neděle 13. října 2019

Šneci s tvarohem a povidlím (1/16 213 kcal)

S přicházejícím podzimem se mi začínají měnit chutě. Na kaše po ránu tedy pořád chuť nemám, každopádně začínám vyhledávat jablka, skořici, perníkové koření, dýně, mrkev, čokoládu, povidla... A první můj letos takový podzimnější recept byly právě šněci s tvarohem a povidlím!

Tento rok jsem teda nic nezavařovala tak, jako loni. Úroda se nám nevyvedla, naštěstí mi zbyly ještě nějaká povidla (ať už švestková nebo jablečná) z loňska. 

Recept je o něco složitější, ale není se čeho bát :) Jedná se o kynuté těsto, které doplníme náplněmi z tvarohu a povidel. Určitě by nebylo špatné přidat i rozinky v rumu, ale to by mi už doma nikdo nejedl! Abych nepřišla o úžasné rumové aroma (které mi taky sedí k podzimu), potírala jsem šneky rumovou majdou.

Tak si zadělejte těsto a než vám vykyne, můžete se jít ven proběhnout, jako jsem to udělala já ♥


Šneci s tvarohem a povidlím
- doba přípravy: 2,5 hodiny
- náročnost: střední
- porce: 16 šneků

Ingredience
těsto
220ml vlažného mléka
50g třtinového cukru
30g čerstvých kvasnic
500g hladké špaldové mouky
20ml řepkového oleje
50g Goldessy/žervé
žloutek
špetka soli
citrónová kůra

náplň
150g domácích povidel
250g tvarohu v alobalu
1 vejce
20g vanilkového pudinkového prášku
30ml javorového sirupu
citrónová kůra

na potření
15ml kokosového oleje
10ml javorového sirupu
15ml rumu


Postup
100ml vlažného mléka si smícháme s 10g cukru a kvasnicemi. Vrch posypeme lžičkou mouky a necháme vzejít kvásek. Mezitím si smícháme mouku se zbytkem cukru a špetkou soli. Přimícháme zbytek mléka, žloutek, olej, žervé, citrónovou kůru a kvásek. Dáme těsto do peřiny a necháme vykynout (1-1,5h). Na tvarohovou náplň si smícháme tvaroh, vejce, pudinkový prášek, javorový sirup a citrónovou kůru. Vykynuté těsto vyválíme do velkého obdélníku, který nejdříve potřeme povidlím a poté tvarohovou náplní. Těsto srolujeme a nakrájíme na šneky. Do vysypané formy skládáme šneky vedle sebe a dáme péct na 180°C 40 minut. V misce si rozpustíme kokosový olej a smícháme se sirupem a rumem. V polovině pečení šneky vytáhneme a potřeme touto směsí. Po vyndání z trouby šneky potřeme zbytkem směsi.

Makra na 1/16
Kalorie: 213 kcal
Bílkoviny: 9g
Sacharidy: 33.5g (9,5g cukru)
Tuky: 4g (1,5g nasycených)
Vláknina: 2,5g

Pekli jste už někdy šneky? S jakou náplní?



Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)


   Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet


Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

10 komentářů:

  1. Vyzerá to prudko jedlé a odkedy mám novú kuchyňu skúšam prudko jedlé recepty jeden za druhým. :) Už sa nemôžem dočkať až ich vyskúšam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu jsou vynikající 😍 ať se Ti v nové kuchyni líbí a hezky se Ti tam vaří a peče 😊

      Vymazat
  2. To vypadá božsky ♥ musím někdy vyzkoušet, jelikož miluju povidla :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale chutnají mi jenom domácí 😅😁 moc Ti děkuju Peti ❤

      Vymazat
  3. Vypadá to hrozně chutně! Ale bohužel to můžu udělat jen když jsem doma a nevím, jestli bych to zvládla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě bys to zvládla, není to tak těžké jak by to mohlo vypadat 😊

      Vymazat
  4. Šneci jsou u nás strašně oblíbení na všelijaké způsoby, slano i sladko :) Takhle jsem je ještě nezkoušela, takže pro mě skvělá inspirace :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je miluju nasladko! Ale ani se sýrem a šunkou jimi nepohrdnu :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥