pondělí 29. května 2023

Co vidět v Basileji | Švýcarsko

Kde se výhodně ubytovat, jak je to s veřejnou dopravou nebo kam si zajít na ty nejlepší snídaně v blízkosti Basileje a nezrujnovat svou peněženku. Na tyto otázky jsme se již podívali v minulém článku - Víkendová Basilej. Dnes vám ukážu, co toto malé městečko nabízí. Na náš program vám bude bohatě stačit den a půl (nebo alespoň tolik stačilo nám).


Jižní okruh - Goetheanum, Apollogrotte, Proserpina Grotte, Birseck Castle, Reichenstein Castle 

Nejdříve hned na pravou míru uvedu, že se místa nenachází na jihu, ale jsou prostě relativně daleko od centra směrem dolů. Tramvají č.10 dojedete na konečnou, odkud to máte cca 15-20 min k budově Goetheanum. Přišlo nám to jako kulturní centrum uprostřed lesa. Jsou zde volně přístupné záchody. Rozhodně si zvenku vyjděte na vršek, odkud je krásný výhled na hrady. Samotná budova je velmi zajímavá a koukatelná.



Po dalších cca 15 min dojdete k Dorneck Castle, na který se podíváme ale zvlášť. Směrem k hradu  Birseck projdete místy s názvy Apollogrotte a Proserpina Grotte. Jsou to volně přístupné průchozí jeskyně. Ještě nikdy nic podobného jsme neviděli. Hrad Birseck je otevřený pouze ve středu a neděli 14-17 h, ale za naší návštěvy byl uzavřen úplně kvůli rekonstrukci. Ovšem nachází se zde přístupná kadibudka se srdíčkem, kterou v nejvyšší nouzi oceníte (byl zde toaletní papír i piliny na zasypání). Na Reichenstein jsme se kvůli dešti nevydali a stejně co jsem načetla, je hrad otevřen pouze při zvlášních přítežitostech.





Dorneck Castle

Na hrad Dorneck vede cesta do kopce, ale za oplátku vám ukáže ty nejkrásnější výhledy, které můžete obdivovat již při cestě. Vstup je zdarma a za naší návštěvu zde nebyla ani noha. Mapy ho nazývají zříceninou, ale zachovalo se toho poměrně velké množství. Na úplným vrcholku se nachází švýcarská vlajka a krásné posezení pod stromy, které nepromokne ani v dešti. Vyzkoušeno za vás!






Park im Grünen

Co jiného v květnu obdivovat, než květiny. Po cestě z jižní části směrem do centra jsme si vystoupili ještě v parku im Grünen. Velké vodní plochy, spousta květin, velké množství odpočívadel. Můžete obdivovat kapry v rybníku, majestátnost dinosaura nebo sledovat dětskou radost na kolotoči. Ideální místo k odpočinku.





Historické centrum - St. Alban City Hall, Mittlere Brücke, basilejská katedrála

Historickým centrem končil náš první den. Z main food street jsme jako první narazili na fontánu Tinguely, kterou popisuji níže. U řeky jsme se podívali na místní katedrálu, která je z části přístupná zdarma. Hrozně mi to tam připomínalo klášter Rosa Coeli (samozřejmě předtím, než to zchátralo). Od katedrály se naskytuje krásný výhled na německou stranu a most Mittlere. Cestou směrem k mostu jsme zatočili doleva a vyšli u radnice St. Alban City Hall, před kterou se ráno (sobota 10:00h) pořádaly trhy.






Fontána Tinguely

Dlouho jsem neviděla tak bizardní fontánu. Vypadá to, jako by se jim splašili hadice. Čili to každý vidět prostě potřebuje. Na jedno místo si můžete hodit cent pro štěstí. Já ho mít nebudu, za boha jsem se nemohla trefit. U fontány se nachází i pěkné posezení, které vás ale před deštěm neschová.


Basilejská ZOO 

Každé větší město má ZOO a my ji skoro nikdy nevynecháme. Ta basilejská je opravdu velmi přírodní. Otevřeno má každý den od 8-18 h a vstupné stojí 21 CHF. Všude se dá platit kartou. Vnitřní expozice mají opravdu rozlehlé, až mi přišlo, že těch akvárií tam ani tolik dát nemohli. Zejména se nám líbily výběhy slonů, opic (goril) a některé z expozic ryb, protože se nacházely normálně venku (fotka vám to snad vysvětlí lépe). Já ukořistila svou tradiční fotku s lamou.






University od Basel Botanical Garden, Spalentor - 8-18 h, zdarma

Před odletem jsme se zašli ještě podívat do botanických zahrad zdejší univerzity. Skleníky mají otevřeno 8-18 h a ty, které jsou přístupné veřejnosti, jsou přístupné zdarma. Bohužel za nás se renovoval Tropicalhaus (otevíral se týden po naší návštěvě), ale i tak se bylo kam podívat a člověk si tam odpočinul a mohl se rozjímat. Ze zahrad je vidět na Spalentor, který jsme si jen blejskli a jeli na letiště. 





Závěrem

Basilej je opravdu skvělým víkendovým městem. Člověk se podívá do města, ale může se ztratit v přírodě jen pár zastávek tramvaje dál. V příštím, posledním, článku vám ještě ukážu jeden tip na místo, kam se z Basileje podívat. 

Jaké místo vás nejvíce zaujalo?

17 komentářů:

  1. Ahojky,
    úplně mám chuť se tam taky rozjet:-) To je tipů, už se těším na léto, kdy budu mít dovolenou a budu moci cestovat...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Hodně mě překvapilo, co Basilej nabízí, samotnou by mě nenapadlo se tam jet podívat, ale kdybych měla tu možnost, rozhodně bych nad tím popřemýšlela :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, prima článek. Pokud jde o pamětihodnosti, u mne vede zřícenina :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Míšo, Tvoje články se všemi informacemi a tipy jsou moc fajn ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Míšo, stihli jste toho celkem dost, moc ráda jsem se podívala!
    Děkuji za reportáž a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to, že se tam toho dá podniknout dost :). Já bych se nejraději podívala do zoo :D.

    OdpovědětVymazat
  7. Ach jo, všechno je tak krásný, hned bych vyjela. Děkuji ti, že se Švýcarskem můžu toulat alespoň díky tvým fotkám :-) ♥ Snad tam brzy zavítám. Je to všechno fakt moc krásný.

    OdpovědětVymazat
  8. Ty průchozí jeskyně jsou překrásné. Celé je to nádherné, rozhodně záviděníhodný zážitek. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Tak tyhle kouty Švýcarska jsem nenavštívila a koukám, že to byla velká chyba. Nejvíc se nám líbil asi Lucern. Už se těším, až budu zase cestovat i s prckem.

    OdpovědětVymazat
  10. To je krása. Stihli jste toho dost. 🙂

    OdpovědětVymazat
  11. Skvělý článek s cestovatelskými tipy. Díky za něj)))
    Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  12. Krásná místa! Díky za parádní tipy :) Přesně Rosa Coeli!

    OdpovědětVymazat
  13. To je super a i když jsem poměrně cestovatel, tak o těchto místech čtu poprvé :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  14. Švýcarsko bych jednou také ráda navštívila, příroda je tam nádherná už podle fotek, které jsem viděla. :))

    OdpovědětVymazat
  15. Já mám slabost pro zříceniny, takže bych vovlila určitě ty :D Ten reichenstein vypadal obzvlášť impozantně :D Radost by mi ale udělala i návštěva skleníků :)

    OdpovědětVymazat
  16. Mám Švýcarsko na svém listu, kam bych se chtěla podívat, je tam spousta měst a přiznám se, že nad Basilej jsem celkem váhala. Ovšem, díky tomuhle článku město stoprocentně přidávám na svůj seznam. Děkuji!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥