neděle 27. srpna 2023

Fitness zmrzlinový sendvič (1/5 167 kcal)

Ještě to stíhám! Minimálně u nás bylo celý minulý týden neskutečné teplo. A všude na instagramu na mě vyskakovali zmrzlinový sendviče. Vím, že je prodávají i v Penny, kde jsme si je párkrát koupili. Mňamka akorát do ruky. Tak jsem mrkla na recept od Aktinu, protože ty jejich z lotusek vypadaly famózně.

Po zhlédnutí surovin mě chuť přešla. Zdravější zmrzlina z mascarpone a 31% šlehačky? To si to radši koupím. Sice je to domácí zmrzlina, ale mojí představu zdravé zmrzliny to teda nesplňuje. Těsně před prací jsem vlítla do ledničky, ať máme odpoledne co mlsat. Potřeba jsou pouze 4 suroviny.

Použila jsem polotučný tvaroh, ale můžete použít tvaroh s procenty tuku dle vašeho uvážení. Krém jsem zjemnila jemným arašídovým máslem, ale výborné bude i kešu máslo. Nakonec jsem směs dosladila čekankovým sirupem. Stejně dobře poslouží med nebo agávový sirup.

Řekla bych, že tohle je základní recept. Dál už si to můžete dochutit dle preferencí. Do krému rozmixovat lyofilizované ovoce, boky krému obalit v hořké čokoládě nebo vršek čokoládou postříkat. Ve fantazii se meze nekladou. A už jsem řekla, že jeden zmrzlinový sendvič má pouze 167 kcal?
 

Zmrzlinový sendvič
- doba přípravy: 10 min
- náročnost: lehká
- porce: 5

Ingredience
100 g polotučného tvarohu
30 g hladkého arašídového másla
10 g čekankového sirupu
120 g (10 kusů) celozrnných sušenek


Postup
V míse smícháme tvaroh, hladké arašídové máslo a dosladíme čekankovým sirupem. Vznikne nám kompaktní krém, který namažeme na jednu sušenku v pořádné vrstvě a přiklopíme druhou. Takto to zopakujeme na zbytek sušenek. Dáme do mrazáku zamrazit na cca 8 h a můžeme si užívat zdravou zmrzlinu do ruky.

Makra na 1/5
Kalorie: 167 kcal
Bílkoviny: 5,5 g
Sacharidy: 17 g
Tuky: 8,4 g
Vláknina: 3,3 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Zmrzlině zdar!

Jaká je vaše nejoblíbenější zmrzlina?


14 komentářů:

  1. http://es-ideas.blogspot.com/
    Tak to vypadá dost dobře)))
    A za mě vede pistáciová. Neošizená s pořádnou dávkou pistáciových oříšků)))
    Hezký týden. Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, to nezní vůbec špatně. Nemám úplně dobré zkušenosti s mražením odtučněného tvarohu, ale tvé naplněné sušenky vypadají skvěle.
    Miluji sorbety a stejně jako Eva - poctivá pistáciová...ach!
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Míšo, to je dobrý nápad, ochutnala bych. Zmrzlinu mám nejraději vanilkovou a slaný karamel :o). Pozdravuju a děkuju za inspiraci, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Zmrzlinový sendvič jsem ještě neměla, už jsem ho měla párkrát v obchodě v ruce, ale radši jsem vždycky šáhla po klasice ;) Já vůbec nejím ovocné zmrzliny, mám ráda příchutě jako kokos, pistácie, slaný arašíd.. :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Ježiš, tak to vypadá božsky. Obdivuji, že jsi se s tím takto dělala. :)
    Sice nevím, jak to chutná, ale třeba ruskou zmrzlinu miluju moc, takže předpokládám, že je to něco na tento způsob. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jakéže myslím si, že na smetaně ke šlehání a mascarpone není nic nezdravého, spíš máš asi na mysli „dietnější“ :D. Každopádně to vypadá moc chutně a dala bych si tvou tvarohovou verzi s oříškovým máslem, mňam! :D A co jsi použila za sušenky? :) Vypadají skvěle!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak jsem to myslela, děkuji! Jeej to byl pozůstatek svačiny z Pompejí, ale myslím, že určitě nějaké podobné ovesné prodávají i u nás v obchodech :)

      Vymazat
  7. To vypadá parádně! :) Mám ráda míchanou - vanilka a jahoda :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojky,
    vypadá to fakt dobře:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to hezky, ale já raději dvojnásobnou dávku zmrzliny bez sušenek :D :D. Jinak pokud jde o zmrzliny, tak mívám období čokoládové a období sorbetů.

    OdpovědětVymazat
  10. Tyjo, tak tohle je skvělý! Vůbec by mě něco takového nenapadlo. Rozhodně zdravá verze oproti původnímu receptu :-D

    OdpovědětVymazat
  11. To vypadá skvěle. Doma zkusíme. 🙂 Zmrzlinu mám ráda a je jedno jakou - přes léto přijde vhod jakákoli.

    OdpovědětVymazat
  12. Sakra mňam, ty musí být super osvěžující! Dnes se v tom horku přesně něco takového hodilo k zakousnutí. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥