neděle 4. června 2023

Colmar aneb Malé Benátky | Francie

Poslední článek z naší květnové Basileje. První článek o obecných informacích a výletech ve městě si už na blogu přečíst můžete. Dnes vás vezmu do malebného městečka Colmar, které je vlakem od Basileje vzdálené 30 minut. Také se mu říká Petite Venise a není to jen tak! Projížďka lodí byla samozřejmostí.


Protože jsme byli ubytovaní v Saint Louis, vyjeli jsme z této stanice a při cestě zpět jsme vystupovali až v Basileji. Jízdenky jsem kupovala dopředu. Doporučuji koupit měsíc dopředu, kdy se dá zpáteční sehnat za 10 €/os. Jinak se cena pohybuje 30 €/os. Z toho důvodu, abychom měli trochu levnější jízdenky, vyráželi jsme o půl 8.




V Colmaru jsme vystoupili v 8 a první kroky vedly na snídani. Protože byla ale neděle, našla jsem přes mapy otevřené přesně 2 pekárny (v neděli má většina věcí zavřeno). Naštěstí se nám ta druhá líbila a venku bylo krásně, tak jsme pokoupili croissanty a sedli si na nedaleké lavičky.


Do historického centra jsme došli po 9h a musím říct, že jsem byla až udivena, že tam nikdo nebyl. Opravdu jsme měli město sami pro sebe. Malilinko mě zklamalo, že benátský kanál tam byl přesně jeden :D Podívali jsme se na nejkrásnější dům Maison Pfister a toulali se uličkami. Odpočinuli jsme si v parku Chateau d´Eau




Po 10h jsme se vrátili do centra a za tu chvíli se to úplně změnilo. Najednou tam byla hlava na hlavě. K našemu potěšení už aspoň fungovaly lodičky. 30 min projížďka, včetně výkladu (angličtina, francouzština), stála na osobu 8 €. My měli štěstí a byli jsme tam až na jeden pár úplně sami. Loďky vyplouvaly každých 5 min, takže se dostalo opravdu na všechny. Já měla výklad tlumočený od Dominika, ale co jsem si zapamatovala, tak barvy domů nejsou jen tak náhodné. Signalizovali obchod, jaký se tam nacházel - zelená pro květinářství, červená pro řezníka...





Zpět jsme jeli vlakem ve 12h. Myslím, že ty 4h byly tak akorát. Pokud byste si ale chtěli jen projít město, do hodiny ho máte prozkoumané. Centrum je opravdu maličké a od vlakového nádraží vzdálené asi 10 min pěšky. Návštěvu ale rozhodně doporučuji, i hned takhle z rána, jako jsme byli my a měli město pro sebe.


Jak na vás město působí? Byli jste v opravdových Benátkách?

14 komentářů:

  1. Díky za další cestovatelský tip. Město je krásné s osobitou atmosférou jako celá Francie. Už mám koupené letenky😉, tak se začínám těšit. Jinak jestli se ptáš na ty italské Benátky, tak jsem byla několikrát. Nikdy jsem se nevrátila zklamaná.
    Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to moc pěkně a někdy je i fajn, že se to může stihnout tak rychle (když třeba není moc času :D). V Benátkách jsem nikdy nebyla :).

    OdpovědětVymazat
  3. O městečku vím, ale ještě jsem tam nebyla. Děkuji za krásné fotky, je to kouzelné místo!
    Míšo, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Nikdy jsem nebyla ani v pravých, ani falešných Benátkách... dokonce ani v Benátkách nad Jizerou :D Upřímně mě zrovna do Benátek nic netáhne, pamatuju si, že ještě na gymplu jsme tam jeli na školní výlet (a já zrovna zalehla s nějakou nemocí, takže jsem jim jen zamávala a umírala doma), ale když se vrátili, jediné, o čem spolužáci mluvili, byl ten hrozný smrad a špína :D Jako věřím, že je zážitek vidět to na vlastní kůži, ale myslím, že dokud mě k tomu nedokope zase nějaká hromadná akce, asi se jen tak neseberu a nevyrazím zrovna do Benátek. Colmar ale špinavě nevypadá, asi mají Francouzi větší disciplínu.

    OdpovědětVymazat
  5. V Benátkách jsem nebyla, ale kanály se mi líbily v holandských městečkách. Colmar by se mi podle fotek určitě líbil - mám právě raději malá města...

    OdpovědětVymazat
  6. Město vypadá moc hezky! Ty domečky jsou úchvatné :) informace o barvách je hodně zajímavá :)

    OdpovědětVymazat
  7. To městečko vypadá kouzelně! Fakt :) A moc vám to sluší. Máš krásné šaty :)

    OdpovědětVymazat
  8. V Benátkách jsem nebyla. Děkuji za krásné fotky. 🙂

    OdpovědětVymazat
  9. moc nádhera to jste si museli moc užít zavidím :) my letos ještě po čecháh

    OdpovědětVymazat
  10. To je nádherné! Nikdy jsem tam nebyla ani v těch hlavních Benátkách, ale určitě bych se tam ráda podívala :-) Děkuji, že si nás opět provedla dalším krásným místem :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Z fotek na mě město působí velice příjemně a méně turisticky než Benátky - ve kterých jsem nebyla...

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherné fotky, vypadá to tam kouzelně a ten croissant s čokoládou bych si hned dala! :D

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné fotky :D Úplně chápu preferenci pekáren, ty jsem při svém výletu do Francie okupovala pořád! Ve Švýcarsku jsem nikdy nebyla, ale ráda bych se tam podívala, obzvlášť na hory :D

    OdpovědětVymazat
  14. Krásný článek a ještě hezčí fotky. :) Už bych také ráda někam vyrazila.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥