pondělí 22. dubna 2024

Zdravé ovesné nenanuky (1/6 306 kcal)

Recept, který jsem chtěla hrozně dlouho vyzkoušet. Nenanuky. Akorát do tohoto počasí, když nás teplo prozatím opustilo. Už jsem je měla několikrát v kavárnách a chtěla jsem ho vyzkoušet i ve zdravější variantě. A myslím, že se mi to fakt povedlo.

Základ je z ovesných vloček a erythritolu (pro snížení kalorií, ale klidně můžete použít třtinový cukr). Pro zvláčnění jsem olej vyměnila za strouhané jablko, podmáslí a ořechové máslo. Namočit ve spoustě čokolády a nakonec ozdobit čím je libo. 

Že nemáš tvořítko na nanuky? Nevadí. Recept bude skvělý i ve formě cake pops - z těsta uděláš jen kuličky, zapíchneš špejli a pokračuješ stejně.


Zdravé ovesné nenanuky
- doba přípravy: 2 h
- náročnost: střední
- porce: 6

Ingredience
1 vejce
150 g ovesných vloček
120 ml podmáslí
20 g ořechového másla
60 g strouhaných jablek/banánu
80 g erythritolu
1 čl pdp, 1 čl sody, špetka soli

40 g ořechového másla
50 ml mléka

100 g hořké čokolády
10 ml kokosového oleje



Postup
V misce si smícháme vejce a erythritol. Přidáme ořechové máslo, podmáslí a nastrouhané jablko. Ovesné vločky si rozmixujeme na mouku a dáme ke směsi. Nakonec přidáme prášek do pečiva, sodu a špetku soli. Dáme do formy a pečeme na 180 °C 20 min. Necháme vychladnout. Nadrobíme do misky a smícháme s 40 g ořechového másla a 50 ml mléka (přidáváme dle potřeby) a vytvoříme kompaktní směs. Tu dáme do forem na nanuky spolu s dřívky (případně použij lžičky jako já) a dáme zmrznout do mrazáku. Rozpustíme si čokoládu s kokosovým olejem a v ní zmrzlé nenanuky obalujeme. Zdobíme pistáciemi a malinami.

Makra na 1/6
Kalorie: 306 kcal
Bílkoviny: 10 g
Sacharidy: 38 g
Tuky: 18 g
Vláknina: 2,5 g

Recept vznikl ve spolupráci s eshopem NaturWay.

12 komentářů:

  1. No týjoooo-recept mě zaujal)))
    Hezký týden.Eva

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo, vypadají skvěle, docela si mě navnadila, mám chuť to vyzkoušet. Parádní nanuky!
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Nechceš mi takové dobroty posílat? :D <3 Vypadají skvěle!

    OdpovědětVymazat
  4. Toto určite vyskúšam, už len kvôli tomu ako tieto "nanuky" vyzerajú :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je paráda! :) Vypadají skvěle <3 Super fotka se šeříkem :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahojky,
    vypadá to skvěle, to bych mohla v létě vyzkoušet.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Tak ty vypadají moc dobře, mňam! Díky za recept :)

    L.V.
    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavý recept. Děkuji za tip. 🙂

    OdpovědětVymazat
  9. No teda, by mě nikdy nenapadlo! Mňam, to vypadá fakt skvěle! :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Wow, tak ty vypadají skvěle. Nanuky mě ještě nenapadlo vyzkoušet 😊.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥