neděle 15. prosince 2019

DIY jedlé dárky: Domácí perníčková granola

Přináším vám další inspiraci na jedlý  dárek - Perníková granola, protože co více se hodí k Vánocům, než perníkové koření. Minule jsme si připravovali Domácí směs na kakao, dnes to bude granola. Z uvedených gramáží vám vznikne něco přes 800g granoly, což si myslím, že na takových 4-5 pytlíčků vystačí (záleží, jak je budete dělat veliké).


 Příprava granoly je hrozně jednoduchá. Vše se jen smíchá a dá péct na 15 minut. Klidně můžete nějaké druhy oříšků či sušeného ovoce vynechat či nahradit jiným druhem. Po upečení je důležité nechat granolu vychladnout a až poté jí dát do pytlíčků, aby se nezapařila. 

Co tedy na domácí perníkovou granolu budeme potřebovat?
  • 500g celých ovesných vloček
  • 50g fíků
  • 50g meruněk
  • 50g vlašských ořechů
  • 50g mandlí
  • 50g lněného semínka
  • 25g kokosu
  • 100g medu
  • 80g kokosového oleje
  • 1/2 lžíce perníkového koření
  • 1/2 lžíce skořice
Ovesné vločky si smícháme s lněným semínkem, nakrájenými mandlemi a vlašskými oříšky. Poté přidáme na kousky nakrájené fíky a meruňky.


Nakonec vmícháme kokos a koření. Med si rozpustíme spolu s kokosovým olejem a vlijeme do suchých ingrediencí.


Pořádně promícháme a vysypeme na plech vyložený pečícím papírem. Pečeme na 150°C 15 minut. Po 5 minutách vždy promícháme. Necháme vychladnout.


Koupila jsem si v Kohinooru pevnější pytlíčky po 2kč/kus se širokým dnem. Pak už jen stačí nějaká hezká stužka a papírek s informacemi. Stejně jako u směsi na kakao, i zde jsem si před počítač ulehčila práci a vytvořila informační papírek přes Photofiltre.


To by bylo pro dnešní článek vše. Doufám, že se vám můj jednoduchý návod na dobrý diy dárek líbil :) Moc vám děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Máte rádi granoly? Tvoříte nějaké DIY dárky pro své blízké?

4 komentáře:

  1. Mně se nápad DIY dárků moc líbí, ale nikdy nemám úplně inspiraci na to, co vytvořit :( Ale nápad granoly se mi moc líbí, určitě je skvělá :)

    Another Dominika | Ze sekáče

    OdpovědětVymazat
  2. O domácí granole jsem pro kolegy uvažovala taky, ale nevím, co by tomu říkala pánská část oddělení, takže asi nakonec budu nakládat sýr :). Příští rok mi jednoho chlapa nahradí další kolegyně, tak možná sáhnu po té granole

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tyjo, kdyby ten text byl ještě lehce upraven, tak si normálně i myslím, že to bylo vystaveno někde v obchodě, máš to krásný! Každopádně domácí granolu jsem ještě nikdy nezkoušela a to už musím konečně změnit.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥