pátek 18. září 2020

Přehrada Les Království

Konečně bylo po státnicích, tak byl čas něco podnikat. A taky využít co nejvíc poukazů, než nám projdou (jsme jediní, kteří v únoru dostali/nakoupili různé slevové poukazy a pak zpytovali, když začali všechno zavírat? :D).




Nejdřív jsem Dominika pozvala na oběd do našeho oblíbeného BBQ Smokehouse u Vysokého Mýta. Já si tam teda nedávám burgery, ale většinou BBQ Pulled Pork. Každopádně tam mají všechno moc dobré. Akorát jsme neudělali rezervé a je vám snad jasné, jak to tam v sobotu ve 12 vypadalo. Naštěstí se asi po 20 minutách stůl uvolnil.


Pak následoval cíl výletu - přehrada Les Království. Všichni od tama přidávali fotky a já pohádkovou přehradu chtěla taky vidět :D :) Přehrada je postavena v romantizujícím, pseudodotickém duchu


Překvapilo mě, že přehrada má na každém přehu ještě jednu malou stavbu v tomto stylu - na pravém břehu se nachází domek hrázného, který vypadá jako malý kamenný hrad s věží s cimbuřím (jako v pohádce Locika).


Cestou v pravo jsme se vydali na procházku.

Přehrada se nachází na řece Labi nedaleko Dvora Králové. Pokud sem pojedete z větší dálky, určitě si udělejte zastávku v Zoo, která je moc krásná. My ji naposledy navštívili asi 4 roky zpět, kdy byla halloweensky vyzdobena a Zoo dostala úplně nový rozměr.




Nedokážu posoudit, jestli jsme tam měli hodně lidí nebo málo. Lidi tam byli, tomu se asi nevyhnete. Počasí jsme vychytali akorát pod mrakem. Co mě ale překvapilo, že po přehradě normálně jezdí auta :D A také, že s výstavbou hráze se začalo už v roce 1910 a o 10 let později byla dokončena.


Kdyby vás přepadl hlad, je tam možnost občerstvení. My jsme si dali jen malinovku, protože jsme ještě trávili oběd.


Teď se mi možná vysmějete, ale myslela jsem, že se tam dá vykoupat. Ne nedá. Je tam ochranné pásmo, ale zkusili jsme to. Naštěstí bylo chladno na koupání. :D


Udělali jsme si malou procházku kolem přehrady k cípu, který vedl až k vodě. Také jsem zde našla kamínek a měla z něj ohromnou radost! Upřímně je nikdy cíleně nehledám, ale sem tam se nám podaří nějaký najít. U přehrady jsme strávili asi 1,5-2 h se zastávkou na limču a procházkou s posezením u vody.



Večer jsme strávili v Hradci ve Futuru a zašli si na film V síti 18+. Musím se přiznat, že jsme od toho čekali něco víc. Je to poučné a zajímavé, ale nenaplnilo to naše očekávání vzhledem k tomu, jak se o tom tolik mluvilo. Možná je to tím, že my jsme ta generace a víme, že se tohle děje narozdíl od starších. A tak nás to tolik nepřekvapilo. I když se jedná o velmi vážný dokument, opravdu se najdou chvíle, kdy se od srdce zasmějete, protože to snad ani není možný, co ty chlapy jsou schopny říct :D


 Už mě ty cestovatelské články opravdu chyběly ♥ Po naší dovolené jsem se akorát v průběhu učení na státnice dostala 1x do letního kina, 1x na koupaliště a na výlet na Kunětickou Horu. Určitě mi dejte vědět, kam jste se vy o prázdninách podívali!

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

Znáte kamínky? Navštívili jste tuto, v poslední době tak oblíbenou, přehradu?

18 komentářů:

  1. O kamínkách vím, ale nikdy jsem žádný nenašla (ale ani taky nepoložila). Ale já si z výletů občas tahám šutry i normální, nemalované.
    My jsme zatím byli týden na chatě a týden na chalupě (v obou případech jsme podnikli i nějaké výlety (mám je na blogu). A chystáme se do Krušných hor - jen doufám, že nezavřou hotely.
    Přehrada je pěkná - vypadá fakt jak kulisa do pohádky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že já nemaluji, jenom hledám a přemisťuji. Myslím, že to nevadí :) Články jsem četla, určitě jste si to moc užili :) Snad ne, věřím, že žádné plošné zavírání už nebude. To by ta ekonomika už asi nedala. To opravdu je :)

      Vymazat
  2. Super článok. Aj ja by som už chcela ísť niekam na výlet ale teraz sa narodila malá tak sa to nedá. Snáď časom.

    LEOPARD SWEATER IN AUTUMN

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu věřím, ale malá Ti vyroste, ani nebudeš vědět jak :)

      Vymazat
  3. Hezký fotky. Kdysi jsem tam taky byla a vážně je to tam takové příjemně pohádkové.

    OdpovědětVymazat
  4. Takovýhle výlety miluju. Letos plánujeme s přítelem ještě spoustu míst, takže když nám to čas dovolí, někam určitě vyrazíme. Snad to hezký počasí ještě chvíli vydrží :D Jinak to tam vypadá super, díky za zajímavý tip na výlet! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tak ať se vám to vydaří! :) Rádo se stalo ♥ Je tam opravdu hezky :)

      Vymazat
  5. Taky jsem se letos na tuto přehradu podívala a v zoo Dvůr Králové jsem byla před pár lety. :D mně se zas film v síti líbil. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Spousta blogerek tam letos byla, tak jsem nesměla chybět :D :) Věřím, že každý na to má jiný názor :)

      Vymazat
  6. Les království je nádherné místo na výlet. Hlavně teď na podzim to tam musí být nádherné - dokonalé fotky! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To určitě ano, jak je všude kolem les. Ale ani na konci léta to nebylo špatné :) Děkuju ♥

      Vymazat
  7. Nojo, tam je to vážně nádherný, ve skutečnosti stejně hezký, jak na fotkách! Jinak o těch kamínkách jsem nikdy neslyšela! :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, jedno z mála míst, které je ve skutečnosti stejně krásné :) Vážně? Tak to to budu muset někdy víc rozebrat :)

      Vymazat
  8. Tuhle přehradu vidím naprosto všude, budu si už muset konečně napsat ten název, abych si tam někdy taky zajela na výlet! :D Krásné fotky ♥

    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Úplně stejně jsem to měla taky, až jsem tam naplánovala výlet :D :) Já myslím, že název mluví za vše :) Moc děkuju ♥

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥