středa 18. prosince 2019

Karobové pracny (1/16 73 kcal)

Letos stíhám péct jen měsíc před Vánoci, proto volím druhy cukroví, které mi bez problémů vydrží do Vánoc. Další recept, který vám přináším je na Karobové pracny. Recept jsem našla v applikaci Fitrecepty, ale musela jsem ho mírně upravit, protože po přesném dodržení ingrediencí těsto vůbec nedrželo pospolu.

Těsto mi vyšlo na 16 kousků, ale hodně se to odvíjí od velikostí použitých tvarů. Já mám formy stoleté od babičky ♥ A po vymazání kokosovým olejem z nich šly pracny krásně ven.

Při plnění formiček udělejte uprostřed menší prohlubeň, ať se těsto hezky propeče. V troubě je hlídejte, ať je nespálíte. Každá trouba peče jinak, proto přikládám rozmezí. V mletém třtinovém či jiném cukru je samozřejmě obalovat nemusíte, ale těsto je slazené decentně.

Nebudeme to zdržovat a jdeme na to :)



Karobové pracny
- doba přípravy: 40 minut + odležení
- náročnost: lehké
- porce: 16

Ingredience
120g hladké špaldové mouky
40g mletých vlašských ořechů
40g kokosového oleje
30g domácího medu
10g (lžíce) karobu či kakaa
lžička skořice
1/2 lžičky perníkového koření
mletý třtinový cukr s vanilkovým práškem na obalení
kokosový olej na vymazání formiček


Postup
Mouku smícháme s mletými vlašskými ořechy, karobem/kakaem, skořicí a perníkovým kořením. Poté přidáme rozpuštěný kokosový olej a med. Vše zpracujeme v kompaktní těsto a dáme na minimálně 30 minut odležet do lednice. Mezitím si formičky vymažeme kokosovým olejem. Těsto vtlačíme do formiček a dáme péct na 180°C 10-15 minut. Necháme chvilku vychladnout a ihned vyklápíme a obalujeme ve třtinovým cukru.

Kalorické údaje na  kousek (1/16)
Kalorie: 73 kcal
Bílkoviny: 1,4 g
Sacharidy: 7,5 g
Tuky: 4 g
Vláknina: 0,6 g

Moc vám děkuju za návštěvu a a přečtení! ♥ Určitě blog sledujte i na další sociálních sítích, jako je Facebooková stránka, Instagramový účet či Youtube kanál.

Pečete doma pracny? Kolik už máte napečeného cukroví?

2 komentáře:

  1. Zajímavé pracny, já se o klasické pokoušela loni a nešly mi vyklopit, i když byly formičky vymazané :D Proto jsem se naštvala a na pracny rezignovala :D
    Letos jsem dělala 4 druhy cukroví a mamka dva. Víc u nás nemá smysl dělat, protože není, kdo by to jedl :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já peču cukroví klasické - i pracny. Mám recept, kde je stejně ořechů, tuku i mouky a cukru polovic. Dělám je vždycky z dvojité dávky - je to manželovo nejoblíbenější cukroví :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥