pátek 29. března 2019

Špaldové tvarohové buchty (141 kcal)

Buchty, které jsem poprvé pekla při příležitosti našeho druhého setkání s Aničkou. Víte, já často na setkání nosím nějaké dobroty, takže když jsem se zeptala Aničky co má ráda, padly právě tvarohové buchty a já výzvu přijala.

S těstem se skvěle pracuje, buchty jsou krásně nadýchané a vydrží dlouho měkké (vyzkoušeny dny a pořád jsou výborné).

Klidně můžete tvaroh doplnit rozinkami nebo nastrouhanou citrónovou kůrou. Kdo tvaroh nemusí. může jako náplň použít švestková nebo jablečná povidla či makovou náplň.

Recept je o něco složitější, ale jenom kvůli tomu, že se jedná o kynuté těsto, jinak se nemáte čeho bát :) Na konci najdete zase makra na jeden kousek. Já si na snídani dávám 3, ale každý podle chuti :)


Špaldové tvarohové buchty
- doba přípravy: 130 minut (40 min příprava + 60 minut kynutí + 30 min pečení)
- náročnost: střední
- porce: 10
Ingredience
100ml vlažného mléka
15g čerstvého droždí
1 lžíce třtinového cukru
200g hladké špaldové mouky
25ml řepkového oleje
30g bílého jogurtu
pár kapek flavdrops/stévie nebo suché sladidlo
+ špaldová mouka na podsypání

250g odtučněného tvarohu
10g pudinkového vanilkového prášku
30ml javorového sirupu/medu/třtinového cukru
podle chuti citrónová kůra, rozinky, povidla
řepkový olej


Postup
Do vlažného mléka dáme droždí a cukr a směs rozmícháme. Poprášíme lžičkou špaldové mouky a necháme vzejít kvásek. Mezitím si smícháme hladkou špaldovou mouku, olej a bílý jogurt. Poté přidáme kvásek a sladidlo. Necháme vykynout na teplém místě cca 1 hodinu (můžete nedat i 1,5h). Na náplň si smícháme tvaroh, javorový sirup a pudinkový prášek. Vykynuté těsto si rozdělíme na 10 dílů. Každý vyválíme a doprostřed dáme lžíci náplně a zabalíme. Buchty pokládáme do olejem vymazané formy a každou buchtu kolem dokola také pomašlujeme olejem (aby od sebe šly dobře oddělit). Buchty pečeme na 180°C do zlatova (20-30 minut).

Makra na 1 buchtu (1/10 těsta)
Kalorie: 141 kcal
Bílkoviny: 7,5g
Sacharidy: 20g
Tuky: 3g
Vláknina: 1,2g

Doufám, že se vám dnešní recept líbil a já se na vás budu těšit zase u další dobroty! ♥ Recept je podle skvělé Barunky (IG @barunac).

S láskou, Míša :-*

Máte rádi "Honzovy buchty"? Jaká je vaše nejoblíbenější náplň?

 

Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu

  Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet


Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

16 komentářů:

  1. Páni, tak teď mám na ně neskutečnou chuť! :D Mnam, miluji tvarohové náplně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, ale stejně miluju i makový a jablečný :D :D

      Vymazat
  2. Já tvaroh miluju. Když sladké, tak jedině s tvarohem - mňam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvaroh je fakt výborný a člověk doplní i nějaké bílkoviny :)

      Vymazat
  3. Mám buchty moc ráda a tyhle vypadají fantasticky! ♥
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky, od babičky jsou fantastický :) Děkuji moc Peti ♥

      Vymazat
  4. Vypadají dobře, i když já o něco raději ty s povidly ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám zase s povidly ráda nejméně, ale taky to není špatné :)

      Vymazat
  5. Cokoliv s tvarohem já můžu a vypadají opravdu skvěle :)
    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, miluju strouhaný tvarohovo-kakaový koláč :) Moc Ti děkuji ♥

      Vymazat
  6. Tak to je ňamka, vypadají skvěle :) Děkuji za recept, vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Ti Aires za milá slova ♥ Jsem ráda, že se Ti recept líbí a že Tě zaujal :)

      Vymazat
  7. Tyhle buchty mě vždy (v dobrém) připomenou na školní jídelnu - bylo to snad jediné jídlo, které jsem odtamtud jedla :D. Budu to muset vyzkoušet a podělit se s kamarády tady v Německu. Myslím, že něco takového zřejmě neznají :)

    Life by Angellyca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nám je teda ve školní jídelně snad nikdy nedělaly nebo si na to aspoň nepamatuju :D Chudáčci, to teda musíš honem napravit :)

      Vymazat
  8. Ako dávno som ich už nejedla vyzerajú perfektne a musia aj tak chutiť♥ maminka ich robievala niekedy plnili sme im vsetkým možným tvarohom, makom, lekvárom, orechami či čokoládou pekné spomienky na detstvo:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To věřím :) Příště možná náplně i namixuju :) A už jsem je taky teď dlouho neměla, tak na ně asi založím :D Nebo možná na jejich sourozence v podobě buchet vařených v páře :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥