úterý 27. prosince 2022

Už po 10. vánoční Brno s maminkou

Ani letos jsme neporušily naši vánoční tradici s mamkou. Vánoční nákupy v Brně s Ikeou nechyběly ani letos. Ale nechybělo málo a skoro jsme to nestihly. Původní termín byla 4. adventní neděle, ale na tu jsme bohužel lehli doma s horečkami. A pak už zbývalo jen 5 dní do Vánoc. Takže kdy to spáchat? Nakonec to padlo na den před Vánoci.





Zajímalo by mě, čím to je, ale mám pocit, že každý rok toho stíháme míň a míň. Také mě vždy překvapí, co zajímavého nás na našem výletě potká. Pár předchozích let si můžete přečíst na blogu (2019, 2020, 2021).

První kroky vedly netradičně na náměstí do optiky (většinou jsme začínaly Ikeou). Strávily jsme tam 1,5 h (!!!!). Díky bohu to bylo aspoň úspěšné a mamka si objednala nové brýle :D Letos tam byly 2 opravdu milé paní. Už jsme skoro odcházely, když mamka mluvila o Baileys na zádech, že už bychom měly konečně ochutnat. A paní prodavačka se vyjádřila, že se máme pěkně, že by také neodmítla. Kamery tam neměly, tak se už nalejvalo. Byla to sranda a bylo to boží.



Oběd jsme si daly na trzích. Mamka plátek krkovice (190 kč), já langoš s trhaným masem (135 kč). Obě jsme si moc pochutnaly. Prošly jsme si jak Zelný trh, tak Svoboďák. Kde se nám stala další super příhoda :D Oslovila nás televize! Já mám asi nějaký pud a vždycky tam strčím toho druhého. Takže mamka poskytla rozhovor pro ČT1 o vánočních trzích :D Chudák, byla z toho špatná celý den :D 




Do Ikei jsme vyrazily jiným spojem než obvykle (bus 67). K našemu překvapení tam skoro nikdo nebyl. Jen co mě trochu mrzelo, už v 14 h uklízeli veškerou vánoční výzdobu. Nekonečná káva, dortík a pokračovaly jsme v nákupech. Letos jsem tam toho pokoupila opravdu málo :D



Na chvíli jsme zavítaly i do Vaňkovky, kde už bylo lidí poměrně dost. Všichni ještě doháněli vánoční dárky. Já si vybrala jen 2 trička s dlouhým rukávem, jinak mě nic moc nezaujalo. Víte o tom, že tam není žádná chovenka? To mě trochu překvapilo. Rychle jsme prolítly zbytek obchodů a vydaly se směr vlakáč.

Jedna milá příhoda na závěr. Vlak nám jen asi za 10 minut a my stíhaly tak tak. V tom podchodě mezi Vaňkovkou a nádražím jsou často bezdomovci. A přece mě jeden zaujal natolik, abych mamku poprosila, jestli se za ním nemůžeme vrátit. Pán tvořil z papíru origami. Já si vybrala čínského jeřába pro štěstí, mamka stromeček. Poslechly jsme si i hezkou historku o historii origami jeřábů. Když jich složíte 1000, splní se vám vaše přání. Začalo to u jedné malé holčičky, která byla během války ozářena. Přála si jediné, žít. Úkol splnila a nakonec umřela jako stará paní. Doufám, že pán měl díky nám aspoň o kousek hezčí Vánoce.



Výlet byl jako vždy naprosto boží a já už se zase těším na příští rok. Děkuju mami <3 Mám tě moc ráda <3

Doufám, že jste oslavily Vánoce dle vašich představ a splnila se vám všechna vaše přání. Další článek vyjde až po Novém roce, tak bych vám chtěla popřát krásný a úspěšný následující rok 2023. Žijte ho podle svých představ, život máme jen jeden. Moc vám děkuji za přízeň v uplynulém roce a doufám, že i v roce 2023 se rádi začtete do mých článků :)

Tak na šťastný Nový rok 2023!

13 komentářů:

  1. Míšo, máte moc hezkou tradici.
    Děkuji za reportáž, i nám se v Brně líbilo.
    PF 2023. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. No já vás obdivuji, že jste šly den před Vánoci do obchoďáků. Fuuu :-D Jinak teda měly jste moc krásný den, je obdivuhodné, jaký máte vztah. A teda koukám, že štěstí i na televizi :-D Ještě, že tohle se mi nestalo a doufám, že ani nestane, bych snad omdlela :-D Doufám, že byl i bohatý Ježíšek ♥ A moc moc ti děkuji, že i ty jsi byla Ježíškem a pomohla seniorům :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec za co, moc ráda jsem přispěla svou troškou pro něčí hezčí Vánoce <3

      Vymazat
  3. Mrzí mě, že vás potkala nemoc, je moc fajn, že jste to ještě stihly! Baileys bych si taky dala :P Ale kvůli lékům nemůžu :( Před rokem jsem si dala trochu vaječňáku (fakt jen malinko) a pak se mi motala hlava a bylo mi prostě divně :-/
    Je hezké, že máte s maminkou tak pěkný vztah :) Já s tou svojí taky a naštěstí s celou rodinkou :) Těším se na článek a tobě taky šťastný nový rok. Život máme jen jeden, to máš pravdu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem moc ráda, že jste předvánoční Brno ještě stihly :) Letos jsme to tam měli opravdu moc pěkné :)
    Všechno nejlepší do nového roku i tobě :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Origami miluji, super příhoda a skvělý den jste s mamkou měly. 🤗😻
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
  6. Míšo, máte s maminkou bezvadnou tradici.

    OdpovědětVymazat
  7. To je super tradice! Já teda s mamkou takovou žádnou nemám, ale celkově jsme vždy rády spolu chodívaly do města do obchodů :D. Teď zas občas chodíváme na procházky s kočárkem :D. Aspoň, že jste prodavačkám a i panu s origami zlepšili den :). Tu historii o origami jsem vůbec nevěděla, takže zajímavé :). Užij si krásný závěr roku :-*

    OdpovědětVymazat
  8. Míšo, to máte moc hezký každoroční společný výlet. V Brně jsem byla ještě se školou - už je to dlouho. Moc jsem toho neviděla, protože ne všude mě chtěla naše třídní s mými berlemi vzít, ale alespoň jsme si to užily s mamkou, která byla můj doprovod.
    Přeji ti krásný zbytek roku a ještě krásnější rok následující. ❤

    OdpovědětVymazat
  9. To je krásná tradice 🎄. My každý rok (ale až po Štědrém dni) vyrážíme na vánoční trhy do Prahy. Před Vánoci jsme zahlceni přípravami atd.. takže nic moc nestíháme 😀.

    OdpovědětVymazat
  10. To je krásná tradice :) my jezdíme pravidelně do vánoční Prahy. Ten příběh o bezdomovci je moc hezký! My moc nestíháme slavit narozeniny :D. Máme je 20.12., vždycky jsme to slavily tak týden před, ale poslední roky se to nějak nestíhá. Tento rok kvůli Hanče, která přijela 22. z Holandska, ale světe div se, oslava se stihla! Doslova za pět minut dvanáct, jako váš výlet do Brna, konala se také 23.12. a bylo to moc fajn :) i tobě přeji krásný nový rok <3

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky! Já jsem kvůli angíně a antibiotikům trhy stihla navštívit pouze jednou a na malou chvíli, ale příště si to určitě vynahradím. :) Super, že jste načerpali tu pravou vánoční atmosféru. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Vianočné Brno je úžasné a magické. Som nesmierne rada, že tam žijem 💐

    Blog de la Licorne

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥