úterý 21. prosince 2021

DIY vánoční jedlý dárek: Vanoční likér alá Baileys

Poslední letošní vánoční DIY. Tentokrát tip na ještě jeden jedlý dárek. Tento návod jsem poprvé zkoušela loni na doporučení od kolegyně z mé bývalé brigády. A měl doma úspěch! Tak jsem vychytala chyby a letos vám ho můžu ukázat v plné parádě i s tipy.

Jedná se o vánoční likér, který se dle receptu jmenuje Baileys. Hodně lidí ale nadává, že to s tím pravým Baileys nemá moc společného, proto jsem to nazvala Vánoční likér alá Baileys. Dělala jsem ho podle tohoto receptu. To nic ale nemění na tom, že je to výborné!

Nepodceňte mixování a přelití přes sítko, ať v likéru nemáte hrudky. Věřte, že to nechcete, takže si na tom dejte opravdu záležet. Jakou má trvanlivost nevím, lepší ho je vypít dřív než později, ale díky rumu nějaký týden nejspíš vydrží. Ozdobit ho můžete dle libosti, já použila své výrobky z domácí samotvrdnoucí hmoty

A nezapomeňte, pouze 18+!


Vánoční likér alá Baileys
Potřeby
  • 500 ml rumu
  • 250 ml 33 % šlehačky
  • 500 ml mléka
  • 1 mandlový pudink
  • 2 salka


Postup
Nejdřív si zkaramelizujeme salko. 2 h vaříme ponořené ve vodě, zakrytý pokličkou. Uvaříme si pudink, který zakryjeme potravinářskou fólií, aby nám nevznikl škraloup a necháme vychladnout. 


Během toho si nachystáme skleničky. Já tu pro vás mám tip - lepidlo od nálepek na skleničkách dobře odstraníte pomocí odlakovače. Lepší je chvíli podržet na místě než to šudlit. A také je to zadarmo a zerowaste! :)


Po vychladnutí přendáme do mísy, přidáme zkaramelizovaná salka a šlehačku. 


Rozmixujeme ponorným mixérem. 


Přidáme rum a vyšleháme metličkami. 


Směs lijeme přes sítko do nádob. Ozdobíme dle libosti a můžeme dát obdarovaným.


Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

Zkoušeli jste doma nějaký likér? Ať už Baileys nebo vaječňák?

17 komentářů:

  1. To je taky skvělý dárek. Já tohle nepiji, takže bych to neocenila, ani bych to vlastně nemohla připravit :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také skoro nepiju, ale příprava je opravdu snadná, že ji zvládne každý :) Tenhle domácí je prakticky jediné pití, co zvládnu vypít :D

      Vymazat
  2. Sakra mňam,tak tomuhle bych neodolala! Všechny likéry na způsob Baileys naprosto miluji! :)

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá skvěle, super recept :) Už jsem dříve něco takového zkoušela. Škoda, že nemůžu alkohol, tak si to aspoň ředím mlíkem :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :) To je opravdu škoda, tohle vánoční pití je moc dobré :) Lepší než nic :D :)

      Vymazat
  4. Na nějaký likér (ať už vaječňáka nebo něco jako tento) se pořád chystám, ale letos jsem to opět nezvládla. Tak třeba za rok..-
    Hezké svátky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš šanci to během roku vyzkoušet a natrénovat :D Tento likér je opravdu snadný :) Aspoň máš tip, co připravit na příští Vánoce spolupracovníkům :)

      Vymazat
  5. Parádní! Já na alkohol nejsem, tak mě by asi takovou radost neudělal, ale ostatním určitě jo. Díky za tip :) krásné Vánoce 💙

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to stejně, ale lidem, kteří rádi pití to vždy radost udělalo :) Navíc to také pomůže k dotvoření vánoční atmosféry :) Děkuji i tobě <3

      Vymazat
  6. Jé, domácí Baileys jsem tvořila loni :). Letos jsem se na něj vyprdla :D. Každopádně je to dobrota a úplně bych si ho dala! Škoda, že nemůžu :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To se nedivím, ve tvé situaci bych se vyprdla na všechno :D Tak třeba za rok :D :)

      Vymazat
  7. Krásný, skvělý, jedlý dárek 🎁🎄. Krásně jsi to ozdobila, moc se mi líbí ty ozdůbky z té samotvrdnoucí hmoty 🙂.

    OdpovědětVymazat
  8. Máme sice po Vánocích, ale jako dárek byl určitě udělal radost i jindy.
    Díky za tip, Míšo!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si taky myslím, že tohle je vděčná dobrota :) Rádo se stalo, jsem ráda, že se ti nápad líbí :)

      Vymazat
  9. Skvělý nápad. Baylies miluji a vlastně všechny likéry :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥