sobota 16. března 2019

Nákupy 0.4 (zdravá výživa)

Poslední nákupy tu už byly před nějakou dobou - přesněji 13. srpna (koho by článek zajímal, může si ho přečíst ZDE). Od té doby jsem si samozřejmě koupila spoustu věcí, ale ne vždy jsem si vzpomněla na to je vyfotit, tak jsem to nechala plynout. Když jsem ale u nás v práci (pracuji ve zdravé výživě) 3 dny po sobě dělala menší nákupy (máme věrnostní program, tak sbírám bodíky :D), rozhodla jsem se ho pro vás vyfotit.

Nejsou to žádné drahé a neznámé položky, ale přesto věřím, že spousta z vás tu objeví nějakou novinku. Protože přece zdravý jídelníček se skládá hlavně ze snadno dostupných surovin a ne exotického ovoce, zelených doplňků a návštev zdravých restaurací...



Kuskus miluju pro jeho snadnou úpravu. Volím ho, když mám na přípravu jídla tak 10 minut se vším všudy. Nejradši ho mám na styl rizota nebo s tuňákem, kukuřicí a rajčatovým protlakem. Výborný je ale i na sladko ve formě kuskusové kaše (recept) nebo nákypu s ovocem. 400g za 23kč.

Na jáhly musím mít chuť. Nejvíce mě odrazuje spaření před vařením :D Ale miluju je rozvařené v mléce s vmíchaným proteinem a tvarohem, oříšky a ovocem - kaše. Také jsem je vyzkoušela zapečené se sardinkami a žampióny a to také nebylo špatné. Jedná se o přirozeně bezlepkovou potravinu, která obsahuje spoustu minerálních látek (draslík, hořčík, fosfor, měď) a vitamíny B. 500g za 25kč.


Strouhanku jsem dřív moc nepoužívala, ale je skvělá do karbanátků, burgerů, masových koulí, tuňákových placek... Od té doby už nikdy ve špajzi nechybí. Normálně kupuji pouze kukuřičnou, ale tentokrát jsem šáhla s přídavkem cizrny, tak jsem na ni zvědavá. 200g za 18kč.

Pohanková mouka je u mě stálice. Ze žádné jiné mouky se mi nepodařilo udělat tak vynikající lívance/palačinky/wafle. Nejlepší recept na lívance najdete tady - Kefírové lívance. Raději mám jemnou než celozrnnou. Také se jedná o přirozeně bezlepkový produkt. Vhodná je pro lidi s problémy s cévami (obsahuje rutin, který pomáhá s těmito problémy), ale také psychicky i fyzicky zatížené osoby. 500g za 37kč.


Pudinky si dělám z připravených směsí, ale ty se nehodí do slaných receptů, proto tak jednou za rok koupím velké balení kukuřičného škrobu. Naposledy padl do číny, která byla skvělá. Zítra ho použiju do receptu na sezamové kuře. 200g za 30kč.

Vzhledem k mé lásce k pečení je kypřící práček nutností. A není zrovna zerowaste kupovat pořád pytlíčky po 12g. Proto když jsem v práci objevila tento kypřící prášek v 150g balení, ihned letěl do košíku. Navíc je bez fosfátů (méně chemie je vždycky lepší). 150g za 45kč.


Kromě umělých sladidel (jako jsou flavdrops) a dalších věcí, co používám na slazení se i ráda vracím ke klasice a to třtinovému cukru. Chuťově je nejpodobnější tomu klasickému, takže když peču něco pro rodinu, často přidávám třtinový cukr. Nebo se výborně hodí na kvásek či do slaných receptů, kde jsou částečně i sladké chutě. 500g za 27kč.

Kro ještě nezkoušel pšeničné klíčky, tak by o nich měl začít uvažovat. Chuťově připomínají oříšky. Obsahují například vitamíny B1, B2, B6, niacin, kyselinu listovou a vitamín E. Z minerálů obsahují zejména fosfor, hořčík a železo. Přidávám je například jako místo části mouky do muffinů nebo jsem z nich pekla Valentýnské (nebo jakékoliv jiné tvary) sušenky. Recept najdete ZDE na mé Facebokové stránce. 18kč za 200g.

Jak jsem již výše zmiňovala čínu, proto přistála v mém nákupním kušíku i tato sójová omáčka Shoyu. Nenajdete v ní žádné umělé látky. I když třeba někdo ve zdravém stravování sójovou omáčku nepoužívá vůbec, mě by chyběla, proto používám tyto zdravější verze. Ještě existuje Tamari, tu ale nemám vyzkoušenou. Tato lahvička mi minule vystačila na 2 roky. 300ml za 60kč.

I bujóny spousta lidí vyřazuje, ale jak jsem na to zvyklá, tak mě to prostě chybí :D Dochucuji jím například špenát či sójové maso. Chutná mi to takhle mnohem více. Bez glutamátu sodného, který se používá ke zvýšení intenzity chuti pokrmu. 200g 90kč.


Tyhle potraviny nepatří do kategorie, které bych kupovala každý den. Kuskus/jáhly kupuji cca 1x do měsíce, bujón/sójovou omáčku cca 1x do roka. Ale i čas od času je třeba doplnit tyto suroviny. Doufám, že se vám článek líbil ♥

Mějte se zatím krásně ♥

S láskou, Míša.

Co jste si naposledy ve zdravé výživě koupili vy? 

A pokud nechodíte nakupovat do zdravé výživy, co jste si naposledy koupili neobvyklého - ať je to jídlo, kosmetika či oblečení?


Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)

  Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet


Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

12 komentářů:

  1. Krásný nákup! Já mám zdravou výživu moc ráda, kamarádka se vždy diví co tam jako nakupuju, ale já jsem zvyklá od babičky a ty zdravější věci mi chutnají občas i víc než ty nezdravé :) pohankovou mouku taky hodně kupujeme nebo i rýžovou, mám ráda i takové ty kaše, kde je čistá pohanka :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti Peti ♥ to moc ráda slyším, je fajn mít takové zdravé návyky :) To mě pohanka jinak moc neuchvátila, ale snažím se ji zařazovat :)

      Vymazat
  2. Ve zdravé výživě? Asi naposledy ovesné otruby (přidávám si jich trochu do musli). A vyzvedávala jsem si tam Mixit.
    Jinak dobrý článek - inspirace se hodí - zaujaly pšeničné klíčky a velké balení prášku do pečiva.
    Měj se

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že Tě ve článku něco překvapilo :) Já jsem si teď k nám také objednala mixit, tak už se na něj moc těším :)

      Vymazat
  3. Tak to byl pořádný nákup :) Já chodila k nám do zdravé výživy pro čaj, Mixit, ovocné kaše a kuskus :) Teď nám ji ve městě ovšem zrušili...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když to takhle vidím, tak jo, ale brala jsem to po třech menších nákupech :) Jééj, to bych asi nepřežila :O Už tak jsem mamce říkala, že až někdy budu muset zajít do nějaké naší zdravé výživy, tak ten výběr bude pro mě hrozně malý oproti tomu, co jsem teď zvyklá z práce :D

      Vymazat
  4. Přesně si pamatuju, co jsem koupila naposledy :D byla to tyčinka od Bombus s kešu oříšky a pak i ty samotný kešu :D
    Musím určitě vyzkoušet ten kuskus s tuňákem, osobně nejsem moc fanoušek kuskusu, ale pořád mu dávám šance :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kešu oříšky jsou skvělý :) Zkus to, ale je možné, že Tě třeba nezaujme :) U nás doma ho taky moc nemusí, ale já ho zase miluju :D :D Já to takhle mám s jáhly, moc nevím, co z nich připravit :)

      Vymazat
  5. Tak to je skvelý nákup :) Ja väčšinou zo zdravej výživy beriem čaje a rôzne balíčky orieškov, ovocia...:)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás beru sypané, vždycky jeden ovocný a druhý zelený :) Oříšky a sušené ovoce si objednávám hlavně přes internet po kilových balení :) Ale pokukuju u nás po brusinkách :D

      Vymazat
  6. Kuskus je vyborny obcas si ho robim ako prilohu. Tiež mam rada pšeno, bulgur a quinou u mňa nemozu chybat. Je z nich vyborná kaša. V zdravych potravinach nakupujem aj kypriaci prasok, vanilkovy, citronovy a skoricovy cukor kedže velmi rada peciem. Co vsak dlho a bezradne hladam je pukancova kukurica nie do mikrovlnky a neviem ju nikde najst.
    Sojovu omacku kupujem tiez ako ty alebo tamari tiež je bez glutamatu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako na vypukání? Vím, že v práci máme směs z klasu kukuřice, aby sis to doma mohla vypukat na pánvi :) U mě zase nikdy nechybí celozrnný těstoviny, na těch hrozně ujíždím :D

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥