neděle 3. září 2023

4+1 Místa, které nevynechat při návštěvě Kutné Hory

Navazuji na minulý článek, kde jsem vám vyprávěla o našem holčičím víkendu s mamkou. Vyrazily jsme do okolí Kutné Hory, kterou jinak máme necelé 2h. A protože jsem v tomto kousku Česka ještě nebyla, byla spousta věcí k objevování. O tyto (ne)obvyklé cíle výletu bych se s vámi ráda podělila. 


Chrám svaté Barbory

I když zrovna toto znají všichni, stejně si to neodpustím. Dominanta Kutné Hory s božími výhledy. Klenot pozdní gotiky, zapsaný v UNESCO. Vznik sahá až do druhé poloviny 14. století. Dnešní podoba však vznikla na přelomu 18. a 19. století v rámci gotických přestaveb. Velkolepý chrám svědčí o dávném bohatství stříbrné Kutné Hory.




Dovnitř jsme se nevydaly, avšak máte možnost vstupu s průvodcem i bez, či možnost kombinované vstupenky i s kostnicí. Aktuální informace naleznete na jejich oficiálním webu. Návštěvní doba se odvíjí od měsíce návštěvy. V hlavní sezóně duben-říjen je chrám otevřen denně 9-18 h. Ráda bych vám předala tip na super vyhlídku bez lidí. Z levé strany Barbory, směr po cestě sousoší světců, jsou schody nahoru - na plošinu, kde nebyla ani noha. 




Zřícenina letohrádku Belveder

Místo, které jsem objevila díky appce Úžasná místa v Česku. Hodně mi to připomíná klášter Rosa Coeli, jen v menším měřítku. Byla jsem příjemně překvapena, že ani zde nebyla ani noha. Doslova, letohrádek je celoročně volně přístupný. Návštěva je vhodná i pro kočárky. Na silnici se nachází malý parkovací plac, od kterého vede krásná zpevněná cesta až k letohrádku (cca 1 km).




Počátky svatby barokního letohrádku se datují do roku 1695 a stavba trvala pouhé 2 roky. Vystavět ho nechal František Antoním Špork, který peníze na něj vyhrál v kartách. Stavba v sobě spojila letohrádek, kapli, poustevnu (bydlení pro mnichy) a místo pro konání slavností. Využíván byl až do roku 1796, kdy přešel pod jiného majitele, který o něj neměl zájem. Zkázu přinesl blesk v roce 1834, kdy letohrádek vyhořel a už nikdy nedošlo k jeho obnově.



Rozhledna Vysoká

Hned vedle letohrádku se nachází rozhledna Vysoká, o které jsme vůbec nevěděly. K našemu štěstí měla i otevřeno. Otevřená je jen za hezkého počasí, červenec-srpen ÚT-NE 11-18 h, květen-září pouze o víkendu 11-17 h. Za vstup se platí symbolických 20 kč. Ke koupi jsou zde také turistické známky, pohlednice, magnetky i nějaké sušenky na posilněnou. 




Zámek Kačina

Další úlovek z aplikace. Zámek Kačina na první pohled uchvátí svým vzhledem a velikostí. Jen škoda, že nelze pozorovat z větší výšky! Jako své reprezentační sídlo si ho nechal postavět Jan Rudolf Chotek v letech 1806-1824. Zámek měnil své majitele až do roku 1950, kdy byl dán k dispozici Zemědělskému muzeu. V roce 2001 byl poté vládou prohlášen za národní kulturní památkou.



Zámek jsme pouze obdivovaly zvenku a prošly si přilehlý park. Zámek nabízí několik prohlídek a expozic, s průvodcem i bez. Jejich časy, včetně online vstupenek, můžete najít na jejich oficiálních stránkách.



Kukuřičné bludiště

Sezónní záležitost, ale i tak to tu zmíním. Princip kukuřičných bludišť jsem vám představila již loni, takže odkaz na článek najdete zde. Kukuřičné bludiště zde bylo i loni, takže předpokládám, že se tu udrží do dalších let. Až na jedno písmenko se nám podařilo objevit všechny. Zrovna byl hrozný pařák, tak jsem se těšila, až budu z toho pekla venku :D Jediné, co mě zamrzelo, že jako odměny se dávají odznáčky z loňska, co zbyly (s motivem vlajek Evropské Unie).




Mapa

Podařilo se mi vytvořit roztomilou mapku všech míst! Vidíte, že místa jsou od sebe opravdu kousek. My je zvládly projet během jednoho dne, avšak s tím, že jsme nešly dovnitř chrámu ani zámku. Uložila jsem tam také místa na parkování a onu vyhlídku.


P.S. Najdete tam uloženou i tu nejlepší točenou zmrzlinu v okolí! Malá za 30 kč, velká 35 kč. Za nás rozhodně jogurtová!

P.S.S. Článek je přednastavený, já si momentálně užívám na dovolené. Nemám ráda mainstream věci, ale já na tu Madeiru fakt chtěla! Sny se plní a já si to přivolala. Doufám, že se máte stejně krásně a školákům přeji krásný start do nového školního roku.


Navštívili jste některé z uvedených míst? Které vás láká nejvíc?

16 komentářů:

  1. Míšo, všechny, až na tu kukuřici :o) KH mám moc ráda, občas tam zajedeme jen tak, projít se, na kávu...
    Užívej si dovolenou, těším se na tvou reportáž!
    Měj krásný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Loni jsme se stavovali v Kutné Hoře a navštívili chrám svaté Barbory a také se zašli podívat do Film Legends Museum :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já Kutnou horu vůbec neznám. Měla bych to napravit :)) Hezké fotky, místa vypadají zajímavě. A sluší vám to!

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme v KH byli na prodlouženém víkendu a shodu máme jen v chrámu sv. Barbory (ale zvládli jsme i prohlídku). Byli jsme ještě v Sedlci v kostnici i v katedrále a na rozhledně Kaňk. Chceme se do KH ještě jednou vrátit, tak aspoň mám od tebe zajímavé tipy :)

    OdpovědětVymazat
  5. http://es-ideas.blogspot.com/
    Něco znám, něco ne))) kukuřičáky máme kousek “vedle”. Slibuji Lole, že se tam taky vydáme.
    Těším se na report z oceánu)))Eva

    OdpovědětVymazat
  6. O pár zmíněných místech jsem už slyšela, ale nic z toho nenavštívila, máme to trochu z ruky :D. Vypadá to ale moc krásně :).

    OdpovědětVymazat
  7. Přijde mi, že toto léto byl v Kutné Hoře snad každý druhý, koho sleduju, vůbec se tomu ale nedivím, vypadá to tam krásně :) Užívej si dovolenou :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Dominiko, byla jsem na všech místech, jen v bludišti ne... Užij si hezkou dovolenou na Madeiře, moc Ti to přeju ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Hezká místa! Zaujalo mě to kukuřičné bludiště a ten Belveder, tam bych chtěla! ♥ V Kutné Hoře jsem byla dvakrát, moc hezké město :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojky,
    já znám jen chrám sv, Barbory, kde se mi moc líbilo. Je to moje oblíbená gotická památka a přijde mi opravdu monumentální. Z tvého výběru bych nejvíce chtěla vidět Kačinu.
    Měj se hezky,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky a tipy na fajn místa :)

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  12. Skvělý článek! Kutná hora je vážně moc krásná. Tyjo, ani nevím, že tady kousek je kukuřičné bludiště! Děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat
  13. Navštívili jste samá známá, krásná místa 🙂. Kutná hora je krásná, někdy se tam určitě taky podíváme a navštívíme tyto místa 🙂.

    OdpovědětVymazat
  14. Kutná Hora je nádherná, byla jsem uvnitř, i v kostnici v Sedlci. To byl mazec. Mají tam obrovský kostel, který se mi sotva vešel do objektivu :D KH jsem fotila i v noci, měla své kouzlo, skoro žádní lidé. Ta zřícenina vypadá nádherně, poslední fotka do nebe je úžasná, díky moc za tip <3 užij si dovolenou, těším se na článek :)

    OdpovědětVymazat
  15. V Kutné Hoře jsem byla jako malá, už si to moc nevybavuji, ale chystám se tam příští rok, tento to nevyšlo.

    OdpovědětVymazat
  16. Chrám svaté Barbory je při návštěvě KH nutností, byla jsem z něj naprosto unešená! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥