čtvrtek 7. prosince 2023

12/01/2023 Zdobení perníčků

I letos jsme dodržely tradici vzniklou v minulých letech - s Denčou (taťkovou přítelkyní) jsme se už třetí rok vrhly na zdobení perníčků. Recept na perníčky mám od babičky a jsou fakt nejlepší. Když je nepřepečete, tak jsou ihned měkké. 


Naopak dokonalou polevu mám od mamky.
  • bílek
  • přesátý moučkový cukr
  • citrónová šťáva
  • solamyl
Do bílku vmícháváme moučkový cukr, přidáme solamyl a citrónovou šťávu a snažíme se vychytat takovou konzistenci, aby se jí dobře perníčky zdobili. Nakonec rozdělíme do několika misek, obarvíme potravinářskými barvivy a zdobíme u pohádek dle libosti.


Solamyl opravdu nevynechejte. Díky němu poleva pěkně ztuhne, je tvrdá a vůbec z perníčků neopadává.

My máme rádi barvičky, takže jsme mimo bílé zvolily ještě fialovou, zelenou a modrou. Poleva z jednoho bílku nám vždycky vystačí na celou dávku perníčků (v receptu je uvedena poloviční dávka). Zabere nám to ve dvou 4,5 h = 2,5 pohádky/filmu.


Jaké zdobení na perníčky používáte vy? Jak si užíváte vánoční čas?

18 komentářů:

  1. Ahoj Míšo, to máte fajn tradici a ve dvou to jde přeci rychleji, u pohádek ještě lépe... Recept na perníčky používám léta stále stejný, na Vánoce zdobím jen bíle. Měj se hezky, Lenka

    OdpovědětVymazat
  2. My letos perníčky nejspíš nestihneme, ale jinak je poleva vždy bílá.
    Dnes jsme se sestrou upekly první dva druhy cukroví. Zítra pokračujeme, takže čas si teď užíváme pečením, na které se vždy moc těším. 🙂
    Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  3. Medovníčky máte krásne a farebne nazdobené, páčia sa mi. Ja zdobím so synom, ale po pol hodine už zdobím len sama :-)
    Užívaj si advent!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky,
    my doma perníčky nepečeme, takže je ani nezdobím. Ty vaše ale vypadají dobře.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Míšo, tak tohle vypadá na parádní, veselou akci! Ty perníčky jsou fakt povedené!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. S babičkou jsme vždy také používaly nějakou bílkovou polevu :). Perníčky máte nádherné! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Perníčková manufaktura)))
    U nás zdobí perníčky Lola. Já je mám nejraději bez ničeho)))
    Hezký další adventní víkend.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. tak to je krásné :) vypadají opravdu nádherně :)

    OdpovědětVymazat
  9. Nádhěrně nazdobené je máte. My pekli perníčky předevčírem, zdobit, budeme asi příští týden :D A tentokrát se rozhodl přítel, že chce modré pozadí a zasněženou krajinku na popředí, tak jsem na nás zvědavá, jak to dopadne :DD

    OdpovědětVymazat
  10. Máte je krásné.
    Já polevu dělám stejnou - taky přidávám solamyl. Jen zdobím pouze bílou.

    OdpovědětVymazat
  11. Ty jsou krásné 🙂. takové hezky barevné. Moje upečené perníčky čekají v krabici na nazdobení :D. Na zdobení používám polevu. kterou jsem si koupila v obchodě s cukrářskými potřebami 🙂 a letos bych je chtěla zkusit nazdobit i barevně, pokud to vůbec stihnu 🙂.

    OdpovědětVymazat
  12. Wow, máte je opravdu nádherné! :) My perníčky dávno nepečeme, ale zdobení mě vždycky moc bavilo. :)

    OdpovědětVymazat
  13. To je nádhera mě to nikdy nešlo rozhodně ne hezky

    OdpovědětVymazat
  14. no teda, perníčky se vám fakt povedly! oO já se na zdobení chystám v nejbližších dnech, většinou zdobím jen klasicky bílou polevou... i když teď, jak to vidím, ještě to promyslím, ty barvičky přece jen mají něco do sebe! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné perníčky, takové veselé :) My je vždycky v prosinci pečeme s kamarády společně, každý donese těso a vykrajujeme, pečeme a malujeme a je to pokaždý spousta srandy :D A polevu používáme obyčejnou z bílku a občas přidáme barvičky, když zrovna doma nějakou máme :)

    A Bit Of Jitt

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To musí být krásné setkání :) Určitě je to moc hezky strávený čaj s kamarádkami.

      Vymazat
  16. Jste šikulky! Máte to nádherné :)!

    OdpovědětVymazat
  17. Mne doma robené cesto nejde, tak si cesto kupujem... Veľmi ma baví vykrajovať a zdobiť, no či sú perníčky čisté alebo zdobené, nemá ich kto zjesť, lebo na koláče veľmi nie sme...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥