pátek 10. dubna 2020

Výzva: Kynuté lívance s povidlím (1/3 193 kcal)

Na tuhle výzvu jsem se moc těšila! Tento měsíc byla sladká a nesla se ve vzduchu droždí a povidel, které jsme vybraly spolu s Navrmi. Musím říct, že teda horší načasování ohledně nedostatku droždí už ani nemohlo být, ale naštěstí ho doma mám od mamky dost :D :)

Tip i pro vás - poptejte se v pekárnách po droždí. Mamka tam koupila kilo droždí (prodávají jenom po kile) za asi 36kč. Buď nakouskovat do mrazáku nebo se s někým rozdělit :)

Kynuté lívance jsem už jednou dělala, když jsme koukali s Dominikem na Šéfa na grilu, nebo jak se to jmenuje, tak jsem se rozhodla, že bych je mohla udělat ještě jednou a podělit se s vámi o tento jednoduchý recept na lívance, které jsou krásně nadýchané a ani nepotřebujete vejce! :)

My jsme si je dali s domácím jablečným povidlím, oslazeným polotučným tvarohem a hořkou čokoládou. V lednici jsme měli i jahody, na ty jsem si ale nevzpomněla :D 


Kynuté lívance s povidlím
- doba přípravy: 90 minut
- náročnost: lehké
- porce: 4


Ingredience
125g hladké špaldové mouky
150ml mléka
10g čerstvého droždí
10g třtinového cukru
špetka soli
citrónová kůra

tvaroh
povidla
ovoce

Těsto po nakynutí

Postup
V míse smícháme kvasnice s třtinovým cukrem. Až se roztečou, vmícháme mléko a pořádně promícháme. Potom zamícháme mouku, sůl a citrónovou kůru. Necháme kynout cca 60-90 minut, než těsto viditelně nakyne. Na nepřilnavé pánvi děláme menší lívance (ze lžíce těsta), cca 1 minutu z každé strany. Podáváme s domácím povidlím, tvarohem a ovocem.

Makra na 1/3 lívancového těsta bez ozdob
Kalorie: 193 kcal
Bílkoviny: 7,1 g
Sacharidy: 35,8 g
Tuky: 1,4 g
Vláknina: 2,5 g

Určitě se nezapomeňte podívat, co připravila Navrmi z droždí a povidel. Já vám moc děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Zkoušeli jste už kynuté lívance? 

 

25 komentářů:

  1. Kynuté lívance jsem ještě nezkoušela. Dělám lívanečky z jogurtu, kreté právě mají výhodu, že jsou hned hotové. A taky mívám doma častejí jogurt než droždí :). Ale ty tvoje vypadají moc pěkně.
    Hezké Velikonoce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také většinou nemám čas a dělám obyč s mlékem. Ale teď je času habaděj a ty kynuté jsou krásně nadýchané, tak jsem si řekla, proč je neudělat :)

      Vymazat
    2. Krásné Velikonoce i Tobě, Stáni ♥

      Vymazat
  2. Kynuté lívance jsem ještě nezkoušela, vlastně jsem dělala jen ty nejjednodušší lívance z banánu a vajíčka :D Ale ráda bych zkusila i takovéto poctivé lívance, tak jestli seženu droždí, možná vyzkouším tyto a uvidím, co z toho vznikne :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já je už dělala po druhé a vždycky se povedly na 1*. Krásně vláčné a nadýchané :)

      Vymazat
  3. Ty už jsem neměla ani nepamatuji! Vždycky je dělávala babička, s povidly.

    OdpovědětVymazat
  4. Kynuté lívance jsem snad nikdy neměla, ale vypadají výborně a už delší dobu jsem je chtěla zkusit, takže moc děkuju za recept!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo ♥ Recept je velmi jednoduchý, jenom to droždí mít doma :D :)

      Vymazat
  5. Pořádné lívance jsem měla snad jednou a ani je moc nevyhledávám, ale vypadají dobře, povedly se ti!

    OdpovědětVymazat
  6. Sakra mňam, ty by se teď hodily ke kávě! :D :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím :D :) Až budeš mít čas na přípravu, určitě je zkus :)

      Vymazat
  7. Oh, tento recept s fotkami som rozhodne nemala vidieť teraz večer. :D Vyzerá to perfektne!

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj,
    my doma děláme vždy kynuté lívance. Mamka je dělala zrovna minulý týden, máme je moc rádi. První den je máme většinou na sladko, další dny pak obalené ve vajíčku:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      děkuju za tip! Vůbec by mě nenapadlo je obalovat ve vajíčku :) U nás se teda nikdy nedělaly, ale jsem ráda, že jsem je objevila :)

      Vymazat
  9. Já kynuté nikdy nezkoušela, jediné, co dělávám, jsou banánové a fakt nám chutnají. Ale vzhledově se teda stydím oproti tobě, ty jsou tak nádherné! :D Vyzkouším to, až zase budu dělat nějakou tu snídani, když jsem se na ně tak naučila. :Dd

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Banánové také nejsou špatné, ale kdybych si měla vybrat, tyhle vedou na plné čáře! Většinou se mi nepovede, aby lívance byly totálně fluffy, ale tyhle přesně tohle jsou! Moc děkuju ♥ Příště Tě zase pochválím :D ♥

      Vymazat
  10. Mňam! Miluju lívance nebo palačinky, vždycky bych jich snědla celý vagón! :D Ale kynuté lívance jsem asi nikdy neměla, tudíž je určitě musím vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale musím se hlídat :D :) Zkus, jsou vynikající :)

      Vymazat
  11. recept si ukladám, vyzerájú parádne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju :) Lívance jsou na nedělní ráno jako dělané :)

      Vymazat
  12. Taky jsem se na tuhle výzvu moc těšila :)
    Hele ale droždí po kilech?! To už je prasárna :D
    Každopádně recept vypadá moc krásně, akorát teda asi jsem na tohle moc líná :/ Ja mám nejradši snídaně co jsou do (max.) peti minut hotové :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tojo, ale zbytek dáš do mrazáku :D :) A já asi 150g droždí spotřebovala během 3 týdnů, takže já si pro to kilo půjdu :D :) Moc děkuju ♥ Chápu, já se ráda rozmazluju :D :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥