pondělí 17. října 2022

Na motorkách po Vysočině II.

Mamka mě vzala na narozeninový výlet na motorce (to bylo mé přání). Vůbec jsem nevěděla, kam pojedeme, takže to bylo skvělé dobrodružství. O našem prvním dnu si můžete přečíst tady. O tom druhým vám povyprávím dneska. Nebylo tolik zastávek jak den předchozí, ale o to déle jsme se na nich zdržely.


Na doporučení rodiny jsme vyrazily do Bystřice nad Pernštejnem. V těsné blízkosti se zde nachází socha Michala Olšiaka, volně přístupný park miniatur, pohádková cesta a vodní hrátky. Michal Olšiak je autorem spousty soch napříč Vysočinou. My navštívily Zubra a jeho sochy poznáte hned na první dobrou. 



Park miniatur byl trochu jiný, než jaký jsme navštívili v Mariánských Lázních. Modely nejsou tolik propracované, ale to jim na kráse neubírá. Hlavním rozdílem je, že v Mariánských Lázních můžete obdivovat hrady/zámky/..., co můžete navštívit. Většina modelů zde jsou rekonstrukce hradů, ze kterých se dnes dochovaly pouze zříceniny. Našly jsme tam například Štarkov skály, které jsme s Dominikem navštívili. 




Pohádkovou cestou vás doprovází modely pohádkových postaviček ze dřeva. Z druhé strany si můžete projít dobrodružný lánový park.




Konečně jsme se tam dostaly! Hrad Bouzov, o kterém jsme už obě mluvily hroznou dobu! Má intenzita se tam podívat, se zvýšila po pohádce Princezna zakletá v čase. Protože na klasické prohlídky nás neužije, vydaly jsme se na hradní věž. Překvapilo nás, že i tato prohlídka byla s průvodcem. Aspoň jsme toho z hradu viděly trochu víc a dozvěděly se i něco nového. 





Po příjezdu zpět do Svitav jsme to zakončily na dobré večeři a protože byla vydatná, zalomily jsme to u nás a zkoukly právě Princeznu zakletou v čase. Kdo pohádku viděl, je vám jasné, na jaké místo se chci ještě podívat :D 


Nakonec tu chci poděkovat mamce, která tento skvělý výlet celý sama naplánovala. Bylo to boží! Děkuju moc <3 A doufám, že se z toho stane další hezká tradice do příštích let :)

Byli jste už na hradě Bouzov? Jak se vám moderní pohádka líbí?

12 komentářů:

  1. Míšo, krásný dárek! I já dovedu ocenit, když je mi věnován čas, kterého se všem nedostává! Není nad společně prožité chvíle. Moc ti to přeju.
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá naprosto super - na obě místa bych se ráda podívala. Skvěle vymyšlené, určitě jste si to celé obě užily.

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné momentky, Vysočina vypadá nádherně a také bych se tam jednou ráda podívala! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Musel to být parádní výlet, díky za tipy! :) Na Bouzově jsem nebyla, ale moc ráda bych se tam podívala. Mám ho na seznamu :) je zvláštní, že je věž i s průvodcem.

    OdpovědětVymazat
  5. Panejo! Vy jste výletnice! Krásné! Hrad Bouzov mám na svém seznamu také, vypadá to tam moc krásně! A ten park s miniaturami? Já byla taky jen v Mariánských lázní. Myslím, že jste si to s maminkou řádně užily ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Miniatury jsou super, v Ostravě je miniuni a už jsem tam párkrát byla, musím to někdy zase oprášit :D. Jinak na Bouzov se s mamkou chystáme už tak 3 roky a stále nám to nějak nevyšlo :D. Jinak je super, že jste si to takto s mamko užily :).

    OdpovědětVymazat
  7. Super fotky, výlet stál určitě za to a ty bramboráčky na konci? Mňam!! :D :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tento článek mi připomněl místa, které jsem s rodiči navštívila a úplně už jsem zapomněla, že jsem tam byla :) Je super, že máš mamku, se kterou můžeš podnikat podobné dobrodružné výlety :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  9. Tyjo tak mamka motorkářka, to je super a krásný dárek! To by se mi líbilo :)) Hezké fotky a ještě k tomu minulému článku... v té cukrárně U tří hvězd, mňaaam :D

    OdpovědětVymazat
  10. Ahojky,
    to je moc pěkný výlet a doufám, že z toho budete mít tradici, to by bylo hezké!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Heh jsem z Vysočiny a nikdy jsem u těch miniatur nebyla a ani o zubrovi jsem neslyšela. Jsem ostuda. Super tip na výlet :) Dík. Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  12. Vodní hrátky a a park miniatur vypadá zajímavě. Byla jsem jen v Mariánských lázní v parku miniatur, tam se nám líbilo 🙂 a tohle vypadá taky hezky, je to zajímavě zas něčím jiným. Na Bouzově jsem nebyla, ale hrad vypadá moc hezky 🤗.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥