pátek 6. prosince 2019

DIY jedlé dárky: Směs na přípravu domácího kakaa

Řekla bych, že jedlé dárky jsou z těch nejvděčnějších. Už dva roky vždy dělám pečený čaj pro babičky a dědy. Loni jsem dělala mamce nakládaný hermelín a také ji moc chutnal. Letos jsem se rozhodla vyzkoušet něco nového. Směs na přípravu domácího kakaa a Perníkovou granolu, na kterou se budete také moct těšit. Upozorňuji své blízké, že je možné, že něco takového také najdou pod stromečkem!


Výroba je strašně jednoduchá a potrvá vám dle počtu tvořených skleniček. Já jich dělala 12 kusů, takže mi to trvalo opravdu dlouho.Nebudu vám sem ani udávat gramy jednotlivých surovin, ale procentuální zastoupení, který si pak vypočítáte na hmostnost směsi, protože to nemusíte dělat jako já na 100g a pro 12 skleniček.
  • 40% holanského kakaa
  • 35% třtinového cukru
  • 25% čokoládového pudinkového prášku


Pro příklad já na jednu skleničku (100g) použila 40g kakaa, 35g třtinového cukru a 25g čokoládového pudinkového prášku.


Skleničky v rámci zerowaste jsem použila od různých přesnídávek, jogurtů, majónéz. Většinou pro hmotnost 190g a 100g suché směsi se tam vyšlo tak tak. Skleničky jsem pořádně umyla a zvenku vysušila. Pro sterilitu jsem je pak nechala asi 5 minut v nahřáté troubě, kterou jsem měla už vyplou.

Pak jsem do každé dala 100g namíchané směsi (já toho měla 1,2kg, takže i ta největší miska byla malá). Z hezké vánoční látky jsem vystřihla kolečko, který jsem nalepila na víčko a ovázala stužkou. Na sklíčko jsem nalepila informující papírek.




100g směs se pořádně smíchá s 1l mléka (aby tam nebyly hrudky), přivede se k varu a chvíli povaří. Kakao úplně nezhoustne, ale bude hustší. Rozdělí se do 5 šálků a může se spokojeně vypít.

Protože by mi strašně dlouho trvalo vše napsat ručně, trochu jsem si ušetřila práci a přes Photofiltre vytvořila jednoduchý návod. Pro inspiraci vám ho přidám. Nemám doma barevnou tiskárnu, proto jsem volila tyto vzory.


A takto vypadá výsledek. Mě se skleničky moc líbí. Nejdřív jsem přemýšlela, že bych tam tu látku dala napevno, ale nakonec jsem ji tam přidělala pouze stužkou a to byl teda boj :D


Doufám, že se vám dněšní návod líbil ♥ Věřím, že směs na domácí kakao bude mít úspěch. Recept je od šikovné Barunky. Moc vám děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Tvoříte také nějaké DIY dárky ať už jedlé či jiné? 

Budu ráda, když se se mnou o to podělíte do komentářů.

5 komentářů:

  1. Já dělám každý rok nějaké DIY dárky pro kolegy v práci - loni pečený čaj, předtím třeba dýňovou marmeládu nebo jsem dávala domácí křížaly. Letos uvažuji o nakládaném sýru nebo právě o tebou zmiňované granole

    OdpovědětVymazat
  2. Jeee, to by mě nenapadlo, ale je to pecka nápad. Domácí kakao je nejlepší, pro mě klidně úplně bez cukru :)

    OdpovědětVymazat
  3. No to je skvělý! Je fakt, že takové dárky fakt potěší. A hlavně je zúžitkuješ, což je o to lepší. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, super! Připomněla si mi, že bych chtěla něco takového dát i příteli. Ale asi spíš třeba Cookies, nebo něco jiného k pečení. Nebaví ho vážení a tak, ale pak rád machruje, jak něco dobrého upekl. :-D :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Miško, tak to je boží... Jedlé dárky jsou super, jako dárek. Ale tohle :) miluju kakao, horkou čokoládu a tak tohle je fakt pecka, ikdyž už mám všechny dárky, asi to ještě taky vyrobím.. Rychlé, jednoduché a výsledek parádní :D :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥