čtvrtek 16. prosince 2021

DIY vánoční jedlý dárek: Domácí utopenci

Jedlý dárek na poslední chvíli, který vám celkově zabere asi 2 hoďky. Záleží, z jakého množství budete tvořit. Jedná se o domácí utopence, které si připravíme jako DIY jedlý vánoční dárek. Já se teda přiznám, že utopence nejím, ale muži v mém okolí je mají velmi rádi. Dokazuje to i to, že loni se mi vrátili jen prázdné nádoby. 

A tak jsem se rozhodla je letos udělat znovu a rovnou vám to zaznamenat. Loni mi je teda dělala mamka a vytvořila mi fotonávod, jak na to. Dnes své nabité zkušenosti předám vám. Receptík mám tedy od maminky <3

Tvoření domácích utopenců jsme se učily společně s kamarádkou Kiki a užily si fajn dopoledne. Doporučuji vám si pozvat domů kamarádku, uvařit si svařák a pustit se do společné tvorby. Radost budete mít nejen vy, ale i vaši obdarovaní. Jak si užíváte vánoční čas?


Nově všechny vánoční recepty a články nově najdete v sezónní rubrice Vánoce.

Domácí utopenci
- doba přípravy: 90 min
- náročnost: lehká
- porce: 4 sklenice od okurek

Potřeby
1 kg špekáčků
2 velké cibule
hořčice
sladká paprika
párátka
feferonky

600 ml vody
300 ml octu
lžička soli
20 kuliček pepře
8 kuliček nového koření
3 bobkové listy

3-4 sklenice od okurek
věci na ozdobu (balící papír, jmenovky, stuha)


Postup
Nejdříve si špekáčky oloupeme od slupky. Je to ta nejsložitější část z celé přípravy, takže se nemusíte ničeho bát. 


Očistíme si i cibuli, kterou nakrájíme na plátky. 


Špekáček vždy prořízneme, ale ne úplně, aby nám vznikla rádoby kapsa. Potřeme hořčicí, vložíme plátky cibule a posypeme sladkou paprikou. 

Zpevníme párátkem a dáme do nádoby. Do každé se mi vešly 3 a vždy jsem do sklenice přidala pár cibulí navíc. 


Na nálev si vše smícháme v hrnci (vodu, ocet, sůl, pepř, nové koření, bobkový list), přivedeme k varu a necháme 5 min bublat. 


Hotovým horkým nálevem zalijeme špekáčky a zaděláme víčkem. Necháme vychladnout a dáme do lednice.

A protože se jedná o vánoční dárek, už zbývá ho jen hezky ozdobit. Já si vystřihla čtverečky z balícího papíru, které jsem přiložila na víčko, obepnula stužkou, na kterou jsem přidala jmenovku a uvázala mašličku. 


Dělala jsem je už loni a sklidily velký úspěch. Doporučuju připravit hlavně mužům. Já daruji Dominikovi, taťkovi, bratrovi, strejdovi a mamce, protože ta je má také ráda <3

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

Tvoříte jedlé dárky? Máte rádi utopence?

19 komentářů:

  1. Vypadají dobře, že bych si hned dala 🙂. Utopence jsme dělali na základce, když jsme měli hodiny vaření, tak se mi to vždy hned vybaví 😅🙈.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozně mě mrzí, že jsem chodila na gympl a nikdy takovéhle vaření nezažila :D Musel to být super zážitek :) Moc děkuju <3

      Vymazat
  2. Jedlé dárky jsou fajn. Já předloni pro kolegy nakládala sýry do oleje.
    Utopence si občas děláme doma s mužem (třeba když koupíme v létě na víkend špekáčky na opékání a ono pak prší :)). Jen krájíme špekáčky na plátky (takže nedáváme hořčici a papriku) - ony se pak rychleji proleží v nálevu. Udělalas mi pořádné chutě - hned bych si utopence dala

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakládané hermelíny také dělám a vždy mají úspěch :) Jéj, hlavně že mají i jiné využití :D Tak honem do kuchyni si je připravit :D

      Vymazat
  3. Tak to vyzerá super. Aj finálne zabalenie je krásne.
    Ani ja by som nepohrdla :-) tak asi vyskúšam v menšom množstve. Občas pripravujem nakladaný hermelín.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju <3 Opravdu jsem se snažila, aby to bylo hezké i zvenku :) Nakládaný hermelín je taky mňamka :)

      Vymazat
  4. No já bohužel utopence nemusím, ale věřím tomu, že to může být pro někoho super dárek :) Jedlé dárky netvořím.. jen jsem asi před dvěma roky zkoušela vaječňák :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také ne, ale mužům u nás to moc chutná :) Tak to muselo být také dobré :) Já dělám Baileys a všem moc chutná :)

      Vymazat
  5. Míšo, občas je taky dělám, je pár kamarádům, kterým udělají skutečně radost. A manželovi taky :o)
    Měj je kouzelně nachystané na předání!
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás přítel dokáže sníst prakticky celou várku, ani je nepotřebuje mít odležené, chutnají mu hned :D Tak to je od tebe hezké :) Děkuju moc <3 I Tobě krásné dny :)

      Vymazat
  6. To je taky skvělý dárek, ale u nás tohle bohužel nikdo nejí... možná tak můj taťka, ale ten se teď naučil na dotykovém mobilu a sjíždí filmy, tak jsem mu koupila předplacené voyo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak z toho bude mít určitě velikou radost :) Hlavně, když dárek udělá radost <3

      Vymazat
  7. Mňam, utopence miluji, ale nikdy jsem je ještě nedělala. Je to skvělý nápad na dárek, zbožňuji po domácku vyrobené dárky ♥️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To moc ráda slyším <3 Přitom je to tak jednoduché, opravdu je vyzkoušej :)

      Vymazat
  8. Mňam, děláš mi chutě :) určitě udělají velkou radost.

    OdpovědětVymazat
  9. Paráda i to se hodí, v dnešní době jsou jedlé dárky oblíbené, teda aspoň mi to většina psala :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si to taky myslím, aspoň to nikomu nebude doma ležet :)

      Vymazat
  10. Vypadá to hezky a určitě fajn tip, akorát ja bych tohle nedala. Vůbec mi nechutnají a smrdí mi :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥