pondělí 6. prosince 2021

Zdravé vánoční cukroví: Šuhajky s ořechovou náplní (1/15 129 kcal)

Zdravé cukroví plné kvalitní hořké čokolády a vlašských ořechů. Díky tomu má ale i 2x kalorickou hodnotu, než předchozí zveřejněné druhy zdravého vánočního cukroví, tak na to myslete. I zdravé cukroví má kalorie, tak ho jezte s rozumem.

V receptu používám kakaové máslo. Je to dražší surovina a chápu, že ne všichni ho mají doma. Je zaměnitelné prakticky s jakýmkoliv tukem - ať už použijete kokosový nebo klasický, prostě to, co máte doma. Náplň jsem vůbec nesladila, využila jsem slaďoučkých datlí.

Nově všechny vánoční recepty a články nově najdete v sezónní rubrice Vánoce.


Zdravé šuhajky s ořechovou náplní
- doba přípravy: 60 min
- náročnost: lehká
- porce: 15

Ingredience
150 g hořké čokolády 72 %
50 g kakaového másla
70 g vlašských ořechů
50 g vypeckovaných datlí
lžíce rumu


Postup
V horké lázni rozpustíme hořkou čokoládu spolu s kakaovým máslem. Mezitím si datle zalijeme vroucí vodou a necháme změknout. Do košíčků lijeme čokoládu zhruba do 1/3 a dáme na 15 min zatuhnout do mrazáku. V misce si na náplň smícháme sceděné rozmixované datle, nastrouhané ořechy a rum. Do každého košíčku dáme lžičku náplně, kterou tam rovnoměrně rozprostřeme a zalijeme čokoládou. Dáme vychladit a podáváme.

Makra na 1/15
Kalorie: 129 kcal
Bílkoviny: 2 g
Sacharidy: 4,8 g
Tuky: 11 g
Vláknina: 0,7 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

Děláte doma šuhajky? Znáte je?

23 komentářů:

  1. Aaa škoda těch datlí, moc je nemusím :/ Ale vypadá to dobře, jak jinak:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty tam nahrazují hlavně cukr 😊 takže není problém to udělat bez nich a konzistenci doladit mlékem :) moc děkuju ❤️

      Vymazat
  2. Košíčky vyzerajú skvele, práve sa na ne dnes chystám, len namiesto datlí použijem cukor :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee tak ať se povedou a chutnají ✨ já to chtěla udělat zdraveji a je to fajn varianta 😊

      Vymazat
  3. Mamka dělávala podobné košíčky a já jsem se po nich mohla vždy utlouct! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky! U nás se dávaly do mrazáku, takže byl dlouhý přísun mnaminek 😊

      Vymazat
  4. Míšo, šuhajky jsem už dlouho nedělala, tak letos asi podle tvého receptu.
    Děkuji za návštěvu na mém blogu a přeji hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už je to také doba, kdy je mamka dělala naposledy, tak jsem na ně dostala velkou chuť :) Moc děkuju Heleno za milý komentář, i tobě krásný večer :)

      Vymazat
  5. Šuhajky doma neděláme, ale vypadají výborně. Dostala jsem na ně chuť :D Datle mi vždycky dávali prarodiče k Mikuláši :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak plno čokolády, kdo by odolal :D Jé, to je od nich hezké :) Určitě udělaly radost :)

      Vymazat
  6. Wow, ty vypadají taky moc dobře! Já včera pekla košíčky, do kterých pak později udělám ořechovou náplň 🤗.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na plněné košíčky se také chystám :) Tak to bude určitě moc dobré cukroví! Doufám, že se o něco s námi podělíš na blogu :)

      Vymazat
  7. Mňam datle, mňam ořechy! Tak tohle je jako pro mě dělané. Najdu-li chvilku, ráda je zkusím!

    OdpovědětVymazat
  8. To vypadá dobře, možná je ještě zkusím :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jsem ráda, že jsi je vyzkoušela 😁😘 doufám, že budou chutnat ❤️

      Vymazat
  9. Kde na to chodíš, ty jo :-D Jsi dobrá a vypadá to naprosto skvěle! :-) Ale jak už jsem jednou psala.. já letos bohužel cukroví dělat nebudu, nechám si ho dát od mámy. Stejně to jím jenom já sama, a abych pekla jen pro sebe, to fakt ne :-D :-) Ale jsi fakt šikovná! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Většinou se inspiruji klasickými druhý a nebo brouzdám po pinterestu a hledám inspiraci 😁😊 u nás je to opačně, peču zbytku rodiny 😊 moc děkuju ❤️

      Vymazat
  10. Sice mám na seznamu oblíbenější druhy cukroví, ale tyhle vypadají také moc dobře! :)) Jsi šikovná, vždy mě u tvých receptů něco zaujme. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší Páji, děkuji za milý komentář ❤️

      Vymazat
  11. Ahoj,
    toto doma podle mě občas děláme, ale v té méně zdravé verzi. Já to ale vůbec nejím, nemám ráda ořechy...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, jéé já zase ořechy můžu :) Dokonce jsem dostala nějaké i od Ježíška, tak mi udělaly velkou radost :)

      Vymazat
  12. Já dělám obalované datle. Doprostřed dám mandli a polévám hořkou kvalitní čokoládou rozpuštěnou v kokosáku a obaluji v oříškách, pomerančové kúře, kokosu, skořici, nebo nechám jen tak. Píšu to, protože mi to ty datle připomíná, i když je to jiné a bude to chutnat určitě zase jinak :) Chválím nápad.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥