neděle 19. srpna 2018

Zdravý pařížský salát (1/4 212 kcal)

Vítejte u dnešního článku ♥

Dnes tu pro vás mám zase jeden recept z rubriky "Nezdravé zdravě". Už jsme tu měli zdravé langoše, řízek s bramborovým salátem, boloňské špagety nebo margot tyčinky. Musím se vám přiznat, klasický pařížák jsem nikdy neměla :D Mě se to prostě v tom obchode nikdy nelíbilo. Jo a taky jsem dříve nejedla šunku, ale to je jen vedlejší.

Čili nedokážu moc srovnávat, jak to chutná oproti klasice, ale mě to teda chutná moc. Možná v tom má prsty i použití 15% zakysané smetany narozdíl od mých jinak nízkotučných tvarohů či jogurtů do 4% tuku, takže pro mě je to jako slast na jazyku. 

Zakysanou smetanu použijte podle vlastního vkusu. V obchodě jsem našla nejdietnější 8%. Ale myslím, že to na chuti poznáte, takže vám za sebe doporučuju použít tak tu 12-15% zakysanku. S tou 15% variantů máte také na konci článku vypočítané makra na jednu porci.

Z daného množství vám výjdou 4 porce (tak akorát k jednomu chlebu). Recept se dle mého hodí na večeři či svačinu, nejvíce to mám ale spojované se svačinou na nějaké tůře (a s bílým rohlíkem :D). Já jsem si to dala s žitným chlebíkem a později jako základ na chlebíčky s domácí vekou.

Zdravý pařížský salát
- doba přípravy: 20 minut + odležení
- náročnost: snadná
- porce: 4

Ingredience
200g vysokoprocentní šunky
240g zakysané smetany
180g mraženého hrášku
1 malá cibule
2 kyselé okurky
1 lžička hořčice
špetka soli, mletý pepř


Postup
Hrášek si dáme do misky a zajeleme ho vroucí vodou. Mezitím si šunku nakrájíme na proužky dlouhé cca 2cm a široké cca 0,5-0,8cm. Cibuli si nakrájíme na opravdu drobné kostičky a přidáme k šunce. Kyselé okurky si také nakrájíme na drobné kostičky a přidáme k šunce. Zkusíme ze spodu misky hrášku, zda už je rozmrzlý. Pokud ne, trochu vody vylejeme, promícháme a ještě trochu zalijeme teplou vodou. Pokud ano, přidáme k šunce a celou směs promícháme. Poté přidáme zakysanou smetanu, hořčici, sůl, pepř a pořádně promícháme. Můžeme podávat ihned nebo pro propojení chutí nejlépe necháme odležet přes noc. Podáváme s pečivem.

Na jednu porci (cca 170g) má salát 212 kalorií, 15g bílkovin, 12g sacharidů, 12g tuků a 3g vlákniny.

Recept jsem našla na těchto stránkách, ale lehce jsem si ho poupravila. Takhle je z dostupných a známých surovin. Zvládne ho opravdu každý, nebojte se. Tak já doufám, že se vám recept líbil a zase u nějakého dalšího článku,
pa Míša ♥

Chutná vám pařížský salát? Co si při typicky představíte jako jídlo z domu na výletech?


Sociální sítě:
Facebook stránka - https://www.facebook.com/wantbefitm/
Instagram účet - https://www.instagram.com/wantbefitm/



 

Moc děkuji za jakoukoliv odezvu a podporu


22 komentářů:

  1. To já si čas od času pařížský salát dopřeji, takže zdravější variantu rozhodně ocením :D A celkově se mi v poslední době dost trefuješ do receptového vkusu :)

    Elle about everything

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, tak to jsem ráda :) Tak doufám, že se mi to bude dařit i nadále :)

      Vymazat
  2. Já pařížský salát nejím :D Jak tak koukám, jsem fakt vybíravá, achjo :D :)

    TheWayByA

    OdpovědětVymazat
  3. Já teda spapkám co jde, tak vyzkouším, jestli je tenhle lepší než ten obyč:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To asi ne, když jsem to dávala ochutnat našim, tak to na ně bylo až moc zdravé. Kdyžtak si pro lepší chuť můžeš přidat trochu majolky :)

      Vymazat
  4. Naposledy jsem měla tenhle salát někdy před 3 roky? A klidně bych si ho dala a rovnou v téhle zdravější verzi. Díky za tip, mohla bych to vyzkoušet k večeři :)
    Inspiration by Linda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad vám bude chutnat ♥ Mě jeho zdravá varianta moc chutná, ale věřím, že to nemusí chutnat všem :)

      Vymazat
  5. Já jsem tenhle salát asi ještě nikdy neochutnala, teď nad tím tak přemýšlím, že asi opravdu ne, no nicméně to musím změnit. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň v tom nejsem sama :D Mě pak dala chutnat babička klasický a moc mi ani nechutnal, ten levný salám v tom není nic pro mě :/

      Vymazat
  6. Pařížák je láska dětství ! Doteď si pamatuju, jak jsem ho jedla u stolu v kuchyni s rohlíkem a byla to nejspokojenější dítě ! :D

    FIT MADDIE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně takhle si ho taky představuju, když se řekne pařížský salát :D

      Vymazat
  7. Jé, ten vypadá jako pravý! :) Já pařížák už měla, ale moc mu nelibuji, takže ani nemám potřebu ho nějak jíst :D Tyjo, ale po tomhle receptu jsem na něj dostala chuť! Ale na ten tvůj! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aspoň to tak vypadá, když nechutná :D :) Jůů, tak to mi lichotí, moc děkuji :) ♥ Tak ať se kdyžtak podaří a chutná ♥

      Vymazat
  8. Pařížský salát mám moc ráda, takže uvítám tuhle zdravou variantu, díky za tip :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
  9. Pařížák jsem několikrát měla a docela mi chutná, takže tuhle zdravou verzi cením! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, to jsem ráda, že jsem se ti trefila do vkusu :)

      Vymazat
  10. Teda, vypadá to vážně skvěle :) Klasický salát moc nemusím, ale tuhle dietnější verzi bych si dala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě taky ne, proto jsem se rozhodla vyzkoušet tuhle odlehčenou verzi :) To mě moc těší :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥