sobota 11. prosince 2021

nejen Vánoční DIY: Domácí samotvrdnoucí hmota

Už spoustu let tvořím DIY dárečky. Začínala jsem na pečeném čaji, pokračovala u nakládaných hermelínů a nakonec prubla i domácí Baileys či utopence. Jeden rok jsem nám dokonce tvořila ozdoby na stromeček z čajových sáčků. Po brouzdání na Pinterestu mě zaujal návod na domácí samotvrdnoucí hmotu a já si řekla, že by tím byly hezky ozdobené právě dárečky od srdíčka.

Ale je to samozřejmě samotvrdnoucí hmota, můžete z ní vyrobit prakticky cokoliv. Krásné by to právě bylo i jako ozdoby na stromeček či jiná dekorace. Nebo z toho můžete vyrobit něco, co s Vánoci nebude vůbec souviset. Je to i skvělý tip, pokud jste dlouho s dětmi doma a už nevíte, co tvořit.


Potřebujete k tomu jen dvě základní suroviny - sodu a škrob. Výrobní cena se s těmi kupovanými opravdu nedá srovnávat. Abyste měli představu kolik je těsta, tak mi vyšlo na jeden plech vykrojených tvarů. Návod jsem si našla tady.

Nově všechny vánoční recepty a články nově najdete v sezónní rubrice Vánoce.

Pomůcky
  • 100 g škrobu
  • 200 g jedlé sody
  • 150 ml vody
  • vykrajovátka
  • na zdobení (akrylové barvy+lak, provázek/háčky)

Postup
V míse smícháme škrob a jedlou sodu. 


Přidáme vodu a promícháme. 


Těsto bude mít hrozně zvláštní konzistenci a vespod už bude jakoby tvrdé. 


Přendáme na nepřilnavou pánev a na cca středním plamenu ohříváme a celou dobu mícháme, až z těsta bude kompaktní koule. 



Necháme chvíli vychladnout, aby nebylo horké, ale párkrát ho prohněteme v ruce, aby neztvrdlo.


Vyválíme na tloušťku cca 3-4 mm a vykrajujeme požadované tvary, které dáváme na plech vyložený novinami. Tvoření postaviček jsem z toho nezkoušela. 



Necháme proschnout ideálně pár dní. Jednou denně otočíme. Proces lze urychlit v troubě, ale při těch dnešních cenách to u topení úplně stačí :D 



Můžeme nechat takto či ještě ozdobit akrylovými barvami, které druhý den zalakujeme. Necháme uschnout lak a máme hotovo.


Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

Máte už dárky zabalené? Zdobíte je nějaak?

24 komentářů:

  1. Máš to krásné, hlavně ty s razítky na sušenky :). Každopádně dobrý tip. Každý rok vymýšlím něco home-made pro kolegyně, tak to za rok třeba využiju (letos už mám křížaly a džem z dýně, tak abych si všechny nápady na home-made nevystřílela najednou :D).
    Hezkou třetí adventní neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! Také se mi líbí nejvíc, tak příští rok udělám asi jenom ty 🥰 tak to je hezké❤️ úplně chápu, také každý rok vymýšlím nové DIY dárky :)

      Vymazat
  2. Ozdôbky máš krásne, často ich robíme so synom a vždy majú úspech :-)
    Krásny advent!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji ❤️ tomu věřím, jste velké Šikulky! :)

      Vymazat
  3. To je nádherný nápad 🤗, takový jsem ještě nikde neviděla, moc se mi líbí a určitě vyzkouším 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za pochvalu ✨ doufám, že se o výsledek podělis 🥰

      Vymazat
  4. Když jsem si přečetla název článku, nedokázala jsem si pod tím nic moc představit a říkala jsem si, k čemu by mi taková hmota byla. Ale když vidím výsledek, tak se mi nápad moc líbí, je skvělý nápad tím ozvláštnit balení dárků :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je hodně univerzální, takže z ní můžeš udělat prakticky cokoliv :) jako malý jsme modelovali pořád, dělali jsme z ní i korálky a podobně :) to mě moc těší, děkuju ❤️

      Vymazat
  5. Tak to je krásný tip, jak dozdobit dárečky! Já sice nejsem moc kreativní duše, ale během Vánoc si takové tvoření umím představit, vypadá to opravdu krásně! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Pájí ❤️ to já zase tyhle blbustky můžu :)

      Vymazat
  6. Jé, tak to je skvělý nápad! A jednoduchý a vypadá to suprově takhle přidat k dárečkům. Wow! A rozhodně je to super zábava i pro děti! To je pecka! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Jani za tak milý komentář ❤️ me se to tvoření líbilo moc 😁

      Vymazat
  7. Tak to je super tip na domácí tvoření! :) Určitě se k němu někdy vrátím :).

    OdpovědětVymazat
  8. Jee, to je boží nápad! Já jsem tyhle různé hmoty měla strašně ráda jako malá, pamatuji si, že jsem je i několikrát zkoušela, ale takhle dobře to tedy nikdy nevypadalo. Super práce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z nich jako malá taky ráda vyráběla, ale co si budem, ta cena kupovaných není k lichotiva :) tohle byl můj první pokud a dopadl úplně luxusně 👍 děkuju❤️

      Vymazat
  9. Míšo, parádní příspěvek! Zní to jednoduše a ozdůbky jsou naprosto kouzelné!
    Připomněla si mi čas, kdy dcera chodila na keramiku - všechny dárky měly krásné hvězdičky :o)
    Měj krásný předvánoční čas. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju Helčo :) U všech měly veliký úspěch.

      Vymazat
  10. Ahoj,
    když jsem byla malá, tak měl táta tuto hmotu strašně rád a dělal z ní třeba různá zvířátka. Úplně mě to vrátilo do dětství:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, tak to jste s taťkou hezky trávili čas :) Někdy je fajn být zpátky dítě :)

      Vymazat
  11. To je parádní! Pamatuji, že jsme něco podobného dělali ve školce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super :) Já si teda vůbec nepamatuju, že bychom něco takového dělali... :D :D

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥