pondělí 27. srpna 2018

Fit jablečný štrůdl (1/16 84 kcal)

Krásné ráno ♥

Víte, co dnes snídám? Správně! Tento luxusní jablečný závin. Podle tohoto receptu, který jsem našla u Olgy. Určitě se podívejte na její stránky, někdy tam i já sbírám inspiraci ♥ 

Dělám ho už asi po třetí a je to opravdu to nejlepší těsto na jablečný závin, který jsem kdy dělala. Samozřejmě nemusí být pouze jablečný, dle chuti klidně tvarohový nebo slaný se šunkou a sýrem. 

Do těsta jsem přidala rozinky v rumu, ale vím, že spousta lidí rozinky nemusí (třeba jako můj brácha :D), takže je určitě můžete vynechat, nejsou povinné. Stejně jako rum, ten je tam hlavně pro vůni a nebojte se! Při pečení se alkohol vytratí. ;) 

Smíchejte základní suroviny a až poté přidávejte vodu dle potřeby, těsto se nesmí lepit, jinak vám to nepůjde vyválet! Kdyžtak přidejte mouku.

Kdyby jste jen mohli cítit tu vůni! Myslím, že jí zná snad každý, komu pekla maminka v dětství jablečný štrůdl s listovým těstem. Tak já vás už nebudu déle napínat a jdeme na to ♥


Fit jablečný štrůdl
- porce: 16 (2 nohavice)
- doba přípravy: 60 minut
- náročnost: lehké

Ingredience
210g žitné mouky
20g proteinu (nebo žitné mouky)
1 vejce
100g tvarohu
voda po lžících dle potřeby
500g jablek
2 lžičky skořice
40g rozinek
2 dlc rumu nebo rumové aroma


Postup
Rozinky si naložíme do rumu/vody s rumovým aroma. Mouku si smícháme s proteinem a přidáme vejce a tvaroh. Rukama zpracujeme a pokud se těsto bude drolit, přidáme po lžících vodu. Pokud se naopak bude lepit, přidáme mouku. Jablka si očistíme a nastrouháme na hrubo. Přidáme skořici a rozinky v rumu. Těsto si rozdělíme na 2 části, na pomoučeném vále si vyválíme obdélník, potřeme náplní a zarolujeme. Dáme na plech vyložený pečícím papírem. To stejné uděláme i s druhou polovinou. Pečeme na 180°C do zlatova. Cca 40 minut.

Makra na 1/16
Kalorie: 84 kcal
Bílkoviny: 3,75g
Sacharidy: 16g
Tuky: 0,75g
Vláknina: 1g

Jak vy zpravováváte jablka? Máte rádi křížaly a děláte je doma?


Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)


  Sociální sítě:
Facebook stránka - https://www.facebook.com/wantbefitm/
Instagram účet - https://www.instagram.com/wantbefitm/



Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

34 komentářů:

  1. Miluji štrúdly! Mňam, ten vypadá fakt dobře, to těsto hlavně!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ♥ Moc Ti děkuji :) Dobře se s ním pracuje a i je z dostupných surovin, když dá člověk místo proteinu také mouku :)

      Vymazat
  2. Štrůdl zbožňuju! Vypadá úžasně, díky za recept. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda ♥ Moc děkuji :) Já Ti děkuji za milý komentář ♥

      Vymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme teď přezávinovaní :D Jinak sušíme na zimu jablka v sušičce a vždycky křížaly rozdáváme mezi rodinu a známé, kteří je mají rádi :)
    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé to bych chtěla někdy zažít :D To se mi snad nikdy nestane xD Taky jich teď máme jako nikdy - to bude tím, že mamka dostala loni na vánoce sušičku :D :)

      Vymazat
  5. Ukážu doma, ségra má štrúdl strašně ráda. Já osobně ho nejím, ale vypadá krásně :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší, moc děkuji ♥ Jééj, a přitom je to taková dobrota! Ale chápu, každý má jiné chutě :)

      Vymazat
  6. Štrúdl ráda mám, většinou děláme tvarohové těsto (stejný díl másla nebo Hery, tvarohu z folie a hladké mouky), ze žitné jsem ho ještě nezkoušela (manžel by asi nebyl nadšený, on na zdravou stranu není). A křížal jsem letos udělala spoustu -urodilo se nám hodně letních jablek a ta se musí rychle zpracovat. Takže sušička jela na plýn výkon ;-). Budu mít celou zimu zdravé zobání do práce (velmi oblíbeno i mezi kolegy ;-)) Jinak z jablek si dělám ještě jablečný pudink (http://werka13.blog.cz/1808/jablecny-pudink) a syn s manželem mají nejraději řeze ze strouhaných jablek (http://werka13.blog.cz/1604/rezy-ze-strouhanych-jablek).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tam třeba takový rozdíl necítím :) Jojo, jsem na tom dost podobně :) U nás jede ve dne v noci :) Určitě na pudink mrknu! Mě zase hodně chutnat jogurtovo jablečný pohár, který už najdeš zde na blogu :) Na recepty určitě pro inspo mrknu!

      Vymazat
  7. Já dřív naprosto nesnášela štrůdl, vadila mi konzistence těch jablek. :D Teď si ho občas dám a když to nepřeženu, fakt mi moc chutná. Nějakou verzi třeba s tím tvarohem bych ale zaručeně chtěla zkusit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé a to já právě miluju, když je to vláčné, žádná suchotina :D Určitě vyzkoušej, u nás měl úspěch :) Budu ráda za jakoukoliv zpětnou vazbu ♥

      Vymazat
  8. Moc děkuji za milý komentář! :) spřátelené blogy si určitě nechám, jen jsem se k tomu ještě nedostala, co nejdřív připravím článek! ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobře, těším se na další tvé články ♥ Nemáš vůbec za co :)

      Vymazat
  9. Zatím jsem dělala jen klasické štrudly, ale uvažuji, že zkusím nějakou tu zdravější verzi, jako je ta tvá! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, není na tom nic těžkého. Těsto je moc dobré a já osobně mezi žitnou a pšeničnou moukou moc velký rozdíl necítím :)

      Vymazat
  10. Miluju vůni jablečného štrůdlu, škoda že ho nejím :D Ale tvarohovým nebo slaným by si mě neurazila <3 :D

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je ironie :D :D Dobře, budu si pamatovat :-*

      Vymazat
  11. Já naprosto miluji štrůdl, fakticky moc. A ještě když je posypaný skořicovým cukrem, to se můžu utlouct! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, že v tom nejsem sama :) Úplně rozumím, jsem na tom stejně ♥

      Vymazat
  12. Miluju štrúdl, to je mňamka ♥ já mám jablka moc ráda čerstvá k zakousnutí, ale křížaly dělám doma taky :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já právě nějak to čerstvé ovoce moc nemusím :D Ale v buchtě nebo koláči, po tom se můžu utlouct ♥

      Vymazat
  13. Štrůdl bych mohla snídat, obědvat i večeřet. Miluju ho! :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat
  14. mmmmm, strudle su super. obcas doma robievame, ale ak mam povedat pravdu, este nikdy sme si doma nerobili vlastne listkove cesto. vzdy robime iba z kupovaneho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi taky přítel vyčetl, že čekal listové a pro jeho zklamání to bylo domácí zdravé těsto :D Ale i tak mu chutnalo :)

      Vymazat
  15. Já štrůdl naprosto miluju, ale teprve teď u tvého článku mi došlo, že už jsem ho šíleně dlouhou dobu neměla, měla bych to napravit :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě měla, o hodně přicházíš :) Já jsem na něj úplně dostala chuť, když jsme byly s mamkou na jablíčkách na přesnídávku a křížaly :)

      Vymazat
  16. Miluju jablečné štrůdle. A ještě víc s pudinkem !! :D

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky ♥ Týjo, pudinková náplň, to si musím najít! :O :)

      Vymazat
  17. Až na ten protein bych ho zvládla asi.:D Já jednou dělala ze špaldovky z netu recept a celý se mi roztekl a to jsem se snažila o zdravější variantu než z listového těsta.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně se může vynechat, není nutný :) To se divím. Mě se tohle stalo akorát při dělání tvarohového, kdy jsem dala tvaroh z vaničky (byl moc řidký). Za mě je tenhle recept ale pecka! Těsto je skvělé :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥