pátek 10. července 2020

Výzva: Cizrnové kari se špenátem (1/3 320 kcal)

Suroviny pro červenec na slanou výzvu s Navrmi byly kari koření a lahůdkové droždí. Musím se přiznat, že mě dlouho nic nenapadalo, ale bylo mi jasné, že tam chci zakomponovat cizrnu a tak se stalo! Nakonec je z toho tahle super směs, která je vlastně vegan :) 

Taky jsem měla velkou chuť na kokosové mléko z plechovky, které má úžasnou chuť po kokose. Použila jsem klasickou tučnější verzi, se kterou jsem vypočítala i makra na porci. Jak můžete vidět, hotový pokrm jsem doplnila rýží a ještě petrželí.


Cizrnové kari se špenátem

- doba přípravy: 30 min
- náročnost: lehká
- porce: 3
Ingredience
1 cibule, 2 stroužky česneku
400 g špenátového protlaku
240 g vařené cizrny
50 g červené čočky
50 g rajčatového protlaku
150 ml kokosového mléka (z plechovky, tuhá a tekutá část dohromady)
1/2 lžičky kari koření, 1/2 lžičky červené papriky, 1/3 lžičky mletého římského kmínu
2 lžice lahůdkového droždí
sůl, pepř dle chuti

Postup
Cibuli a česnek si očistíme a dáme na opékat na pánev. Poté přidáme rozmražený špenátový protlak, červenou čočku, rajčatový protlak a 200 ml vody. Zakryjeme pokličkou a necháme 15 minut vařit do změknutí čočky. Přidáme cizrnu, kokosové mléko a koření a promícháme. Podáváme s čím je libo nebo jíme samotné.
 
Makra na 1/3
Kalorie: 320 kcal
Bílkoviny: 14 g
Sacharidy: 37 g
Tuky: 12 g
Vláknina: 8 g

Určitě se nezapomeňte podívat, co nám připravila Navrmi z uvedených surovin!

 

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

 

18 komentářů:

  1. Mňam, cícerové recepty mám veľmi rada. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky! Ale domácímu hummusu třeba pořád moc nedokážu přijít na chuť a nejvíc mi prostě chutná ten z Lídlu s římským kmínem :D :)

      Vymazat
  2. Já se s cizrnou byla zatím ochotna smířit jen v hummusu, navíc nemám extra v oblibě špenát (zvlášť ne ve formě protlaku) ani čočku. Tohle fakt nebude recept pro mne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevadí, každý máme něco, co nejíme. Ale zrovna u mě patří špenát i čočka k oblíbeným potravinám :D :)

      Vymazat
  3. Mňam! Tak tento recept určitě vyzkouším, nenapadlo by mě smíchat kokosové mléko se špenátem :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěla jsem omáčku trochu zjemnit a už jsem měla doma jen kokosové mléko a skvěle do této směsi pasuje :)

      Vymazat
  4. Tak na něco takového mám chuť :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem právě taky měla :D :) jsem ráda Miško, že se Ti recept líbí ♥

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Bylo to moc dobré i samotné bez rýže :) Někdy na jídla bez masa mám fakt chuť :)

      Vymazat
  6. Ahoj,
    toto tedy pro mě nebude, nemám ráda kari a cizrnu a upřímně nenávidím už od jesliček čočku, kterou jsme tam museli jíst. Těším se ale na další články:-)
    Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      jé to je škoda. A přitom je cizrna tak dobrá :) Kari mám ráda, ale nesmí se ho dát moc, pak je pálivé :D Příští recept Tě třeba zaujme víc :) Taky se měj krásně ♥

      Vymazat
  7. V poslednom čase si naozaj užívam vegetariánske jedlá a toto vyzerá vážne super. :) Vďaka za recept, rozhodne ho vyskúšam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to dost podobné :) Doufám, že Ti bude chutnat ♥ Super je i to, že je recept i bezlepkový :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥