pondělí 28. listopadu 2022

Zdravé cukroví: Karobové rohlíčky s čokoládou

Původně jsem žádné zdravější cukroví připravovat nechtěla, ale nakonec mi to nedalo. Možná jste si už všimli, že se zde recepty nevyskytují tak, jako dříve. Jednoduše už mě to tolik nebaví a dokážu si představit lépe využití čas, než stát v kuchyni. Doufám, že vám to nebude vadit a i tak zůstanete věrni mému blogu. Zatím přesně nechci říkat, jakým směrem se to bude ubíjet, protože to sama přesně ještě nevím... :D Určitě mi do komentářů napište, o čem byste si rádi početli!

Tento recept jsem měla uložený již loni, ale nezbyla mi na něj kapacita. Nakonec jsem si na něj našla čas v rámci letošního pečení. Tyto karobové rohlíčky můžete upéct i s předstihem, jsou trvanlivé a neměly by se vám zkazit. Zdobení hořkou čokoládou a vlašskými oříšky vypadá prostě krásně.

Dále co se týče pečení, mám v plánu dělat už jen klasické cukroví :) Vánoce si přeci máme užít. Spousta lidí v mém okolí, i skrz ceny, péct nechce. Pro mě by to ale nebyly ty pravé Vánoce, bez té boží vůně doma. Má představa je kolem 8 druhů. Uvidíme, kolik jich nakonec bude. Jaké jsou vaše ambice?

Krásný adventní čas!

P.S. Z vánočních článků se můžete ještě určitě těšit na jeden nový vánoční jedlý dárek a na jeden cestovní. Dále se uvidí :)


Karobové rohlíčky (zdroj)
- doba přípravy: 15 minut
- náročnost: lehká
- porce: 4

Ingredience
120 g hladké špaldové mouky
30 g vlašských ořechů
30 g třtinového cukru
20 g karobu
100 g kokosového oleje
špetka soli

na ozdobu: 20 g hořké čokolády + 20 g vlašských ořechů


Postup
V mixéru si rozmixujeme vlašské ořechy a třtinový cukr. Přidáme k nim prosátou špaldovou mouku, karob a špetku soli. Pořádně promícháme a přidáme kokosový olej. Zpracujeme v nelepivé těsto a dáme odpočinout minimálně na hodinu do lednice. Z těsta tvarujeme drobné rohlíčky, které skládáme na pečící papír. Těsto mi vyšlo na 30 rohlíčků a pečeme na 160 °C do růžova (cca 15 minut). Až vychladnout, namáčíme v hořké čokoládě a obalujeme v mletých vlašských oříšcích.

Makra na 1/30
Kalorie: 61 kcal
Bílkoviny: 0,9 g
Sacharidy: 4,6 g
Tuky: 4 g

Budete letos péct nějaký nový druh vánočního cukroví?

12 komentářů:

  1. Jsem zvědavá na ten jedlý dárek - tyto nápady se vždycky hodí. Cukroví peču taky klasické - mám své oblíbené druhy. Letos mi do plánů zatím trochu "háže vidle" neschopenka. Chtěla už jsem o víkendu péct, ale moje viróza byla jiného názoru, tak jsem se vlastně jen povalovala. Jen adventní svícen jsem udělala.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají fakt parádně :). Já si ráda přečtu cokoliv a rozhodně zůstanu věrná <3. Já s tím pečením vůbec nevím, taky mi bez cukroví nepřijdou ty Vánoce jako pravé, ale ty víš, proč se tom uasi vyhnu :D. Ale uvidíme :).

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, vypadá moc krásně! Jedlé dárky taky dělávám, už bych se měla zamyslet, co to bude letos...
    A počet druhů - dělám malé dávky, každý má rád něco jiného, tak se počet vyšplhá na 12 - 14 druhů, tedy i s nepečeným...
    Měj pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ty vypadají moc krásně! Já dělám cukroví vždy klasické. Ikdyž bych nějakou zdravější verzi chtěla, ale neužila bych si to tolik jako právě ty klasické. Letos budu dělat jen pár druhů, protože to pak stejně nestíháme všechno sníst. Určitě budu dělat vosí hnízda (ty jsou u nás nejoblíbenější), linecké, vanilkové rohlíčky a perníčky. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají velmi dobře, určitě je ráda zkusím. Sice jsme si s mamkou a sestrou říkaly, že letos toho moc péct nebudeme, ale vypadá to, že to porušíme - koupila jsem dvě kuchařky. 🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou moc dobrý, já je dnes ochutnala 😋a to nejsem na zdravé věci 👍Ivet

      Vymazat
  6. To vypadá hodně dobře :) my pečeme každý rok s tetou na chalupě. Peče fakt ve velkém, i pro známé. Cca 30 druhů :D

    OdpovědětVymazat
  7. Jéé, no to vypadá nádherně, hned bych se zakousla! Já se těším extrémně na cukroví a chci si to všechno pořádně vychutnat! ♥ Já budu zítra péct perníčky.

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají krásně a moc se mi líbí nápad s jejich zdobením :) Já tento rok plánuju péct vanilkové rohlíčky a pracny, nic moc navíc nemá pro nás s přítelem smysl, nesnědli bychom to :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  9. Taky si nedovedu představit Vánoce bez domácího, upečeného cukroví. Miluji tu vůni a celkově přípravu a pečení cukroví, je to taková tradice, na kterou si vždy těším 😊. Jen to letos nebudu nijak přehánět s několika druhy a upeču jen to, co vím, že se opravdu sní a jen se po tom zapráší 😀, takže jen 5 druhů + vánočku.
    Tvůj blog se mi moc líbí a já určitě zůstanu věrná i nadále ❤. Líbí se mi, že tu u tebe najdu od každého něco a hlavně se mi líbí tvé články z různých výletů 🤗 a DIY (letos mám v plánu zkusit samotvrdnoucí hmotu, kterou jsi tady zmiňovala minulý rok 🙂).

    OdpovědětVymazat
  10. Zdravé mlsání není nikdy na škodu, já každý rok během Vánoc přiberu 2-3 kila, takže tohle je skvělý tip! :D :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥