neděle 20. srpna 2023

Víkend na chatě

I letos Dominik vyrazil s kluky na začátku léta do Chorvatska na festival. Skvělá příležitost zase někam vyrazit s mamkou. Už loni jsme podnikly tento výlet, kdy jsme strávily víkend na Vysočině - Na motorkách po Vysočině I, II. I letos jsme většinu času strávily také na Vysočině, ačkoliv někde jinde. Zázemí jsme měly u mamčiného přítele pár kilometrů od Žďáru nad Sázavou. Odtud jsme jezdily dál na výlety.

První zastávku jsme měly už po cestě na chatu. Kousek od Nového Města na Moravě, v chráněné krajinné oblasti Ždárské vrchy, se nachází skalní rozhledna Pasecká skála, vysoká 18 metrů. Místo není nijak značené a odbočka je snadno přehlédnutelná. Na začátku lesa je malé parkoviště, kde lze zaparkovat a k vyhlídce je to nějakých 5-8 minut. Byly jsme tam úplně sami. Pasecká skála se skládá ze třech skalních útvarů: Omšelý hřeben, Vyhlídka a Pernštejn. V okolí najdete skalní výklenky, pukliny i skalní tunel.

Po příjezdu na chatu, kde mamky přítel bydlí a rekonstruuje na celoroční pobyt, mi to tam mamka celé ukázala, pochlubila se se skleníkem a k večeři jsme si dali ty nejlepší langoše od maminky. V sobotu nás čekal hlavní program. Vzaly jsme si auto a vyrazily ke Kutné Hoře. Po cestě jsme v obci Ronov nad Sázavou potkaly jednu ze soch Michala Olšiaka - draka. Hlavním cílem byla ale chrám svaté Barbory v Kutné Hoře. Následovala zřícenina letohrádku Belveder s rozhlednou Vysoká, kukuřičné bludiště v Kutné Hoře a skončily jsme u zámku Kačina. K místům vám víc povím v samostatném článku, který bude následovat po tomto.

Vrátily jsme se o půl 7 a rozhodli se vyrazit ještě na Rendlíček. Pro ně pohodová cesta na kole, pro mě příjemné proběhnutí (mají pouze 2 kola :D). Jedná se o malou hospůdku, kde zrovna hrála i živá muzika. Po cestě zpět se nám povedlo stihnout krásný západ slunce u stejnojmenného rybníku. Na večeři se grilovalo. Ostatně jako celý víkend.

V neděli po snídani jsme s mamkou vyrazily na kolo po krásných nových cyklostezkách v okolí. Najely jsme 15 km kolem rybníků, v lesích a na mostě přes hlavní tah. Po obědě jsme vyrazili všichni tři na koupání k Velkému Dářku. Bylo opravdu teplo, ale na mě byla voda přesto studená :D I zde se nachází další ze soch M. Olšiaka, Rozcestník. Jednu jsme potkaly ještě po cestě domů a to sochu Hejkala

Krásně nabité 3 dny. A pobyt na chatě s denním grilováním tento prožitek ještě umocňoval.

Jezdíte někam na chatu? Jak jste vy strávili uplynulý víkend?

1. Míšo, opravdu parádní a skutečně do poslední minutky naplněný program. Samá krásná místa jste navštívily!
    Chatu nemáme, docela mi stačí náš dům. Ale grilování si užíváme a na výlety jezdím taky moc ráda.
    Měj krásné dny, Helena

2. Krásné fotky, v kukuřičném bludišti jsme byli minulý rok tady u nás :)

Smile Thess

3. Moc se mi líbí, jaký máš vztah s mamkou, že spolu podnikáte různé výlety :) Já jsem nikdy na chatu nejezdila a možná i proto mě to ani neláká :)

Another Dominika

4. Je moc hezký, že si s mamčou takhle spolu vyrazíte na výlet! Věřím, že jste si to moc užily <3 Podle fotek to vypadá, že ano :¨)

5. Užily jste si to parádně. My máme chalupu (co kdysi koupili moji rodiče) a chatu (dědictví po manželových rodičích) a skoro nestačíme to udržovat (hlavně chalupu, chata je víc bezúdržbová), takže na výlety se tam dostaneme docela málo. Mám obě místa ráda, ale jsou chvíle, kdy nám péče o ně přerůstá přes hlavu.

6. Dámské jízdy jsou vždycky nej)))) už se taky na nějakou těším. Zdravím z dalšího putování po světě )))
    Eva

7. Dámské jízdy jsou fajn.
    My jsme se sestrou, rodiči a bratrancem pekli pizzu v grilu a večer grilovali maso a povídali si do půl druhé ráno - šla jsem spát ve dvě, ale byl to skvělý den a večer. 🙂

8. To musela být nádhera :)! Včera jsme se chystali na chatu pracovat, ale bylo takové horko, že jsme to přesunuli na jindy. Pracovala jsem u koní a měla jsem toho dost :D vedra jsou opravdu šílená, ale to přece k létu patří :)

9. Míšo zdravím. Jé vidět z každé fotografie, že jste si to s maminkou užily na plné pecky! Moc vám to přeju, Lenka

10. Krásne fotky, výlet vyzerá parádne. Tiež by som chcela ísť niekam s rodinou, tento rok sme na žiadnej dovolenke neboli, ale aspoň som si to vynahrádzala malými výletmi. :)

11. Moc pěkný, spoustu zážitků. Věřím že jste si to a mamkou užily 😊 já tyhle dovči a výlety vždycky zbožňuju, je to taková dámská jízda

12. My na chatu většinou jezdíváme na dovči (pronajatou :D). Zní to jako skvělý víkend! <3

13. Panejo, vy jste čiperky! :-) Moc krásné. Pernštejn se chystám navštívit už delší dobu. A je hezké, že si pořádáte takovou dámskou jízdu. :-)

14. Ahojky,
    my máme chatu kousek od Vltavy a mohli bychom tam jezdit rozhodně častěji. Tvůj víkend vypadá fakt luxusně a hlavně jste s mamkou stihly spoustu věcí.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

15. Ten západ slunce je prostě kouzelný, ať už je člověk kdekoliv na světě. :)) Krásné fotky. :)

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥