pondělí 5. prosince 2022

Vánoční jedlý dárek: Perníčkový sirup

Stejně jako každý rok, nastal čas na přípravu jedlých dárků. Takovými stálicemi, co doma připravuji, jsou domácí utopenci, domácí Baileys či nakládaný hermelín. Už loni mě lákal domácí perníčkový sirup, ale nakonec se na něj čas nenašel. Letos už ano! Jak si tedy snadno mohou vaši obdarovaní pochutnávat na perníčkovém latte jako z kavárny?

Příprava je velice snadná, nejhorší je plnění sklenic. Jakmile vám to někde ukápne, všude to pak lepí. Je vhodné výsledný sirup ještě přelít přes jemné sítko, aby tam nebyly žádné velké kousky. Sladivost to má menší než například med, pro oslazení kávy v normálním hrníčku jsem potřebovala 20 ml a bylo cítit i perníkové koření.

Co se týče trvanlivosti, nejlepší je sirup zavařit. Poté vám vydrží dlouho. Po rozdělání je ho třeba brzy spotřebovat a uchovávat v lednici. Využít ho můžete buď na slazení kávy, polití lívanců nebo s ním osladit jakýkoliv koláč, jako kdyby jste sladili medem. Konzistenčně je sirup mezi vodou a javorovým sirupem.


Perníčkový sirup
Potřeby
  • 2 hrnky vody
  • 1 hrnek cukru
  • 2 lžíce perníkového koření
  • 3 malé sklenice
  • věci na ozdobu (kousek látky, stuha, perníček)



Postup
V kastrolu si smícháme vodu s cukrem a přidáme 2 lžíce perníkového koření. Pořádně promícháme a necháme cukr rozpustit. Až nám vznikne jednolitá směs, sirup přibližně 10 minut povaříme, aby lehce zhoustnul. Vysterilizované nádoby přes drobné sítko plníme sirupem a zašroubujeme. Pokud je sirup horký, chytne se víčko samo, jinak pro větší trvanlivost zasterilizujeme. Po otevření dáme do lednice a co nejdříve spotřebujeme.

Máte v plánu letos tvořit nějaké jedlé dárky?

13 komentářů:

  1. Pripravujem ho každý rok, ale pridávam tam aj iné suroviny :)
    Krásne si ho nazdobila. Pekný večer!

    OdpovědětVymazat
  2. Občas dělám jedlé dárky kolegům do práce - už jsem dělala nakládaný sýr, kokosové sušenky, pečený čaj. Letos jsem uvažovala o cibulové marmeládě, ale nevím, jestli to stihnu.

    OdpovědětVymazat
  3. O perníčkovém sirupu slyším poprvé 😊, ale vypadá dobře a určitě bude i skvěle chutnat 🙂.

    OdpovědětVymazat
  4. Míšo, mám moc ráda jedlé dárky, perníčkový sirup, na rozdíl od mnoha jiných (většinou bylinných) jsem nedělala.
    Děkuji za inspiraci a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. To je zajímavý nápad, o tom jsem ještě nikdy neslyšela :)

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý a originální nápad, jsem překvapená, že i příprava je jednoduchá :) Určitě obdarovaným udělá radost :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  7. Jak jsme se už bavily, taky mě lákal, ale nakonec to kašlu :D. Každopádně jsi ho moc hezky zabalila a věřím, že musí být dobrý <3

    OdpovědětVymazat
  8. Míšo, o perníčkovém sirupu slyším poprvé, ale ráda ho zkusím. 🙂

    OdpovědětVymazat
  9. To je skvělý, ačkoliv o tom slyším poprvé! Já tedy raději nic vyrábět nebudu, ale nápad super a určitě tím potěšíš :-) A když jsme u toho perníčku, tak jsem pekla a musím říct, že jsou luxusní a klidně bych je do Vánoc byla schopná spořádat :-D

    OdpovědětVymazat
  10. O pernickovem sirupu slyším poprvé. Určitě je výborný :)

    OdpovědětVymazat
  11. Perníčky miluji, ale o perníčkovém sirupu čtu poprvé ♥

    OdpovědětVymazat
  12. O takovém sirupu slyším poprvé, ale musí být vynikající! Na Vánoce jako dělaný. :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥