úterý 19. února 2019

Špaldovo-žitný kynutý chléb (1/12 114kcal)

Pečivo, večné téma. Jíst či nejíst? Za mě rozhodne jíst! A když mám čas, tak mám nejradši domácí pečivo. Zde na blogu už na něj najdete několik receptů. Mezi moje nejoblíbenější patří Semínkový chléb, Domácí proteinové špaldové buchty a Domácí chléb bez kynutí.
Tentokrát jsem se ale pustila do kynutého. Recept vám přináším, protože už jsem ho pekla 3x a je fakt dobrý. Se snad ani neda zkazit :) Těsto zvládnete v pohodě ručně, nepoužívám na recepty robota a v tomto případě ani domácí pekárnu.

Nejradši ho mám namazaný lučinou se šunkou nebo k vajíčkům na jakýkoliv způsob, to já můžu! Dávám si dva kousky na večeři, ale můžete si ho dát kdykoliv na něj budete mít chuť :)



Špaldový kynutý chléb
- doba přípravy: 120 minut (20 min příprava + 60 min kynutí + 40 min pečení)
- náročnost: střední
- porce:1 bochník o cca 12 plátků

Ingredience
150g hladké špaldové mouky
150g žitné chlebové mouky
80g jemných vloček
200ml vlažné vody
150ml horké vody
10g droždí
1 1/2 lžičky soli
1 lžička třtinového cukru
2 lžíce octa
semínka dle chuti


Postup
Vločky zalijeme 150ml horké vody a necháme odpočinout. Mezitím si zaděláme na kvásek - do vlažné vody dáme droždí a lžičku třtinového cukru a rozmícháme. Poprášíme lžičkou špaldové mouky a necháme kvásek cca 10-15 minut odpočívat. Mezitím si smícháme ve velké míse mouky, sůl a semínka. Poté přidáme kvásek, spařené vločky a ocet. Pořádně promícháme vařečkou. Těsto bude mírně lepivé, ale tak to má být. Dáme do chlebové formy (kterou můžete radši vyložit pečícím papírem), uhladíme a dáme na 1-1,5h vykynout a teplé místo. Těsto musí 2x svůj objem. Poté potříkáme rukama povrch a dáme péct na 200°C 40 minut. Necháme vychladnout.

Makra na 1 krajíc (1/12 těsta)

Kalorie: 114 kcal
Bílkoviny: 3,5g
Sacharidy: 22g
Tuky: 0,75g
Vláknina: 2,3g

Makra jsou vypočítaná bez použití semínek.


Moc vám děkuji za shléhnutí receptu ♥ Určitě ho doma vyzkoušejte, je hrozně jednoduchý a moc dobrý. Vydrží měkký cca 2-3 dny, ale není to žádný obr, takže ho v klidu stihnete sníst :)

S láskou, Míša ♥

 Pečete doma svoje pečivo? Děláte ho ručně nebo za pomocí pekárny?

Pokud se Ti recept, fotka či má tvorba líbí, moc mě potěší Tvůj komentář na blogu či přidání se k mým pravidelným čtenářům, like na FB stránce, odběr na Youtube nebo follow na instagramu



  Sociální sítě:
Facebook stránka
Instagram účet

Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu

20 komentářů:

  1. Vida, připomněla jsi mi, že mám ještě zbytek žitné mouky, takže bych ho mohla využít a tvůj recept vyzkoušet. Ale asi až sníme tousty z boxu :-D...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těch jste dostali opravdu požehnaně :D Když vyzkoušíš, budu moc ráda ♥ já žitnou mouku přidávám i třeba do palačinek nebo jiných těst na koláč :)

      Vymazat
  2. Chlebík vypadá parádně! :) Já popravdě ještě nikdy nezkoušela péct žádný chléb:O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Ti děkuji Kubi ♥ Tyjo, to se divím :) Na poprvé možná zkus nějaký nekynutý (i takový tady na blogu najdeš) a pak se vrhni na kynuté. Až já na tom budu lépe, rozhodně chci zkusit z kvásku :)

      Vymazat
  3. Vypadá moc dobře :) chlebovou formu mám, tak ho určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Maris ♥♥ Já jsem ji dostala předloni od taťky k Vánocům a hanba mi, tohle byl můj druhý chleba od té doby :D :D

      Vymazat
  4. suepr Miško jsi moc sikovna :) ja mam doma takovou prima formu, do ktere se hodi chlebik, uz jsem delsi dobu nic nepekla, tak se na to vrhu po vikendu, diky za super tip :) jeste ze znam tvuj blog kde vzdy narazim na neco super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Veru, jsi zlato ♥ To by jsi to rozhodně měla napravit a něco dobrého si připravit :)

      Vymazat
  5. Super recept, chleba vypadá skvěle :) u nás doma ho peče ségra každý týden :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš teda šikovnou ségru :) Takhle často jsem na to líná, ale až třeba budeme bydlet sami s přítelem, bude chuť větší O:)

      Vymazat
  6. Opäť ďalší skvelý recept, chlebík vyzerá veľmi chutne :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  7. Úžasný recept, milujem špaldové ... všetko :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já taky :) Ale třeba na palačinky a lívance nenechám dopustit na pohankovou mouku :)

      Vymazat
  8. My pečeme doma také svůj chlebík, vždycky miluju, jak si tam můžeš dát semínka, na který máš zrovna chuť :) Hlavně ten domácí chleba neztvrdne hned druhý den, což fakt ocením, když si pak chleba dělám i do školy. Jo a jakou funkci má v chlebu ten ocet? Já ho nesnáším a nepoužívám ho :D

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jsi zkrátka úžasná Anni! ♥ To úplně chápu :) Já do chlebu mám nejradši ty slunečnicový semínka :) To se přiznám, že netuším, ale často se dává do receptů na pečivo :)

      Vymazat
  9. Pečiem svoj chlieb ale z kvasku. Mieskm pomocou pekarnicky (pohodlnost) ale peciem v rure. Zatial som sa nenaucila piest ho v pekarnicke. Mozno casom. No domaci je urcite lepsi ako kupovany. Sice menej vydrzi viac roboty ale viem co v tom je a hlavne si do neho dam co chcem ja. Ten tvoj ale vyzera super mozno vyskusam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle daleko jsem ještě nedošla, ale jednou bych to také ráda vyzkošela :) Přesně, za tu práci ta chuť stojí a hlavně si tam člověk může dát cokoliv podle chuti :) Klidně si ho ozvláštnit křupavou cibulkou nebo sušenými rajčaty. Jé, tak ať se Ti případně povede ♥

      Vymazat
  10. Domací chleba jsem nikdy nepekla, ale vím, že mamka chlebík dělávala :) Možná se k tomu někdy dostanu i já :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje mamka někdy peče domácí veku nebo bulky. To mi připomíná, že je sakra dlouho nedělala. To se jí budu muset připomenout O:) Určitě domácí chléb někdy zkus. Je to skvělá obměna :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥