neděle 10. září 2017

Výzva : Cuketové bramboráky se zeleninovou směsí

Ahoj!
Jak si jistě pamatujete, tak jsem vás informovala o tom, jak s Miškou z blogu Navrmi pro vás chystáme speciální články a tohle je první z kategorie výzev! Dohodly jsme se, že první výzva bude slaná, protože bych řekla, že slaných receptů je větší nedostatek, než těch slaných. Taky sladké věci skoro vždy vypadají hezky na fotky, ale slané chce odvahu nafotit :D Miška vybrala jako první potravinu a zvolila VEJCE, já protože jsem přilítla z nákupu a kupovala jsem papriku, tak to byla první věc, co mě napadla, takže já si vybrala PAPRIKU. Různých variant mě napadlo spoustu - lečo, zapékané papriky s masovou směsí a pak mě došlo, že já jsem tu už jedno takové jídlo dávala a to ve Co jsem dnes jedla VI., ale není tam právě celý recept. A aby se mi neztratil, tak ho použiju do naší první výzvy, protože to byla opravdu dobrota!

Cuketové bramboráky se zeleninovou směsí

- 3 porce
- doba přípavy: 40 minut


Bramboráky
-400g brambor
- 1/2 cukety
- vejce
- sůl, pepř, česnek, majoránka
- 1-2 lžíce celozrnné mouky

Omáčka
-100g rajčatového protlaku
-200g tempehu
- 2 bílé papriky
- lžička bazalkového pesta
- 6 žampiónů
- 1/2 plechovky kukuřice
- lžička řepkového oleje

Postup
Brambory si očistíme a nastrouháme na jemno. Cuketu si také očistíme a nastrouháme na hrubo jenom tu tvrdou část. Smícháme s bramborama, osolíme a necháme odstát. Mezitím si očistíme žampióny a papriky. Nakrájíme na kousky. Na pánvi si rozpálíme olej, přidáme papriku a žampióny a trochu osmažíme. Poté podlejeme vodou, aby bylo vše ponořené. Z bramborové směsi vymačkáme vodu, přidáme koření, vejce a mouku dle potřeby. Na teflonové pánvi děláme menší bramboráky, aby se nám dobře obracely a dáváme si je stranou. Až budou žampióny a paprika měkká, přidáme kukuřici, tempeh nakrájený na kousky, rajčatový protlak a bazalkové pesto a pořádně promícháme. Na talíř už jen servírujeme bramboráky, které přelejeme omáčkou.

Dobrou chuť!

A co si pro vás připravila Míša? Je to Kuřecí roláda bez rolování! Recept určitě stojí za to, tak se na to mrněte! :)

             

4 komentáře:

  1. Bramboráky mám moc ráda.... Mamka k nim vždycky dělá takovou zeleninovou směs s vepřovými kousky, ale tahle zdravější verze bude určitě taky moc dobrá :) Do dneška jsem ještě pořád nezkusila ten tempeh, budu se po něm muset kouknout a vyzkoušet ho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky :) určitě vyzkoušej :) je moc dobrý,ale kvůli ceně si ho kupuju zřídka.

      Vymazat
  2. Mňám, měla jsem bramboráky z cukety a z brambor, ale dohromady nikdy :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥