pondělí 25. března 2019

Čokoládový fondán - lava cake (562 kcal)

Tuto mňamku jsem poprvé ochutnala na naší letošní Valentýnské večeři. A hrozně mě moc zachutnala, fakt. Když jsme tam za 2 týdny vyrazili znovu, dala jsem si ji po hlavním chodu znovu :D Proto jsem zapátrala, jestli neexistuje i nějaký zdravější recept. Našla jsem 3 a zatím vyzkoušela jenom jeden (pekl se už ale několikrát).

Bože, to je tak dobrý!! Pokud taky tak milujete čokoládu, tenhle zdravý lava cake si prostě zamilujete. 

Recept je hrozně jednoduchý. Jediné, co je horší, tak odhadnout dobu pečení. Já nejdřív pekla jenom 10 minut a bylo to málo. 15 mi vyšlo akorát. Když opatrně s formou zahýbáte, těsto by se nemělo hýbat a fondán půjde hezky z formy (aspoň ty kraje, spodek moc ne, jak můžete vidět na fotce :D).

Recept je včetně maker. Pro někoho jenom na snídani 562 kcal je moc, může fondán rozdělit na 2 porce. Já ho mám ale jenom na jednu.



Čokoládový fondán - lava cake
- doba přípravy: 25 minut
- náročnost: lehké
- porce: 1 (2)

Ingredience
50g hladké špaldové mouky
40g čokoládového proteinu
1 vejce
20g hořké čokolády
5g kakaa
90ml mléka/vody 
olej na vymazání formy
mouka na vymazání formy


Postup
Smícháme si mouku, protein a kakao. Poté přidáme vejce a mléko nebo vodu. Promícháme a přidáme rozpuštěnou hořkou čokoládu. Těsto bude hutnější. Přendáme do vymazané a vysypané formy a pečeme na 180°C dle velikosti formy - 10 (menší) -15 (větší) minut. Opatrně vyndáme a horké podáváme nejlépe s přelivem z horkého lesního ovoce a zmrzlinou.

Makra
Kalorie: 562 kcal
Bílkoviny: 47,5g
Sacharidy: 45,5g
Tuky: 18,4g
Vláknina: 7g

Recept je z instagramu jidlem_ke_zdravi :)

Máte rádi čokoládu? Jaký je váš oblíbený recept s ní? 

Znáte lava cake? Preferujete lava cake, suflé nebo fondán?


Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu :)

  Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet



Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

16 komentářů:

  1. Tohle jsem vždycky chtěla strašně moc ochutnat, ale ještě nikdy jsem nenarazila na restauraci, kde by to měli :D tak to asi vyzkouším doma :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli to nemáš daleko, tak Opatovská hospoda - tam jsem ho už měla 2x a vždy luxus :)

      Vymazat
  2. Já vím, že čokoládové fondány vídám často v MasterChef a vždycky nechápu, jak se někomu může povést.. každopádně z tvého návodu to celý zní celkem snadno, přesto bych si já na to netroufla :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To netuším, na MasterChef nekoukám :) Ono to opravdu není těžké. Nejhorší je odhadnout dobu pečení :)

      Vymazat
  3. Tak toto vyzera uplne super milujeme cokoladove veci a take daco ako. fondan som este neskusala. Je nacase to zmenit Dokonca to nevyzera ani komplikovane.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem na čokoládě úplně závislá a něco čokoládového mám minimálně obden :D Opravdu se není čeho bát :)

      Vymazat
  4. To je boží, to musím vyzkoušet! Čokoládu miluju a tenhle dortík vypadá úžasně :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus, není v tom nic složitého :) Děkuji ♥

      Vymazat
  5. Čokoládový fondán mám ráda. Doma jsem se o něj ale nepokoušela, dávám si ho, když jdeme někam na večeři. Má tak pro mne punc určité slavnostnosti. Ale aspoň jednou bych ho vyzkoušet mohla (byť nejspíš půjdu do klasiky - muž není přiznivce zdravějších variant;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu je to takové slavnostnější, ale proč si s tím nezpříjemnit jinak velmi náročný den? :) To chápu, každopádně přítel projevil zájem i o tuto zdravější variantu, tak mi udělal velikou radost :)

      Vymazat
  6. Tneto koláček už chci dlouho vyzkoušet! :D Tak se asi vrhnu na tvůj recept:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já před 2 měsíci ještě o něm vůbec nevěděla, ale teď si ho dopřávám každý týden jednou na snídani :)

      Vymazat
  7. Tak tohle se ti opravdu povedlo! Já měla takovýhle dezert ve Španělsku (v klasické předpokládám mega kalorické verzi) a byl opravdu vynikajicí! Takže tohle prostě musím zkusit :)

    Life by Angellyca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji ♥ No, radši ani nechci vidět, jak je na tom klasika, protože to bude pálka. Co jsem koukala na recept, tak mouka, cukr, máslo, vejce :D :D Doufám, že Ti bude chutnat ♥

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥