pátek 26. listopadu 2021

Zdravé vánoční cukroví: Fíkové čtverečky (1/18 55 kcal)

Dnes tu mám pro vás připravený trochu netradiční recept na zdravější vánoční cukroví. Našla jsem ho na Pinterestu a hned mě zaujal, protože mám fíky ráda a doma jsem měla zbytek, který jsem chtěla zdělat. Inspirovala jsem se tímto receptem.

Autor použil jako těsto perníčkové, já si ho ale vytvořila z mletých ovesných vloček, mandlové mouky, medu a jogurtu. Cukroví je krásně měkoučké, díky vysoké vrstvě fíkové náplně. Místo mandlové mouky určitě půjdou použít i mleté mandle. Doporučuji je přesít, aby bylo těsto hezky hladké.

Nově všechny vánoční recepty a články nově najdete v sezónní rubrice Vánoce.


Zdravé vánoční cukroví: Fíkové čtverečky
- doba přípravy: 60 min
- náročnost: střední
- porce: 18 

Ingredience
50 g mandlové mouky
70 g ovesné mouky
15 g medu
50 g jogurtu

100 g sušených fíků
130 ml vody
lžička citrónové šťávy
10 g kokosového cukru


Postup
V míse smícháme mandlovou a ovesnou mouku, rozpuštěný med a jogurt. Dáme do potravinářské fólie odpočinout do lednice, ideálně přes noc. Do rendlíku dáme nakrájené fíky, vodu, citrónovou šťávu a cukr a vaříme do změknutí a vyvaření vody. Náplň poté rozmixujeme. Těsto si opatrně vyválíme pomocí potravinářské fólie. Cca 2-3 mm vysoké, do obdélníku. Půlku natřeme náplní ve vysoké vrstvě. přiklopíme druhou půlkou a nakrájíme na kousky, které skládáme na pečící papír. Pečeme na 185 °C cca 15 min.

Makra na 1/18
Kalorie: 55 kcal
Bílkoviny: 1,5 g
Sacharidy: 8 g
Tuky: 2 g
Vláknina: 1 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

Kdy začínáte péct vánoční cukroví? Zkoušíte nějaké netradiční druhy?

26 komentářů:

  1. Já peču lety osvědčenou klasiku - máme doma každý své oblíbené. Už ani moc neexperimentuji s novými druhy (kdyby zachutnaly, tak mi to zas rozšíří počet druhů - protože těch stávajících se nevzdám buď já nebo moji chlapi :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se týče zdravého cukroví, tak to zkouším každý rok něco jiného. V klasickém cukroví už nám taky své oblíbence, ale i tak každý rok zkusím nějaké nové :)

      Vymazat
  2. Tyjo, tak fíkové cukroví jsem ještě nikdy nejedla 🙈. V lednici mám zadělaná těsta na linecké a perníčky, tak se těším, až se do toho o víkendu pustím 🤗.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já budu zadělávat zítra :) tak ať se ti pečení povede!

      Vymazat
  3. O takovém druhu cukroví jsem nikdy neslyšela, ale vypadá zajímavě :). Já teda s fíky nemám vůbec zkušenost :D. Letos už jsem s pečením začala, kdybych to náhodou pak už nestihla, ale neplánuji toho letos moc péct :). A spíš tvořím klasiky, které si ale třeba mírně upravím :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro mě to byla novinka a zalíbilo se mi 😊 to chápu 😅 hlavně, aby do Vánoc vydrzelo😁

      Vymazat
  4. Líbí se mi nápad zdravého cukroví, ale já bohužel fíky v této podobě nejím :(

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neboj Domi, budou tu ještě další 2 recepty bez fíků, tak tě snad zaujmou více :)

      Vymazat
  5. No musím říct, že já z fíků nikdy nic nedělala. Možná jsem je ani nikdy nechutnala. :D Ale letos chci vyzkoušet nějaké netradiční cukroví (ne linecké a perníčky jako každý rok, přestože to miluju). Tak třeba se nechám inspirovat. Ale možná bych chtěla něco s karamelem nebo skořicí.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sušené jsou moc dobré, rozhodně je zkus :) jee tak doufám, že se s námi podělis, co jsi nakonec zkusila :)

      Vymazat
  6. Jee, já naprosto miluji fíky, takže bych si jistě pochutnala, zatím se ale chytám jen na klasiku linecké a rohlíčky podle receptů od mamky, a tam o zdravé variantě nemůže být řeč, ale nevadí, je to jen jednou do roka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se jinak také držím hlavně mamky receptů 😁😊 přesně, na Vánoce by člověk neměl nic řešit :) a jen si užívat 🎄

      Vymazat
  7. Vypadají úžasně, sladkosti a cukroví z fíků patří k mým oblíbeným. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ráda slyším :) moc děkuju Pájí za pochvalu ❤️

      Vymazat
  8. Týjo, tak o tomhle cukroví slyším poprvé. To je pecka! :-) já letos budu péct jenom perníčky. Cukroví si jinak budu brát od mamči :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás s mamkou kseftujem a měníme si druhy 😁 ale mě to pečení baví 😊

      Vymazat
  9. Fíky nejím, ale vypadá to nádherně :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  10. fíky ňamka máme domácí ♥ to je paráda děkuji za tip

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee to se máte :) já spoléhám jen na ty z obchodu 😁

      Vymazat
  11. Kdybych koukala jen na obrázky tak asi ani nepoznám, že to jsou fíky!:D Jak píšou některé slečny, také je nejím, ale vypadá to fakt skvěle:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nejím spoustu ovoce, ale díky teda zrovna mezi ně nepatří 😁 ale určitě by šly nahradit rozinkami či datlemi :)

      Vymazat
  12. Mne pripomínajú také tie sušienky tuším slivkové, na ktorých názov si teraz nespomeniem :D Vyzerajú lahodne ❄️☃️

    𝓑𝓵𝓸𝓰 𝓭𝓮 𝓵𝓪 𝓛𝓲𝓬𝓸𝓻𝓷𝓮
    𝒴𝑜𝓊𝓉𝓊𝒷𝑒

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, tak toto vůbec neznám a ani by mě to nikdy nenapadlo zkoušet, ale moc se mi to líbí:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥