pondělí 9. prosince 2019

Zdravé cukroví: Koule alá "Sójový suk" (1/12 75 kcal)

Máte rádi sójový suk? Já jo! Ale viděli jste si složení? To by člověk nevěřil. Proto jsem se hecla, že vytvořím vánoční cukroví inspirované touto dobrotou. Vypsala jsem si suroviny, které bych tam chtěla použít a pak se už improvizovalo. A taky jsem už doma měla mega dlouho sójovou odtučněnou mouku a sušené mléko, tak přišel čas je trochu zužitkovat.

Tyhle koule jsou nabité dobrými surovinami jako je domácí med od babičky, mandlové máslo alá fondán či strouhaný kokos. Bez zbytečných aromat, umělých cukrů.

Koule si zatím zamiloval každý, komu jsem je dala ochutnat a udělalo mi to neskutečnou radost. Bála jsem se, že nebudou nic moc, ale opak je pravdou. Tak honem běžte do kuchyně je ukuchtit. Vše se jen smíchá a tvaruje.

A výhodou je, že je můžete dělat celoročně! Ve formě suků jako zdravou svačinku.


Koule alá "sójový suk"
- doba přípravy: 30 minut
- náročnost: lehká
- porce: 12 kusů

Ingredience
50g sójové mouky odtučněné hladké
30g sušeného plnotučného mléka
30g medu
20ml kokosového oleje
30g mandlového másla
10g kokosu
20ml rumu

Postup
V misce si smícháme sójovou mouku, sušené mléko a kokos. Rozpustíme si společně med a kokosový olej a do této směsi vmícháme rum a mandlové máslo. Mokré přidáme do suchých a pořádně rukama promícháme. Z těsta tvoříme cca 12 kuliček o hotmosti +-15g. Skladujeme v chladu.


Kalorické údaje na 1 kus (1/12)
Kalorie: 75 kcal
Bílkoviny: 3,5 g
Sacharidy: 4,5 g
Tuky: 4,3 g
Vláknina: 0,5 g

Máte rádi sójový suk? Děláte doma nějaké netradiční cukroví?


Moc vám děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

4 komentáře:

  1. Sojové suky mne nikdy nebraly, takže do tohoto cukroví se asi nepustím. U nás se peče poměrně tradičně, nejzdravější asi budou "špízy" - kousky sušeného ovoce namáčené v čokoládě ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá dobře, skvělý recept :) Zrovna jsem se letos rozhodla, že budu dělat i nějaké zdravější cukroví k mlsání, jako alternativu ke klasickému :)

    OdpovědětVymazat
  3. ježišiiii, miluju sojový suk!!! jestli znáš appku mňam, tak v ní je taky skvělej recept na suky :D (zdravý, samo sebou :D)
    škoda, že u nás se to zdravý cukroví nikdy nějak nechytilo, jinak bych hnedka zkusila! :D

    OdpovědětVymazat
  4. Sojovy tuk som este nejedla. Trochu som. sa v tehotenstve a dojceni soje obavala ale mozno neskor vyskusam. akurat ten fondan je pre. mna brutal sladký niekedy mam pocit ze mi blomby vytahuje zo zubov 😊😊

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥