sobota 31. srpna 2019

Kefírová bábovka s ořechy (1/18 99 kcal)

Nějak jsem si teď oblíbila snídat bábovky. Hlavní důvod, proč jsem dřív bábovky tolik nepekla, bylo složité vyndávání bábovky z formy. Zatím se mi osvědčilo vysypávat formou strouhaným kokosem.

Také jsem vytvořila skvělý variabilní recept, který vždy trochu obměním a hned mám jinou bábovku. S ořechy, arašídovou, kakaovou, makovou... Můžete si ji přetvořit podle svých chutí. Ale kdo se bohí, nebojte. Určitě mám v plánu přidávat své vyzkoušené variace.

Používám malou bábovkovou formu (průměr formy myslím 18cm). Do klasické velikosti udělejte raději 2x dávku, ať ji nemáte moc nízkou. Já používám s oddělatelným dnem, takže se mi i snáze vyndává.


Kefírová bábovka s ořechy
- doba přípravy: 40 minut (15 minut příprava + 25 minut pečení)
- náročnost: lehké
- porce: 18

Ingredience
1 vejce
100g třtinového cukru
25ml řepkového oleje
200ml kefíru
180g hladké špaldové mouky
lžička jedlé sody
10g kakaa
30g mletých vlašských ořechů 
řepkový olej a kokos na vysypání formy


Postup
Smícháme vejce, třtinový cukr, olej a kefír. Mouku smícháme se sodou a přidáme k mokré směsi. Oddělíme si 1/2. Do jedné přidáme kakao, do druhé nastrouhané ořechy. Bábovkovou formu si vymažeme olejem a vysypeme kokosem. Nalijeme světlé těsto a na něj tmavé. Pečeme na 180°C 25 minut. Po vychladnutí vyklopíme a podáváme.

Makra na 1/18
Kalorie: 99 kcal
Bílkoviny: 2,5g
Sacharidy: 13g
Tuky: 3,5g

Máte rádi bábovky? Máte zaručený tip, jak jí vyklopit celou?



Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)



   Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet


Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

16 komentářů:

  1. Bábovku jsem už nepekla dávno... Docela bych si dala. Formu mám keramickou, bábovka se z ní vyklápí krásně, ale je pro nás dva moc velká. Většinou dělám obyčejnou hrnkovou dvoubarevnou
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen co jsem přijela z dovči se mi už pekla v troubě další verze této :D Já mám s průměrem 18cm a pro mě samotnou nebo i pro přítele je akorát :) Klasika nikdy neomrzí. Děkuji, i Tobě ♥

      Vymazat
  2. Já poslední dobou bábovky naprosto miluju ♥ Naposledy tento víkend ji mamka pekla - jen to tedy byla ta klasická dvoubarevná :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky! Už mám připravenou kakaovou, tak se na ni moc těším. Ta je taky výborná :)

      Vymazat
  3. Bábovka vypadá fakt skvěle :) u nás je sice nikdo moc nemusí, ale určitě ji vyzkouším, kdyžtak ji sním celou sama :D

    Belle âme

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že s tím nebudeš mít problém, ji sníst celou sama :D :D A moc děkuju Maris!

      Vymazat
  4. Vypadá výborně, já zas tolik bábovky nejim (většinou jsou na mě moc suchý), ale třeba banánová je skvělá :)

    GrünHauz/Šári

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřívější pokusy taky moc slavně nedopadly, ale tyhle s kefírem a nějakým ořechovým máslem nebo olejem jsou dokonalé ♥ Z banánů miluju bananabread, ale ono je celkem jedno, do jaké formy to člověk dá :D

      Vymazat
  5. Ďalší skvelý recept, ja veľmi na bábovky nie som ale občas si rada dám :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dřív taky ne, hlavně kvůli vyklápění, ale teď jsme si je oblíbila :) Děkuju ♥

      Vymazat
  6. Babovky zbožňujem akurat mi v poslednej dobe vychadzaju placky a tak som dlhsie nerobila ziadne. A momentalne nemozem orechy ale iba docasne a tak si o niekolko mesiacov tvoj recept urcite vyskusam. Mozno zas bude z. nej placka, ale chutna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obyčejně mi těsta taky moc nevyskakují, ale tohle se mi vždy povede krásně nadýchané a po vytažení z trouby mi zatím nikdy nespadlo :)

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Já taky! Už jsem pekla i další :D Rádo se stalo ♥ Já děkuji za milý komentář :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥