středa 1. prosince 2021

Zdravé vánoční cukroví: Medovníkové koule (1/30 kcal 61 kcal)

Milujete klasické medovníkové koule plné zkaramelizovaného Salka a másla? To vás určitě potěší tento recept na zdravé medovníkové koule plné medu a arašídového másla. Nebudeme si tu nic nalhávat, totožně to nechutná, ale i tak je to moc dobré zdravé vánoční cukroví.

Recept jsem si našla na IG už před 3 roky, ale až teď jsem se dostala k tomu jej vyzkoušet. Původní recept najdete tady. Akorát jsem zvolila trochu jinou výslednou formu. Slečna z těsta vykrajovala kolečka, které následně lepila krémem. Já to udělala jako klasické nezdravé medovníkové kuličky - těsto jsem rozdrtila a drť smíchala s krémem.

Nově všechny vánoční recepty a články nově najdete v sezónní rubrice Vánoce.


Zdravé vánoční cukroví: Medovníkové koule
- doba přípravy: 75 min
- náročnost: střední
- porce: 30

Ingredience
150 g hladké špaldové mouky + 20 g na podsyp
50 g medu
120 g jogurtu
50 g mandlové mouky
lžička perníkového koření

80 g medu
80 g ořechového másla


Postup
V misce smícháme 150 g špaldové mouky, mandlovou mouku, perníkové koření, rozpuštěný med a jogurt. Vypracujeme mírně lepivé těsto, které dáme přes noc do lednice v potravinářské fólii. Druhý den opatrně rozválíme na tloušťku cca 3-4 mm. Pokud se těsto lepí, mírně podsypáváme. Placku dáme na plech vyložený pečícím papírem a pečeme na 165 °C cca 15 minut. Necháme vychladnout. V míse smícháme rozpuštěný med a ořechové máslo. Těsto si rozdrobíme na malé kousky, cca 4 lžíce si odděláme, zbytek dáme ke krému. Pořádně promícháme a děláme kuličky, které obalujeme ve zbytku sypkého těsta.

Makra na 1/30
Kalorie: 61 kcal
Bílkoviny: 2 g
Sacharidy: 7,2 g
Tuky: 2,5 g
Vláknina: 1 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

Pečete doma medovníkové koule? Jaké jiné cukroví ve tvaru koulí tvoříte?

33 komentářů:

  1. Guličky vyzerajú krásne a určite tak aj chutia. Mám rada medové koláčiky :-)
    Pekný advent!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Aďko ❤️ krásný advent i tobě ❤️

      Vymazat
  2. Moc děkuji za tip na recept. Vypadá to lahodně a věřím, že to bude i dobrý. Moc děkuji

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, děláš mi chutě! :) O víkendu budeme péct s tetou na chalupě, je to každoroční tradice, moc se těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé to si moc užijte! Já bych ráda pekla zítra :)

      Vymazat
  4. Mňam, musí být chuťově naprosto báječné! :) Já se chystám na zdravý štrúdl, ale tyhle kuličky taky moc ráda vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem hanba a ještě jsem žádný štrůdl nepekla, budu muset napravit, když mám doma listové těsto :) Mě moc chutnaly, ale nebudu lhát, už se těším na ty s cukrem :D

      Vymazat
  5. Já na Vánoce peču osvědčenou nezdravou klasiku, prostě je to tradice. Různé kuličky jsem dělávala, když jsem bydlela v malém bytě, kde byl jen dvouvařič a remoska, takže to na velké pečení nebylo. A tenkrát jsem i různě experimentovala ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě pečení nezdravé klasiky teprve čeká :) To se nedivím. U nás jsou stejně nejoblíbenější nepečené druhy nebo pečené s krémem, takže toho zase tolik taky nepeču :D :D

      Vymazat
  6. Já medovníkové koule nedělám, ale tchýně ano a jsou mňam :D. Takže ani zdravou verzi jsem nezkoušela :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja je taky naprosto miluju a za chvíli se na ně chystám😁 musím si zkaramelizovat Salko😍

      Vymazat
  7. This sounds like a wonderful holiday treat! I need to try it.
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpovědětVymazat
  8. My je teda s babičkou děláme úplně jinak :D A ne "zdravou verzi", už nevím, podle jakého receptu... ale miluju je :)) A tyhle by určitě stály za zkoušku! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dělám doma taky spíše klasické, úplně je s mamkou milujeme :) mě stejně nejvíc baví ta příprava :)

      Vymazat
  9. Medovníkové koule teď vidím na každém rohu 🙈. Medovník mám hrozně ráda, tak třeba vyzkouším letos i medovníkové koule 😉.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt je zkus!! Já je dělala loni poprvé a úplně jsem si je zamilovala, protože miluju i medovník :)

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Moc děkuju :) mile mě překvapily :) už se ale stejně těším na nezdravou variantu. To si prostě neodepru 😁

      Vymazat
  11. Ty vapadají neskutenčě lákavě :D Mám ale praktický dotaz - Jak dlouho kuličky vydrží? Nerada bych je dělala moc dopředu, aby se pak nezkazily :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju 🥰🥰 super dotaz, hele nám doma vydržely asi 2 týdny v lednici, v uzavřené nádobě, než jsme je snědli😅

      Vymazat
  12. Hezké! My zkoušeli "zdravé" linecké a vzešly z toho pracny, protože to těsto se prostě nedalo :D Kde jsme udělali chybu, kdo ví :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeej 😂😂 já minulé dělala také zdravé pracny a musela jsem teda dát víc kokosového oleje, těsto vůbec nedrželo 🙈 tak hlavně, jestli chutnalo 😊

      Vymazat
  13. Mňam mňam! To jsi šikulka. Já letos cukroví péct nebudu, budu si brát od mamči. Stejně to jím doma jenom já :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás to máme opačné, já budu péct mamce 😁 mamka bude dělat jen pár druhů, které si vyměníme 😊

      Vymazat
  14. Medovník miluju, takže tohle musím rozhodně zkusit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky a tyto kuličky v nezdravé variantě jsou jedny z mých nejoblíbenějších druhů :)

      Vymazat
  15. Ooo, tak to je pecka! Přítel má medovník hrozně rád, tohle mu snad ani nemůžu ukázat, haha. Ale recept si uložím a zkusím mu je udělat jako překvapení, až třeba bude v práci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak doufám, že budou chutnat :) Ale pořád myslet na to, že je to zdravější verze :) Ta jejich klasická chutná opravdu jako mini medovníky :)

      Vymazat
  16. Na to se úplně sbíhají sliny! *-*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji ✨ zdravé jsme už doma snědli, tak teď mám v lednici jejich klasickou variantu 😁

      Vymazat
  17. Sice jsem dostala recept od kamarádky, ale tyto si ukládám. Více se mi zamkouvá zdravější verze :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥