čtvrtek 28. května 2020

Kefírový strakáč (1/8 180 kcal)

Ty nepovedené recepty dopadají nejlépe! U tohodle koláčku jsem úplně zapomněla na drobenku, kterou jsem mu chtěla udělat, ale nakonec ji vůbec nepotřeboval. Vynikající vláčné těsto z kefíru, doplněné tvarohovou a makovou náplní bez vaření.

Koláček dokáže krásně zasytit, na jeden kousek má 12g bílkovin! V těstě používám ovesnou mouku, kterou jsem si doma umlela z ovesných vloček. Protein můžete nahradit nějakým suchým sladidlem, ale poté se změní rozložení makroživin.

Do makové náplně jsem přidala domácí povidla, aby byla vláčnější. Můžete ale použít i nějakou marmeládu nebo jablečné pyré :)



Kefírový strakáč
- doba přípravy: 60 minut
- náročnost: lehké
- porce: 8

Ingredience
korpus
290ml kefíru
1 vejce
60g ovesné mouky
40g vanilkového proteinu
lžička prášku do pečiva

tvarohová náplň
250g odtučněného tvarohu
lžíce rumu
lžička citrónové kůry
20g třitnového cukru
1 vejce

maková náplň
50g mletého máku
20g třtinového cukru
lžíce rumu
lžička citrónové kůry
50ml mléka
70g domácích povidel
skořice

Postup
V míse smícháme kefír a vejce. Vícháme mouku, protein a prášek do pečiva. Formu si vymažeme a vysypeme kokosem, vlijeme korpus. Na tvarohovou a makovou náplň si vše smícháme. Na korpus dáváme po lžičkách obě náplně a pečeme na 180°C 45 minut.

Makra na 1/8
Kalorie: 180 kcal
Bílkoviny: 12 g
Sacharidy: 18 g
Tuky: 6,4 g
Vláknina: 2 g

Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Už se vám také někdy stalo, že jste recept udělali jinak, 

než jste chtěli a nakonec to byla strašná dobrota?

11 komentářů:

  1. U nás není moc v kurzu mák, takže tohle asi pokoušet nebudu.
    Jinak jsem včeera dělala banánové lívanečky podle tebe a nedala jsem skořici ani prášek do pečiva (na oboje jsem zapomněla). A dobré byly i tak :)

    OdpovědětVymazat
  2. Teď si asi nic konkrétního nevybavím, ale stalo se to určitě :) Nechtěla bys napsat kuchařku? Mně se totiž blbě ukládá každej recept, kterej sem napíšeš :D :D <3

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, to je hrozně milé! Moc děkuji Páji ♥ Hele asi Tě zklamu, ale zatím to v plánu nemám :D :)

      Vymazat
  3. Ahoj,
    to je zajímavý recept, s kefírem jsem ještě nic nezkoušela. ta povidla v máku jsou dobrý nápad, to by mě nenapadlo. Já mám moc nevyhledávám, ale doma je celkem oblíbený. Jinka bych si tvoji kuchařku taky klidně koupila, viz komentář výše:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Hani,
      moc děkuji, je to milé ♥ Zatím ale nic takového v plánu nemám :) Ta povidla udělají makovou náplň krásně vláčnou :)

      Vymazat
  4. Koláče s mákem to je něco pro mě :) A vypadá dokonale, už se těším až ho vyzkouším :)

    https://nikolzmoravy.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Tak tento koláček vypadá božsky😍

    OdpovědětVymazat
  6. Už se těším, až se domluvíme konečně na té návštěvě a dojedeš za náma s nějakým takovým vynikajicím zákuskem :D :)

    OdpovědětVymazat
  7. Z těch tvých dobrot jednou zešílím! Nevím, co vyzkoušet dříve! :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥