čtvrtek 9. listopadu 2023

Ty nejlepší domácí burgery

Představuji vám lásku mého života. Já vím, že samochvála smrdí, ale moje burgery prostě miluju. A dám vám pro to hned 4 důvody, proč jsou ty nejlepší: opečená slanina, zkaramelizovaná cibule, slaninová majonéza a nepřilnavá pánev. Snadný způsob, jak svůj burger posunout o level výš. 

Samozřejmě by to bylo lepší s domácí houskou, ale ne vždy je na ně čas. Každopádně pokud byste se do nich pustili, rozhodně vám doporučuju starší recept. Pro urychlení receptu všechny suroviny smažím na jedné pánvi. Je důležité si vybrat kvalitní pánev, na kterou se můžete spolehnout. Já teď mám doma nového společníka - gratinovanou hlubokou pánev Torino. I když spolu doma žijeme jen pár dní, stihli jsme si spolu dost užít. Jen křtem troubou zatím neprošla.


Mimo nedělního obědu jsme společně chystali i snídani - pro Dominika míchaná vajíčka a pro mě lívance. Vše bez použití oleje. Po použití stačí jen otřít houbičkou a máte umyto. To byl první požadavek na novou pánev - nepřilnavost. Další bylo variabilní použití, pánev na indukci, plyn i do trouby. A to všechno splňuje! Hip hip hurá. Pořídit dobrou pánev je dost oříšek.

K burgerům je samozřejmě potřeba něco k zobání. Většinou uděláme pár hranolek z brambor ve fritéze, ale zkoušeli jsme i smažit na pánvi domácí cibulové kroužky. Až na tu dřinu, je to hrozná dobrota!

Na závěr ještě malý tip: sýr přidávám až k hotovému masu do housky. Většinou se na pánvi roztekl a moc z něj nezbylo. Takhle si to tam hezky užijete.


Ty nejlepší domácí burgery
- doba přípravy: 50 min
- náročnost: střední
- porce: 6

Ingredience
6 burgerových housek
6 kyselých okurek
6x120 g hovězího masa (720 g)
polníček
rajčata
6 plátků tvrdého sýra
12 plátků slaniny
sůl, pepř


omáčka
150 g majonézy
8 plátků slaniny
2 lžíce kečupu
2 lžíce hořčice
malá cibule
sůl, pepř

zkaramelizovaná cibule
8 menších cibulí
3 lžíce cukru

Postup
Nejdříve si osmažíme slaninu do burgerů. Na šťávě, kterou pustí, dáme smažit na kolečka nakrájenou cibuli. Během smažení cibule si rozmixujeme všechny ingredience na omáčku. 


Až cibule zhnědne, přidáme cukr a necháme zkaramelizovat. 


Mezitím si nachystáme vše do burgerů - nakrájíme zeleninu a připravíme plátky masa. Já ochucuji jen základem - dala jsem 12 g soli a 2 g pepře, a nachystáme placky po 120 g. Až se cibule zkaramelizuje, dáme ji do misky a hodíme na pánev maso. Já ho dělám do mrtva, tak ani nehlídám. 


Už zbývá vrstvení. Housky rozpůlíme a obě strany namažeme omáčkou. Zespod: salát, slanina, kyselé okurky, rajčata, maso a zkaramelizovaná cibule. Z vrchu sýr. Spodek zakryjeme vrškem, propíchneme špejlí a podáváme.


Makra jsem zde vzala. Burgery dělám zpaměti a nic nevážím. xDD

Článek vznikl ve spolupráci s DenisHenry a tímto jim moc děkuji.

Co ve vašem burgeru nesmí chybět? Máte rádi burgery?

10 komentářů:

  1. To vypadá dost lákavě )))
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Pánev je fakt důležitá a nějaká taková by se mi taky líbila :). Jinak burgery vypadají moc skvěle! Já bych jen nedala to hovězí maso, to mi prostě nechutná :D.

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo, burgry dělá manžel na grilu, peču si na ně housky, karamelizovaná cibule musí být (přidávám balsamico), chedar, dobrá slanina - no prostě je to dobrota!
    Docela jsem díky tvým fotkám dostala chuť.
    Měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to skvěle, Míšo. 🙂 Letos v létě jsme si na grilu taky dělali vlastní - bylo to jak se říká nebe v hubě.

    OdpovědětVymazat
  5. taky tak dělám burgery :) v jedné pánvi, ať to hezky zachytí chutě :)

    OdpovědětVymazat
  6. Miluju burgery, ale nejvíc ty v burgrárnách, já ho prostě nikdy neumím tak udělat :D

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
  7. Já moc fanda burgerů nejsem - špatně se mi to jí. Ale musím říci, že ty tvoje vypadají skvěle

    OdpovědětVymazat
  8. Vypadají skvěle, povedly se! Burgery máme doma rádi, vždy když je víc času tak dělám i vlastní housky 😊.

    OdpovědětVymazat
  9. Mňaaam, děláš mi chutě! :) Kupodivu jsem svůj první burger měla asi teprve před 2 lety :D ale jsou skvělé. Občas mám problém je sníst :D

    OdpovědětVymazat
  10. Wow, vypadají naprosto luxusně! Dlouho jsem žádný burger neměla. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a jakékoli milé ohlasy! ♥ Každý komentář si pečlivě čtu a vytvoří mi úsměv na tváři :) ♥