pondělí 11. prosince 2023

nejen Vánoční DIY: Domácí voňavé mýdlo

Letos jsou mé ambice ohledně doma vyráběných dárků opravdu vysoké. Mimo každoročních jedlých dárků, chci letos vyzkoušet také několik novinek. Těmi jsou výroba domácích mýdel a svíček. A na vše se společně podíváme. Začneme těmi domácími voňavými mýdly, jejichž část daruji Janičce do vánočních balíčků pro klienty.


Většinu pomůcek jsem objednávala z eshopu Mýdlový svět. Mají velký výběr a příznivé ceny. Na základ mýdla jsem si vybrala již hotovou hmotu Forbury s přídavkem BIO bambuckého másla bez SLS, kterou stačí jen rozpustit, obarvit a ovonět. Na obarvení jsem si vybrala metalické barvy MICA, měděnou a purpurovou. Aby mi k barvám ladily vůně, sáhla jsem po vůni Vánoční fantazie a šeřík. 

Žádný speciální formy jsem si nepořizovala. Velmi jednoduše jsem vystlala pečící formu na chleba pečícím papírem a po zatuhnutí jsem mýdlový chleba nakrájela. Také jsem pár kousků zkusila nalít do silikonové formy. Vyklopení šlo samo.

Další drobné domácí dárky

Domácí voňavé mýdlo
Pomůcky


Postup
Mýdlovou hmotu jsem rozpustila ve vodní lázni. 


Přidala jsem 20 kapek vůně a trošku barvy. 


Polovinu jsem nalila do formy vyložené pečícím papírem. Do zbytku jsem přidala více barvy, abych měla mýdlo dvoubarevné a dolila do formy. 


Nechala přes noc zatuhnout. Až bylo mýdlo tuhé, nakrájela jsem ho na 2 cm silné pruhy a zabalila do dárečků.

Z nějakého důvodu se to špatně rozpouštělo na vodní lázni a hrozně rychle tuhlo. Vůbec netuším, čím to mohlo být. Nemáte někdo nějaký tip?

Zkoušeli jste někdy výrobu domácího mýdla? Plánujete letos nějaké vyráběné dárky?

10 komentářů:

  1. Domácí mýdlo jsem nikdy nezkoušela vyrábět, ale páni, vypadá to moc krásně! :) Já možná udělám jako dárek kokosový karamel a domácí Baileys, uvidím ještě :).

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá tak dokonale! Úplně cítím tu vůni. Já jednou s malou neteří tvořila šumivou bombu do vody. No, bavilo nás to obě dvě! :D ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Ručně vyráběná mýdla vždy obdivuji, sama bych se do nich nikdy nepustila. Ty tvoje vypadají krásně. Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. Máš je moc hezká, Míšo! Kdysi jsem to taky zkoušela, ale jsou dámy, které to umí daleko lépe...
    Přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. to vypadá krásně :) těším se, až takové věci budeme tvořit s malým :) a jinak moc hezké gesto, že je věnuješ pro seniory :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné, také jsem vyráběla, vypadá moc hezky v pytlíku jako dárek, ale bohužel taková mýdla moc lidí neocení, nevím proč.

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý tip na kreativní činnost a vlastně to může být i hezký vánoční dáreček. :))

    OdpovědětVymazat
  8. Jsi moc šikovná :)! Já dávám každoročně zarámované fotografie, které jsem v průběhu roku vyfotila

    OdpovědětVymazat
  9. Jéj, už som videla článok o výrobe sviečok a pod neho som presne písala, že rada vyrábam sviečky a mydlá a teraz som našla tento :) Tvoje mydlo vyzerá krásne... Ja som si kúpila formu s vílou ( https://vynimocna.blogspot.com/2020/08/osviezte-sa-rucne-vyrabanym-mydlom.html )

    OdpovědětVymazat
  10. Domácí mýdlo jsem vyrábět nezkoušela, ale ti co to zvládnou obdivuji 🙂, určitě to chce dost trpělivosti, ale moc ráda bych to někdy vzykoušela.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥