pondělí 1. listopadu 2021

Zdravá šťavnatá jablečná buchta (1/12 180 kcal)

Mimo dýně ve mě evokují podzim i jablka. Zvláště ty domácí od babičky ze zahrádky. Většinou si dělám zásoby na zimu a jablka hlavně zavařuju ve formě zdravější jablečné přesnídávky, jablečných povidel nebo jen nastrouhaných a zavařených jablek. Ale nějaké samozřejmě padnou i do koláčů a buchet.

Vyzkoušela jsem recept na zdravou a šťavnatou jablečnou buchtu ze stránek Aktinu, ale recept jsem si jako vždy upravila. Něco doma nebylo, něco mi přišlo zbytečné. Původní recept najdete zde. Já jsem si jablečnou buchtu ještě vytunila domácími vlašskými ořechy, které tomu přidaly ještě více na podzimní atmosféře.

Abych si doladila feeling kavárny, uvařila jsem si k ní ještě čajík v hedvábném sáčku Jengibre Limon. Základem je máta kadeřavá, ale nemusíte se bát, v chuti není nijak výrazná. Ta je doplněná zázvorem, citrónovou trávou, citrónovou kůrou a kořenem lékořice. Směs vybízející k pití na podzim při chladných ránech.


Zdravá šťavnatá jablečná buchta 
- doba přípravy: 30 minut + pečení
- náročnost: lehké
- porce: 12

Ingredience
1 vejce
250 g jablečného džemu nebo strouhaných jablek
40 g třtinového cukru
55 g erythritolu
30 ml řepkového oleje
30 g jablečné přesnídávky
150 g špaldové mouky
1/2 balení prášku do pečiva
50 ml mléka
lžička perníkového koření

40 g domácí marmelády
50 ml mléka
40 g vlašských ořechů


Postup
V misce vyšleháme vejce s cukrem a erythritolem. Vmícháme olej, jablečnou přesnídávku, jablečný džem a perníkové koření. Promícháme a přidáme mouku s práškem do pečiva. Dle potřeby vmícháme mléko (těsto má hustou konzistenci). Těsto vylijeme do menšího plechu (já použila 2 nádoby - 18x27 cm a 15x15 cm), vyloženého pečícím papírem a pečeme na 160 °C cca 30 minut. Necháme vychladnout, potřeme marmeládou. Mléko si ohřejeme a rozmícháme v něm čokoládu na kousky. Zalijeme ho čokoládovou polevou a posypeme nakrájenými oříšky.

Makra na 1/12
Kalorie: 180 kcal
Bílkoviny: 3,6 g
Sacharidy: 22,6 g
Tuky: 8 g
Vláknina: 2,6 g

Článek je napsán ve spolupráci s e-Delikatesy.


Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránkaInstagramový účet či Youtube kanál.

Máte rádi jablečné buchty? Jaká potravina ve vás evokuje podzim?

26 komentářů:

  1. Jablečné buchty jsou opravdu příznačné pro podzim. Já zatím dělala řezy ze strouhaných jablek - ty jsou u nás nejoblíbenější. A měla jsem závin a hraběnčiny řezy od mámy. Ještě tu jablka mám, tak možná vyzkouším nějaký nový recept...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnam, hraběnčiny řezy mi moc chutnají :) no, doma se špatně vůbec nemáte 😊

      Vymazat
  2. Buchta vypadá opravdu jednoduše, a to já ráda :). K podzimu u mě taky určitě patří jablka :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jednoduchá, jen se musí nechat zatuhnout čokoláda :) to jsem ráda ❤️

      Vymazat
  3. Dýně mám jen na dekoraci 🙈, ale jablka mám ráda 🤗. A tato buchta vypadá velmi dobře, oříšky tomu jistě dodaly tu správnou chuť.

    OdpovědětVymazat
  4. Jee, to vypadá skvěle, miluji jablečné buchty, hned bych jednu uloupila, haha :D

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam určitě zkusím! Moc děkuji za recept

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo ❤️ já děkuji za milý komentář 😊

      Vymazat
  6. já všechno s jablkama miluju, takže to asi vyzkouším😍

    OdpovědětVymazat
  7. Týjo, tak to vypadá hodně dobře a dokonce by to snad jedl i můj přítel! :-D Tak to musím koupit třtinový cukr a hurá do toho. Tenhle recept zní fakt dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Jani 😘 doufam, že vám bude doma chutnat 😘

      Vymazat
  8. Ahoj,
    tak to se mi moc líbí, mám doma i nějaká jablka, která potřebuji spotřebovat:-) Jablečné buchty mi celkově hodně chutnají a nějaké nové recepty budou i u mě na blogu:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, tak to se na jablečné recepty budu těšit :) také je mám moc ráda :)

      Vymazat
  9. Souhlasím, jablka a skořice jsou prostě taky věci, co mi evokují podzimní náladu :D Super recept, sbírám je teď z tvého blogu jak divá, až nám dodělají kuchyň, tak se na to všechno vrhnu a nemohu se dočkat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee to moc děkuju 🥰 to já bych bez kuchyně nepřežila 😅

      Vymazat
  10. Vypadá to skvěle a já už si delší dobu říkám, že něco upeču, tak možná bude konečně toto ten pravý recept! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdy jindy péct než na podzim, který k tomu úplně vybízí :)

      Vymazat
  11. Ježiš mňam!! Já miluju veškeré buchty z jablek 😍😍 zrovna dneska jsem chtěla dělat štrůdl, pak mám na řadě hraběnčiny řezy a tenhle recept určitě taky vyzkouším! 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štrůdl jsem teď taky chtěla dělat, ale nemám váleček 😅 hraběnčiny řezy tak miluju, mňam :)

      Vymazat
  12. Sakra mňam, takové dezerty mám nejradši! Pečení z jablíček je na podzim ideální volba. :))

    OdpovědětVymazat
  13. Ta buchta vypadá božsky! Recept si nejspíš někam uložím a někdy musím upéct. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥