čtvrtek 25. března 2021

Zdravé medovníkové řezy (1/8 148 kcal)

Dostala jsem hroznou chuť na buchtu, která by byla podobná medovníku, ale nechtěla jsem se s ničím válet a koupit něco taky skrz karanténu nepřipadalo v úvahu. V úvahu kvůli únavě nepřipadalo ani šlehání sněhu a cokoliv náročnýho, než jen vše smíchat a dát péct.

Dneska jsem sladila erythritolem, což je sladidlo bez kalorií a je vhodné do diety, když se snažíte zhubnout. Stejně dobře ale bude fungovat třtinový cukr či kokosový cukr. Krém je jen z tvarohu a milko řeckého jogurtu. Místo něj bude dobře fungovat i tvaroh či tuhý jogurt (třeba Hollandie).

Jinak se celý recept skládá jen z pár surovin, žádné speciální suroviny dneska. Nejhorší na tomto řezu je vydržet do druhého dne, aby se krém vsáknul do korpusu a byl hezky pevný.


Zdravé medovníkové řezy
- doba přípravy: 10 minut
- náročnost: lehké
- porce: 8


Ingredience
100 g hladké špaldové mouky
3 vejce
20 ml medu
20 g ořechového másla
50 g erythritolu
lžička prášku do pečiva
1/2 lžičky sody 
lžička skořice
lžíce perníkového koření
 
250 g odtučněného tvarohu
100 g milko řeckého jogurtu
30 g vlašských ořechů
flavdrops dle chuti

 
Postup
V míse si smícháme mouku, erythritol, prášek do pečiva, sodu, skořici a perníkové koření. Poté přidáme vejce, ořechové máslo a med. Těsto pečeme ve formě 18 x 27 cm na 180 °C cca 18 minut. Korpus necháme vychladnout a rozřízneme uprostřed. V míse smícháme tvaroh s jogurtem a osladíme dle chuti. Krém natřeme na spodní část korpusu a 2 lžíce si necháme na potření vršku, kdy nakonec posypeme hotový koláč strouhanými vlašskými ořechy. Dáme odležet do lednice nejlépe přes noc.

Makra na 1/8
Kalorie: 148 kcal
Bílkoviny: 10 g
Sacharidy: 13 g
Tuky: 6 g
Vláknina: 0,5 g

 
Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz
 

Máte rádi medovník? Pečete rádi řezy?

26 komentářů:

  1. Mňam, rezy vyzerajú výborne.
    My doma umelé sladidlá nepoužívame, majú laxatívne účinky a nie najlepší vplyv na zdravie... ale to už je na zvážení každého. Pekné dni!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :) To chápu, každý používá, co je mu příjemné :) Děkuju, i Tobě!

      Vymazat
  2. Mňam, ten vypadá úžasně! :) Teď mám na něj strašnou chuť :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Řezy vypadají moc pěkně. Já je asi pokoušet nebudu - manžel by kombo tvaroh + vlasšké ořechy určitě nejedl a buchut jen pro sebe si dělat nebudu (ono já bych ji snědla - ale právě proto :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím Stáňi :D Přítel si naštěstí dá skoro vše, co připravím :) Ale přiznám se, že tuhle buchtu jsem snědla úplně sama :D Ale během 4 dní :)

      Vymazat
  4. This look so delicious. I would like to try it through screen.

    New Post - https://www.exclusivebeautydiary.com/2021/03/bvlgari-goldea-roman-night-absolute.html

    OdpovědětVymazat
  5. Ooo, zase a znovu jen mňam! Vypadá to výborně, medovník mívám většinou na Vánoce, kdy ho dělá tátovo přítelkyně, letos jsme doma nebyli a tak chutě zůstali neuspokojené, zrovna jsem s přítelem nedávno bavili o tom, že ho zkusíme udělat, takže si ukládám tvůj recept!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Baru ♥ Je odlehčenější než klasický a ne tak sladký, ale mě moc chutnal a hlavně člověk z něj nemusí mít žádné výčitky :)

      Vymazat
  6. Ahojky,
    vypadá to moc lákavě a většinu surovin na to mám doma. Já jsem pekla takovou lehkou kefírovou buchtu, taky dám během dubna recept na blog:-) Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani ♥ Moc děkuju! Kefírové buchty mám také moc ráda :) Měj se krásně, kór když je teď venku tak krásně!

      Vymazat
  7. Medovník miluju a zdravější verze? no tak to musím zkusit, už na to mám chuť :D Tvůj blog je lepší, než kdejaká kuchařka!

    OdpovědětVymazat
  8. Řezy vypadají skvěle! Úplně jsem teď dostala chuť na medovník 😅.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na něj právě už také dobu měla chuť, tak jsem si myslela tyto skvělé řezy :)

      Vymazat
  9. Páni, vypadají úplně úžasně! Medovník MI-LU-JU <3

    OdpovědětVymazat
  10. Mňam! :) Pečení mě poslední dobou začalo bavit, tak bych mohla vyzkoušet i tento recept :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se zase opačně snažím péct méně a tolik toho času v kuchyni netrávit :D Pokud máš ráda zdravější recepty, tak Ti to bude určitě chutnat :)

      Vymazat
  11. Medovník je jeden z mých oblíbených dezertů a recept určitě budu muset vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já ho miluju ♥ Doufám, že Ti bude chutnat Páji :)

      Vymazat
  12. Viděla jsem toto už u tebe na Instagramu a moc jsem se těšila až si přečtu recept tohle rozhodně vyzkouším to doma všechno vrhnu se do toho rovnou protože to vypadá famózně! Jsi skvělá kuchařka ty jo moc šikovná :) ♥

    OdpovědětVymazat
  13. Tak tento ukládám a snad někdy vytáhnu, protože v řadě mám ještě strašně moc receptů. :) Všechny ingredience dokonce i mám.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší, děkuji ♥ Chápu, já to mám úplně stejně, taky věčně nevím, co péct dřív :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥