pondělí 12. srpna 2024

Kateřinská jeskyně aneb záložní plán

Jak si užíváte léto? Po dlouhé době píšu článek aktuálně. Nechápu, že už je většina prázdnin pryč. Ale jako pracující člověk to tolik nepociťuju. I z toho důvodu, že nemám moc dovolené. Dominik má neschopenku, tak se to snažíme užít v rámci neschopenky. Proto jsme se vrátili ke kořenům a jezdíme na místa, kde jsme už kdysi byli. Třeba jako k Macoše. 


Naposledy jsem na Macoše byla přes 10 lety a už si toho ani moc nepamatuju. Každopádně ponaučení pro vás, pokud byste chtěli navštívit Macochu a Punkevní jeskyně, udělejte si rezervaci. Buď telefonicky nebo emailem. Může to být vyprodané i několik dní dopředu, tak si dejte pozor. Naštěstí i když to nevíte nebo nestihnete jako my, pořád je co objevovat. Jen kousek od Punkevních jeskyní najdete i Kateřinskou jeskyni. Online rezervace nemají, ale platit kartou lze.


Kateřinská jeskyně
140 kč dospělí, snížené 110 kč, dětské 80 kč
otevírací doba zde

Prohlídka je samozřejmě s průvodcem a trvá cca 40 min. Nám se moc líbila, slečny se opravdu snažily. Dozvíte se pověst o vzniku jména jeskyně, zajímavosti o druhém patře a také proč je jeskyně od prosince do února zavřená. Opravdu nemusíte být zklamaní. I když lodiček mi bylo trochu líto.





K Macoše si to buď můžete vyjít pěšky, nebo jít část pěšky a vyvést lanovkou nebo jet vláčkem a lanovkou. Ceny si přesně nepamatuju, ale bylo to kolem 100-120 kč za vláček a i za lanovku. My jsme tam šli kombinací pěšky + lanovky (ať nemusíme šlapat to převýšení) a zpátky celé pěšky, což trvalo asi 35 min (výšlap by byl o 20 min delší). 




Upřímně jsem si to pamatovala trochu lepší, než jen velkou díru. Podívali jsme se jen z horního můstku, na dolní se nám nechtělo (a taky nás trochu tlačil čas). Ale i tak to bylo moc fajn. Nahoře najdete spoustu obchůdků a občerstvení, ať už trdelník, něco do ruky nebo restauraci. A tu jsme vyzkoušeli my, Chata Macocha



Sedli jsme si venku. Jídelní lístek i s cenami vám tady dám. Teda, nebylo moc z čeho vybírat. Ale hlad to zahnalo a to je nejdůležitější. Já jsem si dala smažený hermelín s hranolkami, Dominik si dal tatarák. Až na přepálené topinky, bylo maso dochucené dobře. Znova bych tam jíst ale nemusela.



Jo a jestli taky milujete teplé lázeňské oplatky, na parkovišti v takovém malém stánku je prodávají!


Navštívili jste někdy Moravský kras?

16 komentářů:

  1. Ano, Míšo, ale ještě daleko dávněji než ty.
    Děkuji za reportáž a přeji hezké letní dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem tam byla, ale už to bude pěkná řádka let)))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Tam bych se někdy chtěla taky podívat :). A teplý lázeňský oplatek musím někdy někde zkusit, viděla jsem ho v Luhačovicích, ale nezkoušela jsem :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to děláš hroznou chybu! Teplý oplatek je nejlepší věc :D

      Vymazat
    2. S tím rozhodně souhlasím!

      Vymazat
  4. V Moravském krasu jsme nikdy nebyli. A teplé lázeňské oplatky miluju.

    OdpovědětVymazat
  5. Ještě nikdy jsem v Moravském krasu nebyla, ale někdy bych ráda :) V žádné podobné jeskyni jsem myslím taky ještě nebyla. Asi bych se i trochu bála :D Když jsme byli v nějakém bunkru, opevnění nebo "tajných chodbách", vždycky jsem z toho měla takový divný pocit...

    OdpovědětVymazat
  6. několik let zpátky jsem tam byla s kamarádkami a jely jsme lodičkami... to byl asi největší zážitek z celého toho výletu :) je škoda, že vám to nevyšlo :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jaskyne sú na schladenie v letnom počasí úžasné! Už dávno som v žiadnej jaskyni nebola a veľmi ma mrzí, že sa tie ľadové topia :/ a ísť potom lanovkou! Na tej som tiež dávno nebola :D

    OdpovědětVymazat
  8. No léto si užívám docela super oproti jiným rokům. V Moravském krasu jsem nikdy nebyla, ačkoliv na wishlistu míst v Česku to mám už poměrně dlouho.

    Epilepsyylife


    OdpovědětVymazat
  9. Macochu jsem taky navštívila naposled jako dítě, od té doby se tam chci pořád vrátit, už několik let se o to pokouším (zvlášť když to mám takový kousek), ale není pořád s kým - vždycky když se zeptám kámošek, tak tam každá zrovna byla před měsícem s přítelem nebo desetkrát minulý rok, a samotné se mi tam moc nechce :D Ale možná to tak nakonec stejně dopadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Člověk by neměl čekat, až někdo bude mít čas :) Jestli se nebojíš, rozhodně vyraž sama!

      Vymazat
  10. Macochu jsem navštívila - je to několik let zpátky.

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky. Já tam ještě nebyla, ale jednoho dne bych moc chtěla :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  12. V Katerinske jeskyni jsme byli asi tak před cca 20 lety během dovolené. Stanovali jsme v kempu Olšovec - Jedovnice. Tam jsme pár noci strávili asi ještě před pěti lety. Ovšem na Macoše jsem ještě nebyla, ale syn tam byl před dvěma týdny s přítelkyní 😊

    OdpovědětVymazat
  13. Macochu jsem navštívila se školou ve 4. třídě :) Dobrá nostalgie <3 Věřím, že až začnu učit, budu se tam s dětmi v rámci školních výletů vracet :) Těším se na to!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥