neděle 3. prosince 2023

Vánoční tvoření: Jednoduché a rychlé přání s andělem, které udělá radost

Včera byla první adventní neděle, takže nastal ten pravý čas na zásobu článků s vánoční tématikou! Letos budeme společně hodně tvořit, protože nás nečeká žádná vánoční cesta a v tomto duchu nebude moc co ukazovat. Ale rozhodně se máte na co těšit. I pro mě bude spoustu věcí premiéra. Jako první budeme tvořit vánoční přání s andělem.


A co nás dál společně v prosinci čeká? Budeme vyrábět drobné dárky, které určitě udělají radost každému, protože se to buď dá sníst, spotřebovat nebo vypálit. A to určitě nikoho neurazí. Navíc, když to bude s láskou dělané.

Vánoční přání mají dlouholetou tradici. Jsou známé již od starověkého Egypta, kdy byla přání psaná na papyrusy. V Evropě se objevily až v 15. století. Známé byly přání nejenom na Vánoce, ale i na svátek svatého Valentýna. Oficiálně první vánoční přání vzniklo v Anglii pod rukama Henryho Cole. Obchodník, který dbal na společenskou etiketu a svým známým posílal vlastnoručně vyrobené přání s přáním Veselých Vánoc a Šťastného Nového roku. 


To si dnes sami vyzkoušíme.

Vánoční přání s andělem
Potřeby
tvrdý barevný papír velikosti A5
bílé pírka
barevné kamínky
tavná pistole
stříbrná fixa
bílá fixa
černý centropen
tužka s gumou


Postup
Papír si přehneme, abychom dostali velikost A6. Nejdříve si tužkou namalujeme obrys anděla s křídly a předepíšeme si nápis Veselé Vánoce.


Vše obtáhneme centropenem.


Stříbrnou fixou doděláme andělovi svatozář, kudrlinky a hvězdy kolem sebe. Bílou fixou vybarvíme křídla. Centropenem vybarvíme nápis Veselé Vánoce.


Nakonec pomocí tavné pistole přilepíme pírka jako šaty a ozdobíme kamínkem.


Vepíšeme dovnitř přání a darujeme někomu, koho máme rádi.

Budete rozdávat vánoční přání?

12 komentářů:

  1. Ano, rozdávám. Tvoje přání je moc hezké.
    Přeji krásný adventní čas. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší, že tato tradice ještě nevymřela :) Krásný advent i tobě Evi.

      Vymazat
  2. Je to naprosto krásný a ty jsi šikovná! ♥ Já osobně sice moc ráda přání nedostávám (ovšem, když je s láskou vyrobené, je to něco jiného), protože se mi doma potom válí v šuplíku a už je nikdy neotevřu :-D Ale beru to jako krásné gesto, že na nás někdo myslí ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Já občas dělám přání s hvězdičkami nebo stromečky skládanými z čajových přebalů, ale letos asi nebudu stíhat...

    OdpovědětVymazat
  4. Jednoduché a moc hezké :). Já vánoční přání nějak netvořím a nerozdávám :D.

    OdpovědětVymazat
  5. Míšo, moc se mi líbí! Mám ráda vánoční přání, snažím se je i dávat...
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je super, vypadá to moc krásně :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  7. Ahojky,
    vypadá to moc pěkně, jsi šikovná.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  8. Perfektní nápad, ta peříčka tomu dodávají kouzlo :D Moc se mi to líbí :D :)

    OdpovědětVymazat
  9. To je krásné! Vždy jsem moc ráda tvořila podobné věci, hlavně o Vánocích. Tohle zaručeně udělá každému radost. :))

    OdpovědětVymazat
  10. Moc se ti povedlo :) díky za zmínění Centropenu. Nedám na něj dopustit, je z našeho města :D Psala jsem jím dokonce i přijímačky na MUNI (dostala jsem ho od školy), tak jsem se cítila jako doma :D (i když za Covidu a v roušce...) Já ráda posílám vánoční pohledy a přání. Posílám jak za sebe, tak za rodinu a babičku s dědou, kteří rozesílali svým známým a přátelům po celé republice, ale teď už by dopisy asi nenapsali, tak jim pomáhám a moc mě to baví :) je to naše každoroční tradice

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥