neděle 10. září 2023

Na Suchým za deště 2023

Každoroční výlet na Suchý je tady! Ten loňský jsem vám teda představila sotva před pár týdny (protože se mi zapomenul v konceptech) a proto článek z letoška vydávám co nejdřív (2020, 2021). Ať mi tady taky nehnije celý rok :-D Akorát místo Suchý, by se hodil spíš název Mokrý. Normálně nám vždy jeden den pršelo, ale letos toho deště bylo víc a my museli improvizovat...

Do maringotky jsme přijeli v neděli večer v sestavě já, mamka a její přítel (do pondělního večera), brácha se připojil až v pondělí odpoledne. Pondělí mělo být krásné, tak jsme hned dopoledne vyrazili na kola. Za cíl jsem nám vybrala rozhlednu Kopaninku. Bohužel jsme moc nesledovali mapy a tak jsme si slušně zajeli a našlapali o necelých 200 výškových metrů víc. Naštěstí všichni účastníci zájezdu to vzali s humorem.

Rozhledna Kopaninka
otevřeno PO-NE 9-19 h
vstupné 20 kč
hotově/kartou
vstup přes terminál

K večeři se vařilo z jednoho kastrólu. I toto byla improvizace - mělo se grilovat. Bohužel mamka zjistila, že žádný gril nefunguje. Tak se vytáhl strejdův kotel na guláš a večeře z toho byla výborná. Po večeři jsem si dala večerní výběh na vyhlídku ve Velenově (5 km, 132 m převýšení) - tu jsem si za celý týden dala hned několikrát.

Celé úterní dopoledne pršelo. Ideální příležitost dočíst knížku. Od Terezky jsem měla půjčený Čokoládový klub od Carole Matthews. Knížka mě vcucla až na konci, ale i tak to bylo odpočinkové čtení. Odpoledne jsme s mamkou dodržely naší tradiční kavárenskou zastávku v Comfy café. Já zvolila Oreo dort a mamka Snickers. Dortíky byly moc dobré, jen moje horká čokoláda mi moc nechutnala. Když už večer přestalo pršet, vyběhla jsem si vyhlídku.

Ve středu jsme to obrátili - šla jsem běhat hned ráno a to rovnou s bráchou i mamkou. Neobešlo se to bez toulání, ale do našeho cíle jsme dorazili - pink ponk v restauraci Athéna. Bohužel jsem žádnou hru nevyhrála. Když bylo konečně hezky, vyrazili jsme na kola i odpoledne. Tentokrát byl cílem starý mlýn holandského typu v Kořenci. Já jsem ještě pokračovala dál, k zámku Šebetov. Zbytek jel už zpět, protože celá trasa byla jedno velké převýšení (já jela na elektrokole, abych je pak brzo dohonila). V zámku se nachází léčebna, takže není přístupný. Mě stačily jen fotky před ním. Na večeři jsme skočili na akci 2+1 na pizzy. Dala jsem si oblíbené nealko mochito a záviděla bratrovi sýrovou pizzu.

Čtvrteční oběd byl nejlepší z celého týdne - domácí langoše od mamky <3 Protože bylo zase hnusně, vyrazily jsme jen s mamkou na zámek v Letovicích. Je celý volně přístupný a bez průvodce. Nevím, čím to bylo, ale byly jsme tam prakticky samy. Ze začátku vydají prostory hrozně, ale postupně se zlepšovali v krásné pokoje. Hlavně plné klavírů. Nacházelo se zde i několik výstav, které obohatily celou prohlídku. Vyzdvihnout musím i vyhlídku na Letovice. Konec dne doprovázela zmrzlina a duha.

Zámek Letovice
duben pouze víkendy 9-17 h
květen, červen, září, říjen denně 9-17 h
červenec, srpen 9-18 h
dospělí 150 kč, snížené 130 kč, děti 70 kč
parkování u zámku 30 kč
pouze hotovost

Což signalizovalo jediné, v pátek bylo zase krásně! Ranní slunečný běh byl naprosto za odměnu. I když ty západy slunce tam měly něco do sebe. Protože už to byl náš poslední den, vyrazily jsme s mamkou ještě na rychlou projížďku. Po tolika letech se nám povedlo dorazit k Boskovické přehradě na hráz. Kombinace mraků a vody byla úžasná. Oběd jsme si za odměnu dali v EB diners. Burgrárna, která se nachází na hlavní cestě z Letovic směr na Brno. Za nás v pořádku. Mňam! Přirovnala bych to k nedávné recenzi na BBQ Smoke House (kde mi ale chutná víc).

Co jsem tady nevypisovala, tak jsme hodně odpočívali, váleli se a užívali si, že nic nemusíme. Někdy nám teda vítr a déšť rušily signál :-D I tak jsme si užili několik filmů z první řady. Letošní Suchý je za námi a uvidíme, co nám přinese příští rok. Rodinko, děkuji za hezkou dovolenou <3

Byli jste už někdy na dovolené v maringotce? Jste bloudící typ nebo všude trefíte?

1. Parádní výlet korunovaný vždy zaslouženou odměnou. V maringotce jsem nikdy nepřenocovala. A my bloudíme pravidelně i při jízdě autem))))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

2. v maringotce jsem na dovolené ještě nebyla a jsem rozhodně bloudící tip :D hlavně když jdeme s kamarádkou někam, vždy se ztratíme, ale o to víc dobrodružné to je :D

3. I přes nepřízeň počasí to zní skvěle a vypadá to, že jste si to užili a stihli toho ažaž :). V maringotce jsem na dovči nikdy nebyla, ale nebránila bych se :D. A rozhodně bloudící typ :D.

4. Tohle vypadá na super rodinnou akci!
    V maringotce jsem byla jako dítě, od té doby neee! A moc nebloudím, jen, když se začne improvizovat😀.
    Míšo, posílám pozdravy, Helena

5. Ďakujem, že si nás tak super previedla vašou rodinnou dovolenkou. :) Najviac ma zaujali langoše - vyzerajú neskutočne lahodne. :)

6. To jste si to hezky rodinně užili. V maringotce jsem na dovolené nebyla. Za mlada párkrát pod šírákem nebo v nějakých jednoduchých chatkách, na stará kolena dávám přednost hotelům nebo penzionům, kde mají pokoje své sociální zařízení a snídaně je v ceně pobytu :D.

7. Ahoj Míšo, tak jste si to hezky užili se vším všudy. Nejvíc se mě líbí, že takto trávíš čas se svojí maminkou ! To je moc dobře ❤️ Lenka
    www.babilenka.cz

8. Mrzí mě, že vám to počasí nevyšlo lepší. Ale koukám, že i tak jste si to užili :) Jen teda běhat by se mi nechtělo, nechápu tě :D Hezké fotky, moc ti to sluší a fotky jídel.. mňam! V maringotce jsem na dovolené ještě nebyla. A bloudící typ.. já kontrolu trasy vždycky přenechám jiným :D

9. Škoda toho počasí :( ale určitě to bylo i tak fajn. Aspoň jste mohli odpočívat :) maringotku mám u koní, mám tam jak svoje věci (oblečení), tak věci pro koně - sedla, uzdečky, čištění apod. :)

10. Ahojky,
    já jsem v maringotce nikdy nebyla, ale vypadá to moc hezky. Řekla bych, že se rodinná dovolená dost povedla:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

11. Výlety na kolách jsou vždycky super nápad (pokud tedy vyjde počasí). :) Moc hezké fotky a určitě jste si to i tak užili. :)

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥