pondělí 21. září 2020

Jablečná bábovka (1/3 400 kcal)

Hrozně jsem si oblíbila recept na kefírovou bábovku (recept), ale jak to tak bývá, trošku se mi přejedla a já hledala nějaký další fajn recept na zdravou bábovku. Našla jsem u Leni tento recept a rozhodla se ho vyzkoušet.

Snad vám ani nemusím říkat, že bábovka je luxusní. Je vláčná a to tam není ani gram oleje. Jablka se přidávájí ve formě jablečného pyré (přesnídávky), ale pokud doma pyré nemáte a nechce se vám s ním dělat, stejně dobře poslouží nastrouhané jablko, vyzkoušeno za vás :)

Těsto je akorát do malé formy (průměr asi 18 cm), takže do klasické klidně udělejte 3x dávku. Já si na snídani/svačinu vždy beru 1/3 bábovky - 6 kousků, které mají hodnotu 400 kcal, což je pro mě akorát takhle na jídlo :)

Já jsem si ji udělala dvoubarevnou, protože mramorované miluju, ale klidně kakao můžete vynechat nebo do půlky přidat cokoliv jiného - karob, citrónovou kůru, skořici... Ve fantazii se meze nekladou :)


 Jablečná bábovka
- doba přípravy: 70 minut
- náročnost: lehká
- porce: 3

Ingredience
160 g špaldové mouky
30 g proteinu
20 g mletých mandlí
3 vejce
50 ml mléka
180g natrouhaného jablka/jablečného pyré
5 g kakaa
lžička prášku do pečiva
sladidlo dle chuti
kokosový olej a kokos na vysypání formy
Postup
V míse smícháme mouku, protein, mandle a prášek do pečiva. Přidáme vejce, mléko, nastrouhané jablko/pyré a sladidlo dle chuti. Formu si vymažeme olejem a vysypeme kokosem. Vlijeme 1/2 těsta, do druhé přidáme kakao a dáme na světlou vrstvu. Pečeme na 180°C 30-40 minut.


Makra na 1/3
Kalorie: 400 kcal
Bílkoviny: 23 g
Sacharidy: 50 g
Tuky: 11 g
Vláknina: 5 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

Pečete doma bábovky? Které pečete nejraději?

34 komentářů:

  1. jůůů ňamky a bez oleje no paráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Bábovku peču z hrnkového těsta - je nejrychlejší. Nedávno jsem zkoušela tvarohovou a byla taky fajn. Jablečné řezy dělám na plech, ale ty jsou o něco "mokřejší".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu :) Já protože si peču hlavně pro sebe a ještě nemám rodinu, tak mi to takhle nevadí :) Jablečné řezy musí být dobrota!

      Vymazat
  3. Ahojky,
    to je moc pěkný recept. My doma děláme jablečný perník, jablko vždy strouháme. Nejoblíbenější verzí bábovky u nás doma je ta klasická olejová, kterou dělám dvoubarevnou a přidávám tam rozinky a formu vysypu vždy kokosem. Díky za tvůj tip!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, moc děkuju :) Jéé vůbec by mě nenapadlo tam přidat rozinky, budu muset příště vyzkoušet :)

      Vymazat
  4. Miluji takové jednoduché recepty. :) Mňam, jablka mi připomínají podzim, asi ji vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezky mi to vyšlo zveřejnění, že :D Taky jsem si říkala :D :) Doufám, že Ti bude chutnat ♥

      Vymazat
  5. To zní hodně dobře, díky jablíčkům musí být vláčná a chutná. :))

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělý recept, měla bych opět nějakou bábovku udělat. :)

    somethingbykate .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Kačí :) Já bábovky miluju, ale ne vždy mám náladu je dolovat z formy :D

      Vymazat
  7. Vypadá skvěle. Proč jen mám alergii na jablka! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Betty ♥ Určitě by šlo použít i pyré z jiného ovoce :) třeba meruněk nebo rozmačkaný banán :)

      Vymazat
  8. Super, tak tu zkusím :) bábovku u nás všichni mají rádi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to ráda slyším ♥ Doufám, že vám bude chutnat tak, jako mě! :)

      Vymazat
  9. U nás bábovku deti milujú ale pečie ju len sestra :)

    MÔJ 3 TRÍMESTER // DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
  10. Asi budu péct bábovku, vypadá dobře :-) a teď mě napadlo, že se mi tak ještě válí protein od Fit day - Apple pie :-) hm

    Přívěšek ve tvaru fotoaparátu

    OdpovědětVymazat
  11. Jee, tuhle podobnou bábovku děláme poměrně často doma, akorát s banánem - taky výborná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu věřím, minule jsem také pekla banánovou bábovku a taky byla moc dobrá :)

      Vymazat
  12. Mňam, doma taky dost často peču, ale nejraději mám pohankovou s banánem a brusinkama!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se s pohankovou moukou bojím péct, protože přece jenom bezlepkově se peče hůře :D Nejradši ji dávám do palačinek, ale nikdy mě nenapadlo tam dát brusinky. Děkuju za super tip!

      Vymazat
  13. Bábovka vypadá úžasně ♥ miluji jablka a tenhle recept ráda jednoho dne vyzkouším :)


    Melissa H.
    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju ♥ Taky mám jablečné dezerty moc ráda, hlavně v tomto období :)

      Vymazat
  14. Tak jo, připisuju na seznam - forma na bábovku. Protože tuhle bábovku rozhodně chci zkusit :D

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele mě se minule podařilo ulovit v Lídlu asi za 100kč a je fakt super :) Doufám, že Ti bude chutnat ♥

      Vymazat
  15. Mně chybí akorát ten protejn a ten bych fakt moc potřebovala :) MUSÍM nějaký pořídit. Jinak super recept.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně tam můžeš dát jakékoliv jiné suché sladidlo, v tom není problém :) Ale jinak protein se nikdy neztratí ;) Děkuju.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥