovna dojdou ty "klasické"... :)

    Ela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každému vyhovuje něco jiného :) Já mám takhle ze sebe aspoň lepší pocit :D :)

      Vymazat
  16. V první řadě gratuluji ke zkouškovému, to s tím časem jsem hodně procítila. xd A jinak je to skvělý nápad, když si uvědomím, kolik těch tamponků jsem schopna vyhodit, akorát je to spíš věc, do které bych rovnou zainvestovala, protože já jsem na ruční práce hrozně levá. :D Ale taky jsem teď pořídila zerowaste věci, ale jak sama píšeš, musí se na to pomalu.:)

    Anna | Bílé plátno

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju Ani <3 Chápu, že ne každý na to je :) Hlavně je potřeba i stroj, jinak se člověk hrozně nadře :) tak to je super! :)

      Vymazat
  17. Originální DIY, ani by mě tohle nenapadlo, ale je to skvělá alternativa! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥