čtvrtek 10. prosince 2020

Medové špaldové perníčky (celá dávka 2 260 kcal)

Ikonické vánoční cukroví nesmí na blogu chybět - perníčky! Máme doma velmi oblíbený recept, který pečeme pořád. Nepamatuju si, že bychom někdy pekly podle jiného receptu. Musím říct, že mě překvapuje, že někdo peče perníčky s tukem/máslem. U nás tam nic takového nedáváme.

V tom byla úprava receptu snažší. Použila jsem hladkou špaldovou mouku, třtinový cukr a domácí med od dědy a zdravější varianta byla na světě!

Perníčky jsou ihned měkké, takže je můžete udělat i chvíli před Vánoci. Jediné, na co si musíte dávat pozor, abyste je nepřepekli, jinak je tvrdé mít budete.

My je doma zdobíme bílkovou polevou. Určitě se s vámi podělím o nějaké letošní ozdobené perníčky. Dávám si na nich velmi záležet. Nebo aspoň na těch prvních 50 :D Brácha je má takhle suché rád. My je máme s mamkou radši plněné. Krém děláme z povidel, mletých vlašských ořechů a piškotů. Poté namočíme v čokoládě a tádá. Největši dobrota je na světě.

Makra jsem vám jako vždy vypočítala, ale tentorkrát jsem je uvedla na celou dávku. Můžete z těsta vytvořit různý počet perníčků dle velikostí, tak si stačí jednotlivé hodnoty pouze vydělit množstvím perníčků :)

 
Zdravé špaldové perníčky
- doba přípravy: 70 minut
- náročnost: střední
- porce: dle vykrajovátek 100 kusů (?)
 
 
Ingredience
325 g hladké špaldové mouky
2 vejce
200 g třtinového cukru
50 g tekutého medu
lžička perníkového koření
lžička skořice
lžička sody

 
Postup
Promícháme vejce, cukr, tekutý med, perníkové koření, skořici a sodu. Poté vmícháme mouku a těsto pořádně propracujeme. Dáme odpočinout do lednice na 24 h. Těsto vytáhneme z lednice a necháme chvíli povolit. Vyválíme a vykrajujeme vzory, které dáváme na plech vymazaný olejem (pořádně). Tloušťka by měla být cca 5 mm. Pečeme na 200 °C ne moc do růžova (já to měla cca 3,5 minuty). Necháme mírně vychladnout, perníčky oddělíme od plechu a přendáme do uzavíratelné nádoby a skladujeme v chladnu a suchu. 

 
Makra na celou dávku
Kalorie: 2 260 kcal
Bílkoviny: 54,5 g
Sacharidy: 464 g
Tuky: 14,7 g
Vláknina: 19,5 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz
 

Zdobíte perníčky nebo je plníte? Nebo je necháváte, jak je upečete?

 
 
 

14 komentářů:

  1. Já perníčky zdobím bílkovou polevou - vždycky od toho jsem strašlivě ulepená. Na rozdíl od tebe mám v receptu trochu tuku a taky kakao a strouhanou čokoládu (díky ní jsou krásně hnědé a líp na nich vynikne bílá poleve). My máme všechno cukroví úplně klasické - bílý cukr, mouka, máslo... (moji pánové jsou u cukroví na změny hodně citliví, chtějí prostě to, co vždycky, tak raději neexperimentuji a neriskuji, že bych si pak musela sníst většinu sama a oni byli ještě otrávení).
    Máš krásné formičky - tyhle perníčky s tiskem bych snad ani nezdobila....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že příští rok také uvažuju, že se na to zdravější vyprdnu. Stejně se vždy nejvíc těším na to mamky :D Moc děkuju! Tyto jsem také nezdobila, přišlo mi to zbytečné :)

      Vymazat
  2. Já asi budu ráda, když tento rok perníčku alespoň upeču, už od pondělí se chystám zadělat na těsto a ještě jsem se k tomu nedostala :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že jsi se k tomu už dostala! :) Mě minule chytla pečící nálada a pekla jsem od 22-24 v noci :D

      Vymazat
  3. My teda zase máslo do těsta dáváme :O. A zdobíme je bílkovou polevou :). Každopádně ty tvé vypadají fakt krásně :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký, jak to každý dělá jinak :) Moc Ti děkuju Teri ♥ Mamka letos pekla i jedny s máslem a přiznám se, že mi nejvíc stejně chutná tento recept ♥

      Vymazat
  4. Máš krásné vykrajovátka, perníčky vypadají báječně! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Oooo, ty vykrajovátka jsou boží. Kde je seženu?? :)
    Líbí se mi, že v receptu není žádný tuk :)
    Náš rodinný recept na perníčky mám ráda, ale tenhle si taky zapíšu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miško, já je mám z Ali za pár šupů. Viděla jsem je ale i v Albertu či Pepcu :) Chápu, tohle je ten náš rodinný, který naprosto miluju :)

      Vymazat
    2. Super, mrknu na Ali na příští rok.. :)

      Vymazat
  6. Perníčky vypadají moc krásně, a pokud jsou zdravé, tak jedině palec nahoru! A ty vykrajovátka potřebuju, to je nádhera!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Nike za milý komentář ♥ Udělají velkou parádu a to se člověk ani nemusí nijak snažit :D

      Vymazat
  7. Dělala jsem také špaldové, ale cukr tam vůbec nedávám a sodu jsem asi taky nedala :D Dávám jen med a zkusila jsem trochu datlového sirupu.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥