neděle 13. prosince 2020

Vánoční DIY: adventní věnec (svícen)

Krásnou třetí adventní neděli. Doufám, že váš stůl zdobí stejně jako ten náš nějaký krásný adventní věnec. Letos to jsou s Dominikem naše první společné Vánoce, takže vše pomalu a postupně nakupujeme. Už máme i stromeček včetně jakých ozdob! Dneska se tu ale zaměříme, jak jsem nám vyráběla adventní věnec, ze kterého jsem si vytvořila svícen. Návod jsem dělala podle HEVI a LUCI ze stránek důmlátek.
 

Musím říct, že se povedl nad mé očekávání. Akorát jsem přišla na pár vychtávek, se kterými bych se s vámi chtěla podělit, abyste měli tvoření alespoň vy jednodudší (nebo já příští rok).
 
 
Budete potřebovat:
  • 3x 10 x 100 cm látky na věnec
  • 12 x 60 cm + 3 x 10 cm na mašli
  • kuličkovou výplň (cca 100 g)
  • šicí stroj, niť
  • případně 4 podstavce pro svíčky, 4 svíčky
  • dekorace, tavná pistole
Pruhy látky na věnec si sešijeme na rubu (ta strana co nebude vidět), konce si ohneme dovnitř, aby se nám potom nepáraly. 
 
 
Přetočíme a naplníme výplní. Já nohu naplnila vždycky cca na 5 cm a pak posunula doprostřed vařečkou. Nedávejte jí tam zbytečně moc, ať není noha moc tvrdá. Nechte cca 5 cm volných bez výplně, aby se vám to dobře sešívalo.
 
 
Konce si zadělejte gumičkou a zapleťte copánek. Já jsem si zašila každý konec nohy (celkem tedy 6), udělejte to těch 5 cm od konce látky. Poté jsem si každou stranu zvlášť sešpendlila a sešila. Vemte oba konce a ze zadní strany sešijte. Díky vynechaným koncům by vám to mělo jít samo (ne jako mě, kdy jsem to nakonec musela sešít ručně, protože kvůli té výplni se mi to nevešlo pod jezdec :D). Přebytek zastřihněte.
 


Na mašli si větší část sešijeme na rubu po celé délce, jen necháme někde uprostřed cca 5 cm na přetočení. Pokud chcete, můžete mašli zastřihnout konce do trojúhelníku. Mašli otočíme a znovu po celé délce sešijeme.
 
 
Pak už věnec stačí jen ozdobit. Tavnou pistolí přílepíme mašli, abychom zakryly spoj, můžeme přilepit různé dekorace či držáky na svíčky. Super je, že vám drží dlouho a lze ho i prát.
 
 A tady ho už můžete vidět v akci ♥


Tvořili jste letos adventní věnec? Jaké máte rádi?


Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

15 komentářů:

  1. Ahoj, to je opravdu originální věnec, moc se ti povedl. Já mám tradiční tácek se svíčkami a vetvickami. Dělala mi to kamarádka, je moc šikovná 😊 měj se krásně, Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jé to máš šikovnou kamarádku :) Já chtěla něco, co nám dlouho vydrží :) Také se měj krásně.

      Vymazat
  2. Máš můj obdiv - do toho bych se nepustila. Nejsem na šití šikovná a vlastně jsem vždycky šila jen z nouze... Mám svícen keramický, takže ho vždycky jen dozdobím.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to hrozně baví :) Děkuju Stáni, od Tebe to opravdu potěší! To je ale taky super, nemusíš každý rok shánět nový :)

      Vymazat
  3. Ten vypadá krásně! Červená barva o Vánocích nesmí chybět! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, já mám na Vánoce červenou barvu nejradši ♥ Moc děkuju :)

      Vymazat
  4. Úplně to není můj styl, já radši ty přírodní pěkně s jehličím :)
    Ale každopádně jsi hrozně moc šikovná :) Na tohle já bohužel talent nemám :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, každému se líbí něco jiného. Ale o přírodní výzdobu jsme se neochudili, stůl nám zdobí váza s větvičkami, ptáčky a rolničkami :)

      Vymazat
  5. Tak ten se ti povedl, je moc hezký! ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ten vypadá božsky, jsi moc šikovná! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥