středa 10. února 2021

Čočková směs s kokosovým mlékem (1/4 381 kcal)

Vítám vás u nové výzvy! Na únor byly zvolené suroviny červená čočka a kukuřice. Dlouho jsem se nemohla rozhodnout, co vytvořím. Nejdříve jsem chtěla polévku, pak placičky, ale vyhrála to ta nejvíc jednoduchá směs k těstovinám (zkouškové, rozumíme si :D).

A Navrmi to viděla stejně jako já (viz foto dole :D). Tento recept určitě potěší všechny, kteří jsou vegetariáni, vegani, nesmí laktózu a při volbě bezlepkových surovin i bezlepkáři! Místo smetany jsem použila lehké kokosové mléko, které směs krásně zjemnilo a přidalo ji kokosový podtext.

Já jsem si ke směsi uvařila špagety, ale výborné je to i samotné. To bych poté směs rozdělila jen na 3 porce a ne na 4. A i když se jedná o veganské jídlo, na porci má 20 g bílkovin, což je velmi slušné! :)
 

 Čočková směs s kokosovým mlékem
- doba přípravy: 30 minut
- náročnost: lehká
- porce: 4

Ingredience
150 g červené čočky
100 g kukuřice
100 g mrkve
1 cibule
160 g uzeného tofu
150 g celozrnných špaget 
160 ml kokosového mléka (100 g /86 kcal) 
5 ml řepkového oleje
500 ml vývaru (500 ml vody + lžíce zdravějšího bujónu bez glutamátu)
 
Postup
Dáme si vařit špagety. Cibuli si očistíme a nakrájíme na kostičky. Mrkev si očistíme a nakrájíme na půlměsíčky (nebo jakkoliv chcete). Dáme na rozpálený olej a chvíli restujeme. Poté přidáme červenou čočku, vývar a vaříme do změknutí či vypaření vody. Poté vmícháme kukuřici, nakrájené tofu a kokosové mléko. Promícháme a podáváme s vařenými těstovinami.
 

Makra na 1/4
Kalorie: 390 kcal
Bílkoviny: 20 g
Sacharidy: 53,5 g
Tuky: 9 g
Vláknina: 4 g

Nezapomeňte se podívat, co připravila Navrmi z vybraných surovin. I tentokrár jsme se celkem nezávisle shodly ♥
 
 

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál. Pro jakýkoliv kontakt mě neváhejte kontaktovat na mailu michalkasislerova@seznam.cz

Máte rádi červenou čočku? Co z ní připravujete?

26 komentářů:

  1. Mňam, tak to vypadá skvěle! Miluju čočku snad na všechny způsoby, hned si recept ukládám a děkuji za další inspiraci!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky! Rádo se stalo, jsem ráda, že se Ti receptík líbí ♥

      Vymazat
  2. Tak tohle asi pro mne není - já se s luštěninami moc nekámoším...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé Stáňi, to je škoda. Přitom jsou tak zdravé :)

      Vymazat
  3. Miluji takové jednoduché, zdravé směsi, mňam! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máme to stejně :) Když se všechno dělá v jedné pánvi, je to ten nejlepší recept! :D

      Vymazat
  4. takéto recepty milujem, hlavne tú kombináciu šošovica a kokosové mlieko sa mi veľmi páči :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud jsi to ještě nikdy nevyzkoušela, tak to rozhodně zkus, je to vynikající :)

      Vymazat
  5. Čočku teda moc nemusím,se tohle vypadá vážně mňam!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zvláštní, kolikati lidem nechutná čočka... :D Moc děkuju!

      Vymazat
  6. Super recept, ale já se ty čočky nějak bojím... v polívce ji mám ráda, ale taková ta běžná čočka s párkem pro mě není, tak se moc nepouštím do receptů s ní...

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teda miluju u čočku na kyselo, tak mi tato výzva nepřišla vůbec těžká v tom, něco vymyslet :) Ale chápu, každý máme jiné chutě :)

      Vymazat
  7. jééé, to vypadá supr, podobný jídla miluju :)
    Sarushef blog

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuju Sári ♥ Jsem ráda, že se zde najdou i další milovníci čočky kromě mě :D

      Vymazat
  8. To vypadá dobře! Přiznám se, že čočku nemusím a stačí mi jednou ročně na Nový rok 😅, ale tahle kombinace nevypadá vůbec špatně 🙂.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to já ji jím kdykoliv během roku, ale na nový rok ji vždycky zapomenu uvařit :D Moc děkuju :)

      Vymazat
  9. Ahoj, jídlo vypadá fakt krásně a chutně, ale já luštěniny nenávidím už od jesliček a asi mě to hned tak nepřejde... Každopádně mě zaujalo to kokosové mléko na zjemnění, to si musím zapamatovat:-) Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani, kokosové mléko ráda používám místo smetany na zjemnění. Nejvýhodnější ho mají v Lídlu, určitě ho vyzkoušej, je super na dochucení pokrmů :) Děkuji, ty také ♥

      Vymazat
  10. Čočku mám ráda, ale ta kombinace s kokosovým mlékem mi přijde zvláštní :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě ne, ale to bude asi tím, že hodně sleduju vegany a oni sami to hodně používají. Tak to mám odkoukané od nich a moc mi to tak chutná :)

      Vymazat
  11. Podobné směsi mám čím dál tím radši, sama jsem tento týden vařila luštěninovou směs s kokosovým mlékem :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to moc ráda slyším Domi :) Také ráda zařazuji vegan jídla do svého jídelníčku. Hlavně obědy a večeře :)

      Vymazat
  12. Hele, nad polívkou jsem taky přemýšlela :D
    Ale tohle mám ráda, rychle, jednoduše a výborně :)
    Hmm a kokosové mléko dodá pokrmům vždy super krémovou chuť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, já taky. Skoro bez práce a je to hrozně dobrý :)

      Vymazat
  13. To vypadá na chutný recept, čočku mám moc ráda a s kokosovým mlékem je také určitě skvělá! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To kokosové mléko tomu dodá úplně skvělou chuť, určitě ho zkus někdy použít místo klasické smetany :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥